Gå til innhold

Spiff's 7er - Solgt! Jakten på E60!


Spiff
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja, tror det meste av planer må legges til side, klarer ikke bli kvitt oljeforbruket her. har bytta alt som har med oljeåndinga nylig, detta var potte tett. så hadde håpa at dette skulle hjelpe. men bruker fantastisk mye olje enda :(

tenker det kan være ventiltetningene som er dårlige, men det kan jo være så mye annet også. lurer på om jeg skal ta av toppen og få den overhalt, eller om jeg skal prøve og skaffe en motor som har gått mye kortere. er jo også fort mulig at det er bunndel som er slitt, så er jo ikke sikkert det er toppen som er problemet.. noen som har erfaring med dissa motora hva som pleier og være problemer? motoren har runna 320k nå, så det hadde ikke vært dumt og overhale den heller. men har ikke rå til og ta hele motoren.. har også kikka litt etter motor innimellom på finn uten og ha hellet med meg, noen som har tips til hvor jeg kan kikke etter motor? eller er det noen som har en bra motor stående til meg? er vel en sånn m52b28 dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ukjent at M52 med lang km bruker mye olje.

Ventiltetninger som blir harde som fy, smuldrer opp etc, og olje lekker forbi.

I tillegg er det nicasil belegg i sylinderforingene, de suger rompe når bilen har gått langt. Da tetter ikke oljeringene godt lenger, og olje bare sklir forbi.

Første jeg ville begynt med var å sjekke kompresjon og ta en sylinderlekkasjetest.

Kan godt overhale toppen, fjerner sikkert endel av oljeforbruket da, hvis den bruker veeeldig mye. Men den vil alltid bruke litt, med mindre du bytter blokk/stempelringer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frykter at ventil tetningene er ferdige ja. skal se om jeg klarer og få tatt komp test i mårra. men får man målt hvor bra komp det er? får hvertfall sett om det er stort forskjell på noen av sylinderne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min brukte en del olje før, helt til jeg bytta olje, oljefilter og hadde på "Omega" oljelekkasjestopper, og tror jeg ikke den bruker noe særlig lengre, og min har gått 288k :P og ja motoren er en M52B28.

tja, vet ikke hvor mye en sånn hjelper, er ganske bra gjennomtrekk her, går med en 4 liters kanne på halvannen måned..

hvor får man kjøpt sånn da? og hvor mye brukte din før du hadde den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...