Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herlig, da blir det nok å gå for den! Det er riktignok manuell, men det skal da ikke være umulig å lære seg hvilket turtall den slutter å dytte på.

Takk for lenke til chip!

Skrevet

Min erfaring med BMW diesel er at de trekker fint fra rundt 12-1300 omdr og helt til rødt. De oppleves mer som en bensin motor enn andre produsenter.

Skrevet

Fint å høre noen positive tilbakemeldinger på disel-versjonen!

Er det noe sportsluftfilter å anbefale? Eller eventuelt andre oppgraderinger som kan være greit å få med seg.

Skrevet

Jeg ville normalt ha sagt at du burde gå for en med bensin, men hvis tilbudet er veldig bra er det jo bare å prøve bilen og se om du virkelig liker den. Om du gjør det hadde ikke jeg stusset på å kjøpe! Hjelper med et par ekstra sylindre på opplevelsen av en diesel ihvertfall, og det er flere her på forumet som har faktisk erfaring med nytt eksosanlegg til diesel.

For mer trøkk i motoren hadde jeg sjekket allerede nevnte muligheter pga. tryggheten ved å velge disse.

Skrevet

Da har jeg forhørt meg med tuning og de overnevnte forslagene. Jeg ser Ultimo (ultimo.no) driver med tuning i Oslo, kan de være å anbefale?

Skrevet

Det er flere mennesker som har benyttet seg av Ultimo og er fornøyd, enn mennesker som har benyttet dem og er misfornøyd. Men det er jo veldig vanlig.

Uansett så finner man nesten ingenting negativt om Ultimo på nettet. Det var dog 1 person her inne som faktisk fikk styrehjerne ødelagt av Ultimo, men det ordnet seg til slutt, riktignok etter 1 år tror jeg det var. Forstod det slik at det i teorien kan skje med hvem som helst, men Ultimo burde nok ha fikset saken tidligere.

Når det gjelder diesel kontra bensin, så surrer alt sammen ned til hva du selv liker. Ikke noe mer enn det. Velg det du vil.

Skrevet

Takk for gode svar fra alle. Jeg tror jeg blir prøvendes diesel denne gangen. Er jeg ikke fornøyd, får jeg solgt bilen med en fin fortjeneste :-)

Jeg forhørte meg om eksos på Svendsen Eksos, men de påstår det ikke går an å forbedre lyden i en dieselbil (?).

Skrevet

M57 motoren i kombinasjon med K/N vaskbart innsatsfilter gir en fin dyp gromlyd i 6 sylindra Bmw diesel. Jeg fikk dette montert selv i forbindelse med tuning av min 530Dat.

Jeg har tuning software fra Flissundet (Bosh) og kan absolutt anbefale dem.

Nå har ikke jeg prøvd noen 3 liter bensin sekser fra Bmw men M57 motoren er ihvertfall en drøm å kjøre med synes jeg. Får du tunet den også så har du et herlig skyv nesten fra tomgang og den er sterk som bare det. Lyden blir jo en smak sak men personlig liker jeg den godt.

Skrevet
M57 motoren i kombinasjon med K/N vaskbart innsatsfilter gir en fin dyp gromlyd i 6 sylindra Bmw diesel.

Du har ikke en lenke å referere til, så jeg vet hva jeg skal bestille ?:-)

Finner svært lite av effektanlegg fra tidligere nevnte produsenter. Det er stort sett enderør, men vil det gi samme nytten?

Er det noe luftfilter som kan anbefales?

Skrevet

Til min bil heter det K&N: E-2657 men jeg kjører E39, det ser ut til at dette filteret også skal brukes til E92 med 231hk. Har du derimot E92 med 245hk skal du ha et som heter K&N: 33-2942

Fant det på denne siden (Flissundet) :

Antar du kan kjøpe filteret derfra, tror mitt kom derfra mannen med ny software når den ble tunet. Kan helt sikkert kjøpes mange andre steder også.

http://vehicle.fmstuning.no/public.aspx ... upID=14527

Slik ser E-2657 ut:

http://www.knfilters.com/search/product ... rod=e-2657

g38d69a9y1qxdugg0nsp.jpg

Slik ser 33-2942 ut:

http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2942

rhlv6rqeo225qfm8dh26.jpg

Ta å sjekk før du handler for å være sikker på å få rett type.

Skrevet

Takk for lenken! Gleder meg til innbytte, kjenner jeg!

Jeg ser de chip'ene koster litt ,men jeg ser det koster en 800 kroner for å få bilen 'tunet' i Oslo, fra 231hk til 280hk. Er dette det samme, eller er det best å kjøpe chip?

Skrevet

Hei!

Tror ikke 330D kommer til å skuffe deg! Med chip blir denne absolutt rask nok.

Har selv 325d. Samme motor som 330d, bare med annen software.

3 litern er en nydelig motor som gir veldig bra skyv over nesten hele registeret.

Flere har kommentert at min høres ut som en V8er. (fra kupeen vel å merke)

Angående chip så kan du høre med Karlsen Turboteknikk i Mjøndalen. Ikke sats på chipper til 800kr. Gå for en skikkelig reprogrammering.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...