Gå til innhold

DIY Justering av ventiler, M20


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg justert ventilere på min E30, så tenkte å dele dette om noen skulle være interessert..

Har ikke tatt bilder av hvordan jeg tar av dekselet over toppen, eller viskosevifta

Lykke til ! :)

Hvorfor ta av viskosevifta? Aldri hatt bruk for det når jeg har justert ventiler i e30 ivaffall. Og jeg pleier å vri motoren til du ser at knastene på kammen ikke 'aktiverer' ventilene på den du justerer. Pleier å funke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Da har jeg justert ventilere på min E30, så tenkte å dele dette om noen skulle være interessert..

Har ikke tatt bilder av hvordan jeg tar av dekselet over toppen, eller viskosevifta

Lykke til ! :)

Hvorfor ta av viskosevifta? Aldri hatt bruk for det når jeg har justert ventiler i e30 ivaffall. Og jeg pleier å vri motoren til du ser at knastene på kammen ikke 'aktiverer' ventilene på den du justerer. Pleier å funke bra.

Okei, så du mener at du kan justere fra sylinder 1 og bakover sålenge ventilene er "frie"? Er vel det som er poenget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg justert ventilere på min E30, så tenkte å dele dette om noen skulle være interessert..

Har ikke tatt bilder av hvordan jeg tar av dekselet over toppen, eller viskosevifta

Lykke til ! :)

Hvorfor ta av viskosevifta? Aldri hatt bruk for det når jeg har justert ventiler i e30 ivaffall. Og jeg pleier å vri motoren til du ser at knastene på kammen ikke 'aktiverer' ventilene på den du justerer. Pleier å funke bra.

Okei, så du mener at du kan justere fra sylinder 1 og bakover sålenge ventilene er "frie"? Er vel det som er poenget da?

igrunn ja, når de ikke er trykket på av kammen

har fungert fint for meg ivaffall, veldig lite tikking etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...