Gå til innhold

BMW?


auen93
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt og kjøpe meg en BMW, blir 18 om et år, noen forslag til god ungdomsbil?

sett en del på E30'n.. noen gode forslag?

E30 tror jeg er en god ungdoms bil :) også E36 å er en kjempe fin bil :) Jeg har jo E30 selv og jeg er driit fornøyd med den ass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsbiler bør være mest mulig nye og sikre biler. E30 er nærmest en veteranbil nå og absolutt ikke egnet som ungdomsbil. Til nød kan E36 være en ungdomsbil, men selv den modellen begynner nå alvorlig å trekke på årene. E46 er en nogenlunde sikker bil og i den sammenheng helt klart en bedre ungdomsbil, men gode eksemplarer er stadig relativt dyre og det kan bli en dyr opplevelse å ha en E46 hvis vitale deler som f.eks svinghjulet sier takk for seg (noe som ikke er helt uvanlig). E46, E39 og E38... hvis det skal være BMW er mine forslag til ungdomsbil. Strekker ikke pengene til en av disse modellene bør du kjøpe noe annet enn BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsbiler bør være mest mulig nye og sikre biler. E30 er nærmest en veteranbil nå og absolutt ikke egnet som ungdomsbil. Til nød kan E36 være en ungdomsbil, men selv den modellen begynner nå alvorlig å trekke på årene. E46 er en nogenlunde sikker bil og i den sammenheng helt klart en bedre ungdomsbil, men gode eksemplarer er stadig relativt dyre og det kan bli en dyr opplevelse å ha en E46 hvis vitale deler som f.eks svinghjulet sier takk for seg (noe som ikke er helt uvanlig). E46, E39 og E38... hvis det skal være BMW er mine forslag til ungdomsbil. Strekker ikke pengene til en av disse modellene bør du kjøpe noe annet enn BMW.

Jada jada, en e30 og e36 er sikre nok. Ville nok gått for en e36 320coupe eller oppover :D helst etter 1995 vis du har litt penger å bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada, en e30 og e36 er sikre nok. Ville nok gått for en e36 320coupe eller oppover :D helst etter 1995 vis du har litt penger å bruke

Synes du ikke at det er litt vel optimistisk å mene at en bil som hovedsakelig ble utviklet i årene 1980-82... altså for godt og vel 30 år siden... stadig er en sikker bil i dagens trafikk. Jeg vil mene at du er skikkelig på bærtur... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier til alle som vurderer E30...

-Kan du skru, bytte, smøre opp og improvisere på bilen, og er du teknisk anlagt?

-Kan du håndere bil med bakhjulstrekk uten antispinn når den legger seg sidelengs i 90km/t UTEN å trykke på bremsen som første reaksjon?

Hvis du ikke oppfyller disse kravene bør du oppflylle disse:

-Stor lommebok, for å sette bort verkstedkostnader

-Genuin interesse for gammel E30, og dens fordeler

Velg selv :)

De fleste E30r scorer dårlig på krasjsikkerhet både passivt og dynamisk. De fleste har også ikke ABS bremser. Det krever spesielle type sjåfører, spesielt vinterstid.

Jeg hadde valgt E46 eller E39 med antispinn hadde jeg vært deg.

Men igjen.. du må kunne improvisere litt med såpass gamle BMWr. Ironisk nok er det ofte de "halvgamle" bilene det er mest utgifter med, siden de ekstra gamle ofte er dratt gjennom en semi-overhaling for å enda være på veien. Så "186.500km's" E39r kan ofte være fallgruver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil hardnakket påstå at en E36 er mer enn sikker nok, jeg dro av veien med rundt 120 kmt på speedoen,

Rullet flere ganger, knuste ett betong kumlokk med fronten knakk 3 småtrær og ble liggende på taket,

Både jeg og kjæresten min gikk det bra med, hun hadde ingen skader annet enn stiv nakke og ett bittelitte kutt på høyre kinn,

jeg knuste sideruten med albuen / ansiktet og fikk noen overfladiske kuttskader, airbagene funket ikke er vel det eneste jeg har og klage på, men kupèn kollapset ikke noe jeg er veldig glad for (og overrasket over !)

kjører i dag ny E36 97 mod 320i og er strålende fornøyd :) så kjør på men ta det pent !

04xtvtiruqyj8epnuxro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsbiler bør være mest mulig nye og sikre biler. E30 er nærmest en veteranbil nå og absolutt ikke egnet som ungdomsbil. Til nød kan E36 være en ungdomsbil, men selv den modellen begynner nå alvorlig å trekke på årene. E46 er en nogenlunde sikker bil og i den sammenheng helt klart en bedre ungdomsbil, men gode eksemplarer er stadig relativt dyre og det kan bli en dyr opplevelse å ha en E46 hvis vitale deler som f.eks svinghjulet sier takk for seg (noe som ikke er helt uvanlig). E46, E39 og E38... hvis det skal være BMW er mine forslag til ungdomsbil. Strekker ikke pengene til en av disse modellene bør du kjøpe noe annet enn BMW.

E38? Hva slags ungdomsbil er det?

Tror ikke man får noen brukbar e30 lengre. De er enten rusta vekk eller er i god stand og dyr (feks mtech 2 325)..

E46 ser jo ikke ut ( :D ), så jeg anbefaler en sen modell av e36 coupe eller kanskje en e39 med mtech plast.

Hold deg edru og på veien så går det så bra vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en strøken original e30 316i eller 318i eller noe

da har du en fin bruksbil drit i styling osv M-tech styling er fin ja men oppbrukt du vil også få en oppmerksomhet når du kjører en dønn original e30

jeg kjører selv en strøken dønn original bmw e30 316i som bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada, en e30 og e36 er sikre nok. Ville nok gått for en e36 320coupe eller oppover :D helst etter 1995 vis du har litt penger å bruke

Synes du ikke at det er litt vel optimistisk å mene at en bil som hovedsakelig ble utviklet i årene 1980-82... altså for godt og vel 30 år siden... stadig er en sikker bil i dagens trafikk. Jeg vil mene at du er skikkelig på bærtur... :-s

Nå er det heller ingen andre en deg som babler om sikkerhet. e36 ble produsert fram til 1998, med dobbel airbag ++ mer en trygg nok. ta bussen vis du mener noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en E34 du. ;)

prøv å få tak i en 1995 520i med nogenlunde lav km. Så har du en krute god bil i mange år.

Nå skal jeg ikke nekte for at mitt syn på saken sannsynligvis påvirkes litt av at jeg faktisk kjører E34 selv, og er nok ikke helt objektiv, men der er ihvertfall mye bil for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...