Gå til innhold

Privatperson/firma som importerer bil for kunde.


316
 Share

Anbefalte innlegg

Ok - grei info å få med. Som du sikkert har sett, er mange 20-30 år gamle biler til salgs ved privatpersoner, ikke gjennom firma. Derfor er det mange som tar inn biler til Norge som ikke er så interesserte i slike dealer, siden de bruker et transportfirma til å plukke opp bilen på dagtid. Ofte har de også en besiktiger som, vel, besiktiger bilen på forhånd - også på dagtid. I tillegg tror jeg at det forventes at papirarbeidet med kontrakter, registrerting o.l. går raskere gjennom forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller jo selvsagt hva slags bil jeg er på jakt etter til de som holder på med det. De fleste bilene som er aktuelle for meg selges nok gjennom privatpersoner ja, ikke firma. Men det er jo mange eldre biler som importeres, så umulig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart - men mange eldre biler importeres ved at den som skal ha bilen reiser ned, kjøper og tar med hjem.

I tillegg finnes en god del eldre biler for salg gjennom forhandlere. Dessverre er endel firmaer/privatpersoner som tar inn på bestilling litt skeptiske, siden eldre biler ikke er deres spesialkompetanse.

Da er det selvsagt desto bedre å finne noen som virkelig kan dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...