Gå til innhold

Vurderer å selge BMWen mot en Honda...


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Det er litt å banne i kirka men vurderer det med å være litt økonomisk for en 3 års periode.

Prøvekjørte en Honda CR-Z i dag, artig hybrid leketøy. Bruker lite på mila og latterlig billig å lease og forsikre.

Leasing på 890,- i måneden. Da er det virkelig noe å vurdere syns jeg. Bilen var tight og god, litt veistøy men helt ok. Selv om det var FWD så dra den ikke i rattet ved fullt pådrag heller. Cruisecontrol, ryggesensor, abs, antiskrens, aux inn, god lyd i anlegget, regnsensor, automatisk tenning av lys i tunnel etc etc etc.

Ønsker litt konstruktiv tilbakemelding om hva dere syns?

Bilen er registrert for 4 personer, men du får bare to stykk i den faktisk. Utenom kids da... Men det har jeg ikke =)

For meg som nettopp har kjøpt bolig og må bli litt økonomisk så tror jeg dette kan bli et godt valg. Venter også på svar fra VW på scirocco da den også er relativt rimelig. BMW utgår dessverre da de ble noe dyrer på leasing. Men vurderer BMW som leasing om 3 år da jeg har nok kommet bedre på bena økonomisk.

BILDER:

http://www.google.no/images?hl=no&q=cr- ... 80&bih=949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

890,- i mnd er billig! Men spørs da på hvilken sum du står igjen med når den er 3 år da?

Men bilen var morsom nok å kjøre den, slapp motor, men mye bråk fra både motor og vei... Veldig lettkjørt, god/grei styring, oppleves ikke som überbillig, men billig, tenker da på innvendig. Og baksetet har du allerede sjekket ut forstår jeg. Helt umulig med personer der om de er over 1,40 meter? 1,30 meter?

synes den var vanskelig å se ut av når man feks skal rygge, bitte små glugger, men man venner jeg sikkert til det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare at å beholde min E39 er bare waste sånn sett. Betaler 2000,- i mnd på lånet, samt at den bruker 120% mer drivstoff. Sprek kan jeg vel heller ikke si at en 520ia er heller :P Singel er jeg jo også...

Fine med nybil også er at det ikke er noen kostnader om noe skal ryke, er jo garanti på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2underholdning.no/broom/te ... 39358.html

Liten artikkel om bilen... Likte den ene kommentaren spesielt bra :D

"Bare ved å heve turtallsperra til 8500 omdreininger, vil du få rundt 20 hester mer. Det japanske tuningfirmaet Spoon har gjort dette, og fikk da blant annet tiden det tar fra 0-100 km/t ned til 6,9 sekunder. Men det er kanskje sånt en biljournalist ikke bør skrive eller?"

Bra kresjtest: http://www.dinside.no/849805/kjemperesu ... honda-cr-z

Merker at jeg blir mer og mer gira av å google den bilen faktisk... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

890,- i månden var billig! Men ut fra bilder og de bilene jeg har møtt synes jeg den er grisestygg, i allfall med tanke på Sciroccoen som faktsk er småtøff! Men det viktigste for deg er jo ikke om jeg synes bilen er stygg eller pen, du får jo en grisebillig deal på en bil som bruker lite og er helt ny! Personlig så ville jeg valgt sciroccoen framfor Hondaen, da jeg føler japanske biler fortsatt har for mye japansk preg over seg! VW har da ett litt mer eksklusivt inntrykk synes jeg, pluss at den prisbelønnte TSI motoren på 122 hester faktisk er riktig så gjerrig men like vel leverer et friskt fraspark :)

Skulle jeg ha leasa meg en billig bil i dag så hadde jeg nok heller sett på en V70 DRIVEe som er spekka med utstyr til noen hundrelapper mer i månden :wink: skjønner at det er kjipt å kjøre stasjonsvogn som singel men Volvoen er mer bil liksom! Men Honda skal ha skryt for å lage en hybridbil med litt spenstig design, det burde Toyota ta til etteretning [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter faktisk på svar på sciroccoen og dersom jeg får den til under 2000,- i måneden så er den sterkt vurdert.

Stasjonsvogn har jeg ikke noe i mot... Kjører jo en ;) Men Volvo, aldri klart å like dem dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjørte en Honda CR-Z i dag, artig hybrid leketøy. Bruker lite på mila og latterlig billig å lease og forsikre.

Leasing på 890,- i måneden.

Er det pris inkl. moms? Har ennå tilgode å finne et leasingoppsett som lønner seg for meg sammenlignet med å kjøpe bilen selv.

Surret meg faktisk inn inn til Hondaforhandleren denne uken, og CR-Z så litt fristende ut; helt ny fra-A-til-B bil som er litt mer spennende enn mye annet - til en interessant pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...