Gå til innhold

Oppsigelse av kjøpskontrakt..


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bestemt meg for å kjøpe en rangerover via finn. fikk i orden finans via elcon og kjøper og jeg ble enige om pris og slikt. Så skrev vi kjøpskontrakt og skrev at bilen skulle betales via lånebeviset mitt.

Så endret planene mine seg, og jeg fikk litt andre prioriteringer, slik som huslån samt spare til bryllup... Og at driftskostnadene ville økt betraktelig og at jeg heller ville ha en mindre billigere bil.

Nå krever selger at jeg MÅ kjøpe bilen siden han ikke får solgt den. Jeg har tilbydd han å betale for en ny finn annonse siden han da ikke vil ha noen kostnader direkte relatert til at kjøpet ikke gikk igjennom. Men han nekter å gå med på dette og mener at kjøpet må gjennomføres som "Planlagt".

Jeg har sagt at jeg ikke har økonomi til å betjene lån og driftskostnader som relaterer seg til bilen...Men han går ikke med på dette..

Hva kan isåfall gjøres i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slutter å svare på telefonen? Ber han ryke og reise? Truer med B-gjengen?Nekter for at du har noen ting med denne saken å gjøre? Skylder på "min onkel"? :)

Edit: UANSETT kan han ikke kreve at du kjøper den.. I teorien kan du vel måtte betale noe for misligholdelse av kontrakt, men hallo.. det er en bil du ikke har kjøpt, betalt eller tatt i bruk på noe vis som skulle føre til økonomisk tap for selger.

edit2: Noe som er litt mer seriøst(med visse forbehold), men som har funket for meg.. Spør han enkelt å greit hva han skal gjøre om du ikke holder avtalen...Om du så avviser "argumentene" hans, så har han mest sannsynlig en så komplisert sak foran seg at han forhåpentligvis innser at det letteste er å gi deg fingen og selge bilen på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet under en kjøpekontrakt så er jo mye gjort, da blir det fort litt vankelig å få sagt denp! Det at du har fått andre prioiteringer er ingen god grunn, dette skulle du tatt stilling til før du skrev under! Hadde selv stått på mitt hvis jeg var selger her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet under en kjøpekontrakt så er jo mye gjort, da blir det fort litt vankelig å få sagt denp! Det at du har fått andre prioiteringer er ingen god grunn, dette skulle du tatt stilling til før du skrev under! Hadde selv stått på mitt hvis jeg var selger her

+1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi han en kompensasjon. Å skrive under kjøpskontrakt for så å trekke seg er temmelig alvorlig, spesielt om det er snakk om en dyr bil. At han krever noen tusen i kompensasjon hadde jeg ikke syns er rart. Regner med at du aldri gjentar denne feilen ved å forplikte deg på noe du ikke kan overholde i økonomiske sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kontrakten skrevet, sitter du egentlig i saksa. At prioriteringene endrer seg, blir dessverre ditt problem i denne saken. Hvis selger ikke går med på en kompensasjon, må du nok bare prøve å selge bilen igjen. Hater å være bringer av dårlige nyheter, men jeg tviler på at du kommer ut av dette med pengene i behold :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også er litt skummelt her, er at dersom selgeren er sta nok, ender denne saken i forliksrådet og der vil du tape fordi du har signert på kontrakten. Da må du betale saksomkostninger i tillegg til bilen. Og hvis du ikke betaler etter en gitt periode, ender det med en betalingsanmerkning som vil gjøre det nesten umulig å få lån i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så kjøpte jeg bil i stad,ble enig om pris å skulle hente på fredag.

Han skulle slette annonse å greier,men nå nettopp fikk jeg melding at han hadde fått et annet tilbud å ville gå for det.

Er det mulig å være så useriøs??

Du må vel bare gå etter eget ego som resten av verden gjør!

Men jeg mener du har kjøpt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet kontrakt har du jo forpliktet deg til å kjøpe den.

Enten må du bare punge ut å selge videre etterpå, eller godsnakke med eieren å evnt gi ham en form for erstatning siden du ikke kan betale ham. Uansett, en kontrakt er forpliktende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...