Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har batteriet begynnt å gå tomt virker det som om.

Det som skjer er at når jeg skal starte bilen om morgenen så er det akkurat så vidt starteren går rundt, jeg har også andre feil som at Xenon lysene ikke alltid vil tenne, instrumentene er sorte av og til og den er ltt rufsete på tomgang når jeg har startet.

Ladespenning ligger på rundt 14V og batteriet ligger på rundt 12V når dette skjer, batteriet tar også imot lading, da jeg daglig har begynnt å lade det.

Noen som har en formening om hva det kan være?

Skrevet

Hadde samme problemet på min E34 520 -95.

Jeg byttet spenningsregulatoren i dynamoen samt nytt batteri samtidig. Etter det så har det ikke vært noen startvansker for meg. Det batteriet jeg byttet ut var faktisk ikke mer enn ca. 1 år gammelt.

Skrevet

Ikke ukjent fenomen er at coupevifta går, selv med tenning av. Kan gå veldig sakte, såvidt du hører det. Ellers er et hett tips amperemeter, koblingsskjemaa, og så ta ut en og en hovedsikring (de ved batteriet). Bare vær kalr over at en E39 drar ganske mye strøm noen minutter etter at dører, luker, tenning har vært aktivert, før den går i "Dvalemodus".

Skrevet
Ikke ukjent fenomen er at coupevifta går, selv med tenning av. Kan gå veldig sakte, såvidt du hører det. Ellers er et hett tips amperemeter, koblingsskjemaa, og så ta ut en og en hovedsikring (de ved batteriet). Bare vær kalr over at en E39 drar ganske mye strøm noen minutter etter at dører, luker, tenning har vært aktivert, før den går i "Dvalemodus".

Derfor man bytter den der motstands saken? kom over en tråd om det her, men kan jeg ikke bare kople ut sikringen for kupeviften over natten for så å sjekke om det er den?

Ellers det med ett Ampermeter, kan jeg bruke voltmeteret mitt til det? er noe sånn at jeg kan sette ledningene i noen andre hull på det, men finner ikke igjen bruksanvisningen så jeg vet ikke helt hvilken funksjoner så er på det lenger.

Skrevet

Helt riktig. Jo, det kan du jo også gjøre, bare vær sikker på at du tar riktig sikring, sjekk at det ikke er fler så du ikke lurer deg selv. Tror ikke det er så vanskelig å komme til den "motstanden" så jeg ville ha tatt av pluggen inn på den isteden.

De fleste odentlige multimeter har Amperemeter innebygd også, dette kobles i serie istedenfor paralell som man gjør med et voltmeter. Litt mer knot hvis du ikke er elektrisk anlagt ;-)

Skrevet

har du merket at vifta går litt ujevnt i kupen? selv om den står på manuell hastighet? da er det iaffal gåen. den ligger under hanskerommet. den er svart med noen kjøleribber mener jeg å huske.

• 4 weeks later...
Skrevet

Har ikke fått gjort så mye mer med dette problemet så jeg har ladet batteriet ca hver 3 dag siden.

Men nå har jeg tatt ut 2 sikringer så det er helt dødt i displayet på varmeapparatet så får vi se.

Den lille viften som sitter bak tempføleren, skal den gå hele tiden?

Skrevet

Den skal kun gå når bilen er låst opp, når bilen er i bruk og mener det var endel minutter etter at bilen blir låst etter bruk. Ellers skal den være av.

Skrevet
Har ikke fått gjort så mye mer med dette problemet så jeg har ladet batteriet ca hver 3 dag siden.

Men nå har jeg tatt ut 2 sikringer så det er helt dødt i displayet på varmeapparatet så får vi se.

Den lille viften som sitter bak tempføleren, skal den gå hele tiden?

Den viften begynner å gå når du låser opp bilen, og stopper ca 16min etter du har låst bilen.

I og med at du har "diverse" andre feil på el nettet ditt kan det kansje være bakstykket på tenningslåsen som er defekt.

Det med viftemotstanden trodde eg kun gjaldt selve reguleringa av viftehastigheten, når den er i bruk. Skal jo ikke gå strøm der når tenning er av?

Skrevet

Kan også være en celle i batteriet som er gått,batteriet lader seg opp raskere ved bruk av lader så man blir litt lurt,merkes best når man kinner bilen så tappes batteriet veldig raskt,skal du bytte batteri så sett inn ett kraftigere enn orginalen,anbefaler biltema 90amp nr 80-2901 som passer rett inn i din bil.

Skrevet
Kan også være en celle i batteriet som er gått,batteriet lader seg opp raskere ved bruk av lader så man blir litt lurt,merkes best når man kinner bilen så tappes batteriet veldig raskt,skal du bytte batteri så sett inn ett kraftigere enn orginalen,anbefaler biltema 90amp nr 80-2901 som passer rett inn i din bil.

Ok, men det er sånn vedlikeholdsfritt å det lyser grønnt, skulle det ikke være ok da?

Skrevet

Ta av -polen på batteriet og vent over natten eller lenger (om mulig) og se hvordan startopplevelsen er da.

Om de samme symtomene inntrer har du et batteriproblem. I motstatt fall er det bare å begynne å lete etter strømlekkasjer. Jeg ville sjekket dynamo først - er ofte synderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...