Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar snart pengene fra det gamle vraket mitt, og da må det selvfølgelig bli kjøpt en ny bil. :)

Jeg har sett mye på importbiler i det siste da disse har masse bra utstyr til en lav pris i forhold til de norske bilene. Problemet er at jeg tidligere har hørt at det kan være tuklet med kilometerstanden på enkelte av disse bilene. Jeg er derfor litt skeptisk til disse importørene da det finnes mange uærlige bilselgere/importører! Er det noe grunn til bekymring?

Skrevet

Man kan være relativt trygg på å kjøpe biler fra renomerte forhandlere, både i norge og tyskland. Men såklart, det kan sikkert forekommer svindel der å, men sjanse for at det skjer tror jeg er VELDIG minimal.

Skrevet

Regel'n for neger'n er at du får som oftest hva du betaler for.

Virker noe som en litt for god deal,er det i 9,5 av 10 tilfeller nettopp det det er.

Bare vær grundig,sjekk brønnøysund etc,så finner du nok en bil du vil trives med.

Km-stand kan være ganske misvisende uansett,en bil som har gått 250.000 kan være bedre den,enn en som har gått 85.00 men blitt kjørt som ei bøtte drit,eller kollisjonsskadd og dårlig reparert.

(det er forøvrig en av fallgruvene fra Tyskland; kollisjonsskadde (vrak) biler som er snekret sammen igjen og blir solgt som en hel bil.)

Masse kompetanse angående import her på forumet da,så tipper flere av gutta kan gi deg god hjelp. :)

Skrevet

Svindlere finnes det jo overalt, men vil ikke tro import-bransjen er spesielt utsatt. Kan være vel så mye snusk med en "norsk" bil.

Hos de fleste kan du jo være med å velge ut din spesifike bil før de henter den og du ser jo dermed km-stand i prospektet/annonsen. :wink:

De fleste tyske biler ser jo ut som "nye" under selv etter 100 000 km pga mindre/ingen salt og bedre vedlikehold/vask.

Skrevet

Virker noe som en litt for god deal,er det i 9,5 av 10 tilfeller nettopp det det er.

Bare vær grundig,sjekk brønnøysund etc,så finner du nok en bil du vil trives med.

Km-stand kan være ganske misvisende uansett,en bil som har gått 250.000 kan være bedre den,enn en som har gått 85.00 men blitt kjørt som ei bøtte drit,eller kollisjonsskadd og dårlig reparert.

(det er forøvrig en av fallgruvene fra Tyskland; kollisjonsskadde (vrak) biler som er snekret sammen igjen og blir solgt som en hel bil.)

Masse kompetanse angående import her på forumet da,så tipper flere av gutta kan gi deg god hjelp. :)

Sjangsen for at du får et dårlig oppbygd vrak er nok mindre en om du handler her i norge, da skadede biler sjelden bygges opp igjen da di ikke har lov å bygge opp kondemnerte biler , ikke er det prismessig forsvarlig

Skrevet

Hvor ny bil er det snakk om egentlig? Har hatt lyst å imortere en E36 touring selv gjennom firma, men dei tjener så lite på slike biler at dei ikke ville hjelpe meg..

Skrevet

På jobb gidder de ikke ta inn en bil hvis de tjener under 20000 på den. Sitter jo med et visst garantiansvar osv så må ha noe å gå på.

Hvorfor ikke gjøre det selv?

Skrevet

Man får aldri kollisjonskadde biler som bygges opp igjen.

Det mesteparten gjør er å kjøpe en komplett pen bil fra Tyskland, sette over motor, girkasse og bakstilling fra den vraka bilen (hvis det er noenlunde helt) og godkjenne den med chassibytte.

Du får da en bil som har veldig mye bedre karosseri og noen ganger mye mer utstyr enn en norsk bil.

Ser ikke på dette som noe negativt.

Skrevet

Det jeg mente var biler som var bygget opp igjen i Tyskland, ikke vrak som importeres eller denslags.

Men bevares, du kan finne vels så mye,om ikke mer drit her til lands,mtp hva biler koster her.

Er gjerne litt mer spesielle biler de drar en spansk en på i Tyskland (useriøse aktører,altså) som f.eks spesielle E30'er, E21, E28 etc

Skrevet

Nå som så mange av våre nye landsmenn har begynnt å slå seg stort opp på bruktbil salg så er ikke Norske biler alltid like trygt! Jeg vet bla om to bruktbil firmaer her i Arendal hvor de driver med snusk og lureri, så dette er nok mer utbredt enn man skulle tro!

Når det gjelder bruktimport så vil vel jeg tro at det var på 90 tallet det var mest tull! Da skrudde de jo tilbake km tellere og juksa med service hefter i stor stil, nå til dags så tror jeg ikke dette er så lett lengre selv om det alltid vil være noe. Bare man kjøper fra f eks en merkeforhandler så bør det være sånn tålig trygt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...