Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De røde touranene ligger ofte veldig lenge ute til salgs. Jeg hadde valgt en med facelift... Hvis du ikke skal dra henger eller kampingvogn etter, så kan man ta automatgir. Men hvis man skal dra noe etter seg, så er kjølinga til kassa for dårlig sies det, slik at den tar kveld.

Når jeg tenker meg om, så må det nu være skikkelig bil når de skal være rød, noe sportslig, ikke nå touran.

Men som du sier, så har du slike litt mindre barnestoler nå og skal over til større etterpå og høyden på dørene er greit å tenke på. Så fram til de er 4 til 5 år, så kan det være greit med touran. Det går jo ekstra med penger hver gang man bytter bil... Men klarer man å holde ut i 4år med en touran :)

Til å begynne med så vier de ikke mange grammene, og man tar ut hele stolen og basen står igjen i bilen. Slik sett så trenger du ikke kreve så mye av bilen til å begynne med. Kansje ha en E39 i opp mot 2 år for så og kjøpe en touran som du har i 3-4år for så og kjøpe en bil du kunne tenkt deg når de sitter fremovervendt igjen?

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg tenker Touran de neste 3 årene. Da begynner barna å bli så lange i beina at de må sitte vendt i kjøreretningen, og den store vogna kan byttes ut med noe mindre. Da kan det også bli en mer vanlig familiebil igjen.

Skrevet

Touran har fått to facelifter... en for modellåret 2007 og en for modellåret 2011. Den første faceliften medførte såvidt jeg vet et nytt frontparti med nye frontlys, nye baklys, noen nye eksteriørlister og andre interiørfarger. Motormessig kom 1.4 TSI, 2.0 TDI med 170 HK og EcoFuel. Modellen CrossTouran ble også introdusert. Den andre faceliften medførte igjen et nytt front og bakparti, muligheten for panoramatak, motorene 1.2 TSI og 1,6 TDI, endret gearing og regenerering av bremseenergi for mer økonomisk fremdrift (Blue Motion) samt et start-stopp system.

Skrevet

2007 er jo det nyeste jeg vurderer, men tror nok det blir en tidligere modell, ref de over, så pengene kan brukes på barneklær og annet utstyr istedet :)

NESTE bil derimot! (Krysse fingrene)

En touran blir aldri noe annet enn en kassebil uansett hvilken modell det er, og eventuelle kjøpere når jeg skal selge igjen finnes nok i alle prisklasser de også, så det blir nok ikke umulig å selge en slik 2004 modell om 2-3 år.

Skrevet
":1ge66ofj]2007 er jo det nyeste jeg vurderer, men tror nok det blir en tidligere modell, ref de over, så pengene kan brukes på barneklær og annet utstyr istedet :)

NESTE bil derimot! (Krysse fingrene)

En touran blir aldri noe annet enn en kassebil uansett hvilken modell det er, og eventuelle kjøpere når jeg skal selge igjen finnes nok i alle prisklasser de også, så det blir nok ikke umulig å selge en slik 2004 modell om 2-3 år.

Du er sikkert klar over det, men man kan vell godt gjenta ting som har med sikkerhet til det kjedsommelige. Det anbefales på det sterkeste å la barna sitte med ryggen mot kjørerettning i alle fall til de er 4 år.

Skrevet

Jepp, men f.eks. sønnen til en kamerat har vokst såpass at det ikke er sjans å få plas i et sånt sete lenger, pga benplass fra barnesetet frem til seteryggen i bilen. Sønnen hans har nå akkurat rundet 2 år. Dette er da i en passat, på passasjersiden bak.

Kommer jo veldig an på barna.

Skrevet

Har du forresten sett på Skoda Roomster?

Den er nok kanskje enda mer traust enn Touran, og jeg har ikke peiling hvor stor den er og slikt, men synes den virker som en ok bil med et "hyggelig" utseende for å bruke et slikt uttrykk :wink: Ikke avskrekkende dyr heller..

Skrevet
":28tlbqji]
Velg det nyeste skallet hvis du kan (altså en med facelift).

Noen andre grunner bortsett fra at den ser litt bedre ut? Er det andre forbedringer under skallet også?

Den røde ser en del friskere ut ja, men da er den vel verre å selge igjen også. Denne har ligget ute siden september. (Burde være muligheter for pruting :) )

Tenker hovedsaklig på verdi og videresalg. På facelifter pleier også diverse barnesykdommer ved modellen å være luket bort og irriterende småting forbedret.

Skrevet
Har du forresten sett på Skoda Roomster?

Den er nok kanskje enda mer traust enn Touran, og jeg har ikke peiling hvor stor den er og slikt, men synes den virker som en ok bil med et "hyggelig" utseende for å bruke et slikt uttrykk :wink: Ikke avskrekkende dyr heller..

Sjekket den ut nå, og det er nok alt for lite bagasjerom der.

Tenker hovedsaklig på verdi og videresalg. På facelifter pleier også diverse barnesykdommer ved modellen å være luket bort og irriterende småting forbedret.

Sant nok, men ettersom jeg vil betale minst mulig for øyeblikket får jeg bare satse på et godt eksemplar, og heller ta tapet når jeg selger den. Jeg tror de uansett vil være populære fremover. Akkurat som en eldre A4 også er mulig å selge, selv om det kommer en ny facelift 6 ganger i året...

Skrevet
":38v2ykvn]
Velg det nyeste skallet hvis du kan (altså en med facelift).

Noen andre grunner bortsett fra at den ser litt bedre ut? Er det andre forbedringer under skallet også?

Den røde ser en del friskere ut ja, men da er den vel verre å selge igjen også. Denne har ligget ute siden september. (Burde være muligheter for pruting :) )

Burde være rom for pruting da ja, og er du heldig er rød mer populært når du skal selge igjen. Hvis ikke så blir den lett og finne på parkeringsplassen og om noen vil prute da pga. fargen, vil dette trolig bli et lavere beløp enn du kan prute pga. det generelle verdifallet mens du har den.

Skrevet

tja.... rød bil så får jeg assoiasjoner til bilene som står nede i Oberst rodes vei

nemmelig denne

pk9qenpzimful8w6gslq.jpg

Ellers så er jo touran en fin bil den, så lenge man ikke får med seg den beryktede Vag kvaliteten som også disse bilene er belemret med.

DSG kasse er helt rå, har prøvd den noen ganger i en 140hk diesel, så det villle jeg absolutt ha gått for.

Også er sportseter et must, på samme måte som i bmw, tror de er std på highline, som forsåvidt er ganske ok utstyrt.

Skrevet

ja, sportseter er standard i highline, skinn er tillegg. DSGen skal være bra ja, men får se hva jeg ender opp med.

Får vel se på bil til uka en gang. Blir deilig å bli ferdig med det.

Skrevet

Barnevogn er en utfordring. Jeg har ikke tvillinger, men de kom ganske tett -93, -96, -98. Hadde ikke stv i denne perioden, sedan og kombi hadde vi når barna var små. Men det er over 10 år siden nå... Vi hadde stor bagvogn med store hjul fra Simo den gang. Nå er vognene mere kompakte og praktiske, Men som dem sier i testen her, ta bilen med deg og prøv vognene "sammenlagt" i bilen.

BABYSHOP vis-a-vis IKEA Slependen evt Barnas Hus på Sandvika Storsenter er butikker som er verdt å besøke, de har sikkert utstillingdmodeller som du kan prøve i din bil.

http://www.dagbladet.no/2010/11/12/tema ... /14281237/

http://www.barnevognguiden.no/

Skrevet

Resultatet av biljakten ble en fornuftig og meget velholdt 2004 Touran 1.9TDI Highline, som jeg henter med meg hjem i morgen etter jobb :)

Det er når jeg kjører denne jeg skal tenke tilbake på og være sjeleglad for at jeg kjøpte noe så morsomt og ufornuftig som en Z4 mens jeg hadde sjansen!

På den annen side gleder jeg meg til å hente den :) Den første bilen som faktisk er MIN og ikke banken sin :)

Morsomt å handle bil med bankkort :)

42_-1529880500.jpg

42_627239228.jpg

Ikke dårlig at en varebil fra 2004 som har trillet 161.000km er penere i lakken enn min Z4 var når jeg solgte den nå. Ikke én ripe, ikke én parkeringsbulk. Ikke synlig steinsprut. Interiøret var også pent, og ikke synlig slitt.

Bilen har hatt 1 eier fra ny, og neste EU-kontroll er i mai 2012.

Alle seter, skruer og biter fulgte med, så den blir personbil om ikke lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...