Termy Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Herlig, da blir det nok å gå for den! Det er riktignok manuell, men det skal da ikke være umulig å lære seg hvilket turtall den slutter å dytte på. Takk for lenke til chip!
Otis Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Min erfaring med BMW diesel er at de trekker fint fra rundt 12-1300 omdr og helt til rødt. De oppleves mer som en bensin motor enn andre produsenter.
Termy Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Fint å høre noen positive tilbakemeldinger på disel-versjonen! Er det noe sportsluftfilter å anbefale? Eller eventuelt andre oppgraderinger som kan være greit å få med seg.
Hansh Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Jeg ville normalt ha sagt at du burde gå for en med bensin, men hvis tilbudet er veldig bra er det jo bare å prøve bilen og se om du virkelig liker den. Om du gjør det hadde ikke jeg stusset på å kjøpe! Hjelper med et par ekstra sylindre på opplevelsen av en diesel ihvertfall, og det er flere her på forumet som har faktisk erfaring med nytt eksosanlegg til diesel. For mer trøkk i motoren hadde jeg sjekket allerede nevnte muligheter pga. tryggheten ved å velge disse.
Termy Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Da har jeg forhørt meg med tuning og de overnevnte forslagene. Jeg ser Ultimo (ultimo.no) driver med tuning i Oslo, kan de være å anbefale?
Otis Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Det er flere mennesker som har benyttet seg av Ultimo og er fornøyd, enn mennesker som har benyttet dem og er misfornøyd. Men det er jo veldig vanlig. Uansett så finner man nesten ingenting negativt om Ultimo på nettet. Det var dog 1 person her inne som faktisk fikk styrehjerne ødelagt av Ultimo, men det ordnet seg til slutt, riktignok etter 1 år tror jeg det var. Forstod det slik at det i teorien kan skje med hvem som helst, men Ultimo burde nok ha fikset saken tidligere. Når det gjelder diesel kontra bensin, så surrer alt sammen ned til hva du selv liker. Ikke noe mer enn det. Velg det du vil.
Termy Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Takk for gode svar fra alle. Jeg tror jeg blir prøvendes diesel denne gangen. Er jeg ikke fornøyd, får jeg solgt bilen med en fin fortjeneste Jeg forhørte meg om eksos på Svendsen Eksos, men de påstår det ikke går an å forbedre lyden i en dieselbil (?).
Hansh Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Om du kan selge med fin fortjeneste er det jo bare å kjøpe den uansett!
Hpi Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 M57 motoren i kombinasjon med K/N vaskbart innsatsfilter gir en fin dyp gromlyd i 6 sylindra Bmw diesel. Jeg fikk dette montert selv i forbindelse med tuning av min 530Dat. Jeg har tuning software fra Flissundet (Bosh) og kan absolutt anbefale dem. Nå har ikke jeg prøvd noen 3 liter bensin sekser fra Bmw men M57 motoren er ihvertfall en drøm å kjøre med synes jeg. Får du tunet den også så har du et herlig skyv nesten fra tomgang og den er sterk som bare det. Lyden blir jo en smak sak men personlig liker jeg den godt. G-birkel reagerte på dette 1
Termy Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 M57 motoren i kombinasjon med K/N vaskbart innsatsfilter gir en fin dyp gromlyd i 6 sylindra Bmw diesel. Du har ikke en lenke å referere til, så jeg vet hva jeg skal bestille ? Finner svært lite av effektanlegg fra tidligere nevnte produsenter. Det er stort sett enderør, men vil det gi samme nytten? Er det noe luftfilter som kan anbefales?
Hpi Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Til min bil heter det K&N: E-2657 men jeg kjører E39, det ser ut til at dette filteret også skal brukes til E92 med 231hk. Har du derimot E92 med 245hk skal du ha et som heter K&N: 33-2942 Fant det på denne siden (Flissundet) : Antar du kan kjøpe filteret derfra, tror mitt kom derfra mannen med ny software når den ble tunet. Kan helt sikkert kjøpes mange andre steder også. http://vehicle.fmstuning.no/public.aspx ... upID=14527 Slik ser E-2657 ut: http://www.knfilters.com/search/product ... rod=e-2657 Slik ser 33-2942 ut: http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2942 Ta å sjekk før du handler for å være sikker på å få rett type.
Termy Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Takk for godt og informativt svar! Jeg skal definitivt sjekke opp dette så fort jeg har bilen på gårdsplassen!
Chriso Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Tror ikke du kommer til å angre på valget ditt. Personlig synes jeg de større dieselmotorene låter gromt! Dessuten får du, som nevnt her før, et saftig skyv uten å måtte jage turtall, noe som er morro både ved småkjøring og ikke minst forbikjøringer! Dersom du vurderer chip kan du jo sjekke opp ESS. Tipper denne gjør susen: http://www.esstuning.com/products/x30d- ... tware.html
Termy Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Takk for lenken! Gleder meg til innbytte, kjenner jeg! Jeg ser de chip'ene koster litt ,men jeg ser det koster en 800 kroner for å få bilen 'tunet' i Oslo, fra 231hk til 280hk. Er dette det samme, eller er det best å kjøpe chip?
Hansen_ Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Hei! Tror ikke 330D kommer til å skuffe deg! Med chip blir denne absolutt rask nok. Har selv 325d. Samme motor som 330d, bare med annen software. 3 litern er en nydelig motor som gir veldig bra skyv over nesten hele registeret. Flere har kommentert at min høres ut som en V8er. (fra kupeen vel å merke) Angående chip så kan du høre med Karlsen Turboteknikk i Mjøndalen. Ikke sats på chipper til 800kr. Gå for en skikkelig reprogrammering. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå