Otis Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Er ikke commonrail nei, dette er 136hk utgaven. Så det finnes en matepumpe i tanken ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 Altså det eg mener med helt dø er at den ikke starter... alt av lys osv funker, den bare kinner og kinner, men starter aldri.. den har vært kjekket av en mekaniker og han sier at det kommer diesel fra tanken og til dieselfilteret men der i fra virker det dødt.. noen meninger eller innspill på ka som skjer? Virker som dieselpumpen, gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Trenger ikke å være dieselpumpen. Det kan være vei/kam sensor. Jeg kommer ikke på noe mer. Har du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 Eg skal ta diagnose på lørdag.. kan legge ut ka feil eg får, så kan jo du få se og hjulpet meg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Jeg skal såklart hjelpe om jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 Har tatt diagnose i dag men fikk ikke opp koder, så skal prøve på nytt i morgen.. min fetter fikk den i gang med startgass, men stoppet med en gang han sluttet med det.. han så då er det allefall ikke noe mekaniskproblem.. forteller det dere noe? Eg har ikke så utrolig peiling på akkurat det derre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Om det ikke kommer opp noen feilkoder så er det jo bare en feil igjen og det er mangel på diesel. Ta av slangen på diesel filteret og sjekk hvor mye diesel som kommer fra tanken, det skal ikke komme så veldig fort så 0,5 liter flaske er nok for å sjekke. Når det er sjekket så skifter du diesel filter og lufter det via den knotten på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Jeg setter en tier på død dieselpumpe. Billigste for du hos dieselgrossisten(tror jeg) Men sørg for å få tatt en skikkelig diagnose først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Har tatt diagnose i dag men fikk ikke opp koder, så skal prøve på nytt i morgen.. min fetter fikk den i gang med startgass, men stoppet med en gang han sluttet med det.. han så då er det allefall ikke noe mekaniskproblem.. forteller det dere noe? Eg har ikke så utrolig peiling på akkurat det derre.. Ikke bruk startgass på dieselmotorer, det liker de dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2010 Fikk tatt diagnose av bilen i dag og fikk opp disse feilmeldingene.. noen som vet hva de betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 16, 2010 Share Skrevet Desember 16, 2010 Det var mange feilmeldinger! Men det er jo håpløst å vite hva som faktisk lager problemet ditt, om det er noen av de. Hvor lenge siden er det du har tatt diagnose sist og slettet alle feilmeldinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2010 jeg har kun hatt bilen i en mnd eller noe sånt.. tror ikke det har vært tatt diagnose av den før.. Burde jeg slette alle også ta en på nytt då? Men hva betyr de derre, er det en av de som har noe med dieselpumpe å gjøre eller noe sånt? Jeg vet at det er ett termostat som er gåent og en feil med airbagen.. Men kan mer kan dere få ut av de feilmeldingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Det jeg kan si ihvertfall er at det var mange moduler som ikke svarte med Carsoft. Siden du nå har tatt vare på disse feilmeldingen så kan du slette alle sammen og sjekke alle sikringer du finner, da det var noenting som ikke stemte der. Ta en diagnose på nytt etter at du har slettet og prøvd å starte bilen på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2010 Okei.. ja eg ska ta å prøve på det.. Men bare lurte på en ting ka er DME/DDE? altså no har eg oversatt litt her då og skjønt meg litt fram til ka ting betyr. Men det var liksom ingen beskrivelse på DME/DDE. Men kom til å tenke på en ting.. noen dager før bilen sluttet å virke så byttet eg om til LED baklykter.. Det kan ikke være noe som har røket på grunn av den vel? At noe har blitt feil med spenningen og kanskje dieselpumpe eller andre ting som har en svakhet i elektronikken som kan ha tatt skade av det? Eller var det helt teit av meg å tenke? Her er det eg fant ut av oversettelsen min då: EWS: Prosedyre for viktige identifisering prosess og start Transponderen i nøkkelen via loopen antennen levert med energi og sender nøklene til dataene EWS3-kontrollenhet. Styringsenheten EWS3-undersøkelsen for tastene og skriv inn data for nøyaktighet før du sender en utgivelse signal til motorisk kontroll og starteren. Etter å ha startet motoren-kontrollenheten genererer EWS3 Schlüssel nye data (Vechselcode) og sender deg til transponder i Key Airbag: Side airbag foran høyre E36 og over 2000 Mod: passasjersete beltestrammere Instrument Cluster: Body buss (K buss) Overspenning i strømforsyningen Feil oppføring om intern svikt i lys modul ZKE/ZVM 51. FH mekanismer passasjer side bak har vanskelig overgang. 2. Assurance fra ZV En. Assurance fra chat og TSH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Som sagt, husk disse feilmeldingene, slette dem, foreta en ny start av bilen. Les av feilkoder. DME/DDE er motorstyringen, i ditt tilfelle er det DDE, da det står for Digital diesel Electronics mener jeg det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå