Gå til innhold

Multimediaspiller til e39 1998 mod


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er kun en lykkelig eier av en Dynavin spiller.

Kunne du tatt noen bilder av skjermen montert i din bil, fra forskjellige vinkler? Helst ta noen bilder fra baksetet også hvis det er mulig :)

Skal prøve å få gjort det ja, skal montere tv modulen i dag :)

Må gi tilbakemelding på tv-modulen, har ikke fått testet den selv så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da har jeg fått montert Tv boksen, tok ut hanskerommet + det dekselet som er under der, borrte deretter 2 hull i tvboksen samt ett metalldeksel oppunder der og monterte den, altså ikke noe hokus pokus.

Ellers så får boksen strøm fra spilleren så det er kun 1 kabel fra spiller til tv boks, samt at det går 2 antenner ut fra boksen, alt kan styres fra menyene til Dynavin, det eneste som ikke var så veldig bra med den er at den er veldig kresen på signalet.

Må sikkert montere en slik antenne:

37l0jacvkxgar3g7dhxf_thumb.jpg

Hehe, nei fra spøk til Revolver.

Lurer litt på ett par slike:

http://cgi.ebay.com/Car-Electrical-Tele ... 3cb0b3ad43

Hadde en sånn da jeg hadde Carputer i bilen og det ble bra signal når jeg fikk 12V inn på antenna.

Uansett, det neste blir å montere Ryggekamera, muligens Integrerte spillere i nakkestøttene sånn at ungene kan kose seg på langtur men dette er bare på tankestadiet ennda.

Bilder:

Monterte Dvb-T boksen bakom Hanskerommet.

geu13f3a858yqiimh1uo_thumb.jpg

Må ikke se på listene på sidene, den ene har jeg noe sånn Alu Wrap på, planen var å ta sånn på alle, men får se om jeg gidder, tidkrevende å få det skikkelig.

pgkmk8auncbom7hc1268_thumb.jpg

Lagt inn noen få Radiokanaler, det er mulig å legge inn 18 stk totalt:

4iqeg72fs3cdb7rwkbhi_thumb.jpg

Navigasjon, Igo:

wr0h0q8po99n45bsl1nb_thumb.jpg

Navigasjon (Har sensurert litt :) )

52f9d039nq6keb8bg6tm_thumb.jpg

Søking av kanaler:

569nibeqh5lol5j4tmxa_thumb.jpg

Oppstart Dvd/cd:

jlmrygwnk1lgjy3ocyog_thumb.jpg

Avspilling av Cd:

7jrbkza9ouk0x4c6pf3t_thumb.jpg

Vinkel:

2rmeu7me9dkd28dhop35_thumb.jpg

Baksete:

t9j00asnn492ycnyv06l_thumb.jpg

Baksete 2:

cqrk8j5et2rvf88lhdcz_thumb.jpg

Baksete 3:

9jyiq3w5howm5tue7riu_thumb.jpg

Ferdig søkt inn kanaler:

oyahp82hhks0uuyznr0p_thumb.jpg

Nrk1:

twiq77ue5csemuejiq10_thumb.jpg

Nrk2:

r6sa7b0zlf25gh17n7zn_thumb.jpg

Nrk3/Super:

mczso5ee7sqn38m21aje_thumb.jpg

Nrk Tegnspråk:

r77qxykegn8m6c2dqrqd_thumb.jpg

Redigering av favoritter:

cmqwqhfo9h8qrwig78kc_thumb.jpg

Antenne 1:

f71zvs8yk22cj5pi1fah_thumb.jpg

Antenne 2:

3cmme2db8cf4oi8l7ro7_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo flink du :)

Du får inn alle gratiskanalene slik det er med den boksen nu?

Flink å flink :) man prøver så godt man kan.

Får inn alle gratis Radio og tv kanaler ja :)

Men jeg tror jeg må prøve 2 sånne antenner man kan kjøre strøm inn på, for å se om det blir bedre signal.

Har også en Wifi Usb dings på vei til meg sånn at det blir Internett i bilen også tenkte jeg å teste ut Tomtom, siden det egentlig er min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har bestilt sånn usb modem, hvor har du bestilt fra? Dynavin sin eller fra netcom/telenor?

Har ikke bestillt sånn 3G modem, om det var det du tenkte på, de fleste anbefaler Wifi, da kan jeg bare bruke Tethering med min Desire HD og surfe via den, der hvor det er tilgang til Wifi kan jeg bruke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppie_master

etter å ha lest en del så virker det jo som en kombinasjon av en sinnsyk markedsføring og et noe bedre produkt gjør at dynavin kommer best ut. hadde jeg hatt e46 hadde saken vært klar.. men den til e39 ser.. en tanke stusselig ut, og jeg synes ikke den ligner noe særlig på original, da ser hualigan bedre ut.

Vet du om det kommer noe nye versjon med nytt "deksel" som ser litt mer originalt ut? jeg ser at de har ganske bra kopier til alle andre enn e39..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppie_master

etter å ha lest en del så virker det jo som en kombinasjon av en sinnsyk markedsføring og et noe bedre produkt gjør at dynavin kommer best ut. hadde jeg hatt e46 hadde saken vært klar.. men den til e39 ser.. en tanke stusselig ut, og jeg synes ikke den ligner noe særlig på original, da ser hualigan bedre ut.

Vet du om det kommer noe nye versjon med nytt "deksel" som ser litt mer originalt ut? jeg ser at de har ganske bra kopier til alle andre enn e39..?

Der har Dynavin fått masse tilbakemelding på den til E39, og at folk ønsker at den skal ha stor skjerm, så man skal ikke se bort i fra det at det kanskje kommer en ny der. Men jeg har ikke hørt noe om det ennå. Grunnen til at den har den lille skjermen, er at Dynavin vil at den skal være så enkel som mulig å innstallere, slik at man skal kunne bruke den originale ramma som er i E39 når man tar ut cd spilleren fra bilen. Derfor har de trekt ned cd spiller åpningen lengere ned, fordi bakparten av spilleren skal inn i den ramma. Men hadde de vært lur, så hadde de nu bare laga en egen ramme som de kunne ha levert med spilleren sin. Da hadde jo faktisk DVN-E39 også passa i E38...

Men Dynavin ser og kjennes nu ut som originalt BMW spiller.

Overflata er lik, knappene kjennes gode ut osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. det sekundet det kommer en versjon som også er utforma som den original (Ser ut), og stor skjerm, så bestiller jeg.

håper dette skjer og at det ikke tar for lang tid.

Ellers bra at de tenker på riktig lys,knapper osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. det sekundet det kommer en versjon som også er utforma som den original (Ser ut), og stor skjerm, så bestiller jeg.

håper dette skjer og at det ikke tar for lang tid.

Ellers bra at de tenker på riktig lys,knapper osv..

Må si jeg var litt skeptisk til akkurat dette jeg også, men det ser mye bedre ut i virkeligheten.

Men jeg er forsåvidt enig, for min del kunne de bare ha droppet hele Cd/dvd spilleren og heller fått en større skjerm.

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd, har drevet med Tomtom installasjon i det siste men har ikke helt fått det til å virke ennda, mulig jeg gjør noe feil, for Tomtom'en virker, men ikke når kart er installert da får jeg feilmelding om not enough memory to start.

Ellers har jeg fått lagt inn WinCe patch og venter på Engelsk firmware til Wince da noe av det er på Kinesisk.

For info om Wince patchen og hva den gjør, se her:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=794137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Dynavin ser så ille ut jeg. Original 16:9 navi har nesten for stor skjerm etter min smak, men så har jeg null interesse for å se på TV i bilen da..

Hvordan er det med 2003 E39 som har original navi (mk3) uten DSP i forhold til Dynavin? Jeg tenker da mest på å få brukt bilen som den skal være med OBC, parkeringsvarme osv.? Mister man ikke alle disse funksjonene med Dynavin?

Sukk, jeg gir snart opp alt av lyd i BMW-en. Må si jeg savner Alpine-spilleren med Imprint- og bluetoothboks som jeg har liggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Dynavin ser så ille ut jeg. Original 16:9 navi har nesten for stor skjerm etter min smak, men så har jeg null interesse for å se på TV i bilen da..

Hvordan er det med 2003 E39 som har original navi (mk3) uten DSP i forhold til Dynavin? Jeg tenker da mest på å få brukt bilen som den skal være med OBC, parkeringsvarme osv.? Mister man ikke alle disse funksjonene med Dynavin?

Sukk, jeg gir snart opp alt av lyd i BMW-en. Må si jeg savner Alpine-spilleren med Imprint- og bluetoothboks som jeg har liggende..

Vet ikke hvordan det er med OBC, Parkeringsvarme å sånn, men man kan kople Dynavin spilleren innpå slik at man kan styre den om man har Multifunksjons ratt, kontakt følger med i settet.

Når det gjelder skjermen så tror jeg ikke den er mindre enn Orginal Navi, må jo huske på at orginal Navi har en ramme rundt spilleren i tilegg.

Bare at skjermen på Dynavin sitter litt lavere enn på Org Navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Dynavin ser så ille ut jeg. Original 16:9 navi har nesten for stor skjerm etter min smak, men så har jeg null interesse for å se på TV i bilen da..

Hvordan er det med 2003 E39 som har original navi (mk3) uten DSP i forhold til Dynavin? Jeg tenker da mest på å få brukt bilen som den skal være med OBC, parkeringsvarme osv.? Mister man ikke alle disse funksjonene med Dynavin?

Sukk, jeg gir snart opp alt av lyd i BMW-en. Må si jeg savner Alpine-spilleren med Imprint- og bluetoothboks som jeg har liggende..

Vet ikke hvordan det er med OBC, Parkeringsvarme å sånn, men man kan kople Dynavin spilleren innpå slik at man kan styre den om man har Multifunksjons ratt, kontakt følger med i settet.

Når det gjelder skjermen så tror jeg ikke den er mindre enn Orginal Navi, må jo huske på at orginal Navi har en ramme rundt spilleren i tilegg.

Bare at skjermen på Dynavin sitter litt lavere enn på Org Navi.

Funker desverre ikke med OBC og innstilling av Webasto, men synes disse funksjonene ikke rager like høyt for meg siden jeg kun har webasto med strømtilkobling og ikke "selvgående" utgave. Eneste som virkelig blir savnet er å kunne nullstille forbruket, men tenker som så at siste mulighet er der uansett: kobler fra strømmen i fem minutter før jeg legger avgårde på ferie til sommern:-)!

Bra du blei fornøyd forresten Haug523! Sa jo at Jeff var en kjernekar:-)!

Så jo genialt ut med det tv-opplegget, men jeg tror jeg heller går for ryggekamera når jeg kjenner at tiden er inne... Hvor kjøpte du dette forresten? Har du touring? Lurer på om det bare blir udugelig på min touring da den kaster alt støv og dritt så jævli opp i ræva...

Har uansett PDC foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggekamera kjøpte jeg fra denne selgeren:

http://myworld.ebay.com/ebaymotors/sun-electronic/

Men nå er det Kinesisk nyttår så man får ikke kjøpt noe før etter det.

Har også fått Tomtom installert og fått det til å virke, noe jeg slet litt med, fikk først "No maps found" og når jeg endelig fant ut at jeg måtte forandre karmappens navn og fikk startet opp Tomtom så fikk jeg "Not Enough memory to start"

Løsningen ble å laste ned en annen versjon av Tomtom og noen litt eldre kart, har ikke prøvd med nyere kart på den andre versjonen av Tomtom men jeg regner med at jeg skal klare å få 860 kartene til å fungere, 865 er de siste men de er så smått begynnt å dukke opp på nett.

btw, jeg har Sedan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...