Robin L Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Må jeg heve den før jeg stikker på kontroll igjen pga camber eller?!
Otis Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg fikk ingen feil på min bil med feil camber. Da den ikke er mulig å justere på BMW. Og det var TUV på senkesettet så.
Robin L Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 ok, da driter jeg i akkurat det. men de staga. er de de som kalles endeledd ja? bør jeg skifte noe annet i samme slengen? tenker på paralellstag, lenkestag, styrekule indre?? tror det blir bestilt fra koed. billigst der
Otis Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Du trenger ikke skifte noen ting ekstra i forbindelse med senking, sålenge de er i orden. Men jeg regner såklart med at du kjøper alt nytt i forbindelse med støtdempere og den sulamitten. Såklart, om du har vanskelighet med å få tak i en plass å skru på bilen, så kan det være en fordel å bytte litt mer deler, men det er jo kanskje vanskelig å vite hvilke deler som bør skiftes da.
Robin L Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Må nok stå ute å skru, så blir sikkert drygt nok. Senkesettet sto på bilen når jeg kjøpte den.Det er 3 år gammelt. Men demperene osv er tette så skal ikke bli noe problem det. Plukker bare med lenkestag osv nå, Ikke så dyrt lell...
Otis Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Nei, de lenkestagene er jo ikke dure i det hele tatt. Og de må jo løsnes uansett for å få ut demperen, riktignok bare i underkant. Men men, det blir nok bra tel slutt
Robin L Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 blir til at jeg bytter det i samme slengen da men hvordan er kvaliteten på biltema vs koed/ schmiedmann??? slipper ventetid da iaffal.
Otis Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Det burde ikke være så stpr forskjell på lenkestag, men man vet jo aldri. Jeg brukte ihvertfall koed sine, og det var vel et merke om jeg ikke hadde hørt om før, mener jeg.
Robin L Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 delene skiftet og tatt firhjulskontroll. kom ikke gjennom visningen. kontrolløren målte fra låsemutterene og ned til enden av gjengene. manglet 1 cm bak. forran gikk det akkurat. avstanden fra dekk opp til hjulbue er 31 forran og 32 bak. burde løftet den litt forran for å få den i "vater" kanskje? lite artig å holdepå med dette nå i -6".. prøvde i sta. det satt godt. prøvde avfetting og stålbørste, tannbørste, rustløser. men fikk ikke til. fingra knakk av kulde nesten. dritt ass. mye tar ett verksted for å justere inn dette da tro?
S.Hafsmo Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Ble det ikke godkjent fordi det var forskjell på høyde foran og bak? det har da faen ikke noe å si?! målte han ikke høyden på bilen?
Robin L Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 han målte ikke høyden under bilen nei. den var Ok sa han. de hadde en sånn bremsetester akkurat ved inngangen. klarer man å kjøre over den er høyden ok. i tuv papirene står det: senkesettet er mellom 45-75mm. fra låseskruen og ned til enden av gjengene så skal det være mellom: 20-50mm forran, og bak 40-65mm. han målte 18mm forran (det kunne han godkjenne) og 30mm bak. så må opp bak. og da må den jo opp forran for at det skal se ok ut også tror jeg. må ha ny firhjulskontroll og da. går det an å dele fjærene fra demperene ja?? frister litt å ta av hele greia, og rengjøre skikkelig, og så justere. ingen som kan hjelpe med dette? bor i kristiansund. kjedelig å stå ute ass. betaler seff. bilen ser jo bra ut slik den står no, og det var ikke problem med høyden under bilen, så ser ikke problemet.
740AV Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Kom oppom flyplassen ikveld da vettu, der har vi oppvarmet verksted som du sikkert kan låne. Jeg er der ikveld
S.Hafsmo Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 ahh.. sånn det er. Får lete opp papirene til settet mitt og se hva det står.
Robin L Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 hei. driver på sammen med 740av her innpå nå. vi holderpå på førersiden. har fått løstnet av låsemutteren, men justeringsmutteren vil ikke rikke seg i heletatt. har prøvd med forsiktig varme, stor rørtang, og det originale justeringsværktøyet + hammer. hatt på endel rustløser og teflonspray. tips mottas med takk må egentlig få gjort dette nå så haster litt
Robin L Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 det løste seg. all creds til 740av som hjalp til var masse styr for å få det til. endte med at vi tok av demperene bak, og tok av fjærene. måtte bruke en SOLID rørtang for å få dreid det rundt. var fullpakket med dritt innunder muttrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå