Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt litt rundt etter hvordan jeg på best måte kan fjerne røyklukt fra bilen.

Er diverse gamle tråder som tar det opp, men det kan jo være nye produkter på markedet, eller bilpleiefirmaer som folk har god erfaring med.

Det jeg er ute etter er bl.a.

Et middel for å rense skinnratt + girkule.

Et middel for å rense taktrekket

Et middel for å rense seter

Et middel som renser plast bra.

Eventuelt anbefalinger om firmaer som holder til i Oslo.

Har hørt at Bilfix (som holder til i kjelleren i samme bygget som Konows bilpleie) er flinke, men har ikke ringt de ennå.

Tips jeg har lest meg til så langt er:

-En skål eller 2 med eddik i bilen over natta

-ozonapparat.

Uansett må jo interiøret renses for full effekt.

Noen tips?

Skrevet
":bbmdy47z]Har søkt litt rundt etter hvordan jeg på best måte kan fjerne røyklukt fra bilen.

Er diverse gamle tråder som tar det opp, men det kan jo være nye produkter på markedet, eller bilpleiefirmaer som folk har god erfaring med.

Det jeg er ute etter er bl.a.

Et middel for å rense skinnratt + girkule.

Et middel for å rense taktrekket

Et middel for å rense seter

Et middel som renser plast bra.

Eventuelt anbefalinger om firmaer som holder til i Oslo.

Har hørt at Bilfix (som holder til i kjelleren i samme bygget som Konows bilpleie) er flinke, men har ikke ringt de ennå.

Tips jeg har lest meg til så langt er:

-En skål eller 2 med eddik i bilen over natta

-ozonapparat.

Uansett må jo interiøret renses for full effekt.

Noen tips?

Skinnratt: Chemical Guys Leather Cleaner/Leather conditioner eller Swissvax sitt skinnpleiesett (begge deler kan kjøpes på scandicshine.no)

Stoff: Chemical Guys Green Clean, utblandet, skal fungere greit her

Plast/Vinyl: Chemical Guys Green Clean etterfulgt av Scholl Purple 9000

Klimaanlegg bør også renses, og her kan du bruke Nanolotus AC-rens, eller Autoglym Air-Con Sanitizer. Kan også være lurt å bytte kupe-filter i samme slengen.

Uansett må du nok bruke en rensemaskin for å få det skikkelig luktfritt, da lukta sitter godt inni alt av stoff i bilen. De profesjonelle som driver med dette pleier å kjøre en våtrens av alt interiør, etterfulgt av ozon-rens for å få det 100%. Er nok redd for at du likevel kan kunne kjenne noe lukt etter prosessen også desverre...

Skrevet

Kanskje like greit å sette det bort til proffer, så det blir gjort skikkelig. Har jo ikke rensemaskin selv, og heller ikke tilgang til ozonapparat.

Rattet er egentlig litt slitsomt, så det må jeg få fikset kjapt. Lukter surt av henda etter jeg har kjørt...

Kjøpte bilen billig, så har råd til å koste på litt for å få den skikkelig bra.

Skrevet

Jeg er nesten helt sikker på at en skikkelig gjennomgang av proffer er vel verdt pengene når det gjelder rens av interiøret. Er de skikkelig proffe blir bilen som ny innvendig.

Skrevet

Er det mye røyklukt er det VELDIG vanskelig å få fjernet alt. Har vært borti flere biler som har hatt mye røyklukt og som er satt bort. Det lukter fint første uka..så kommer røyklukten tilbake..

Skrevet

Sett bilen i en varm garasje minst over helgen med en god balje eddik inni,det tar litt av brodden vekk før du sender den til rens. Helt borte er det ikke sikkert det blir uansett hva de gjør,røyklukt setter seg ganske godt,men steamcleaning av interiøret pluss diverse kjemikalier proffene bruker vil hjelpe masse. Bruk eddiken først allikevel,det funker faktisk det også,kan jo muligens gjøre jobben litt lettere for gutta som skal ta rensen?

Skrevet

Et lite tips hvis du vil prøve på slik rensing selv; en sprayflaske med vann, en sparyflaske med CG Green Clean, en stivhåret børste og en våtsuger ala Foma VAC 1150.

Der har du billig rensing og støvsuging av interiør som du kan også bruke innendørs :)

Skrevet
Et lite tips hvis du vil prøve på slik rensing selv; en sprayflaske med vann, en sparyflaske med CG Green Clean, en stivhåret børste og en våtsuger ala Foma VAC 1150.

Der har du billig rensing og støvsuging av interiør som du kan også bruke innendørs :)

Jeg gjorde dette, dog brukte jeg microfiberklut, når jeg vaska taket.. også brukte jeg nylonvask (et billig vidundermiddel) selv når jeg bare hadde vaska halve taket så kjente jeg en forskjell..

Gikk også så vidt over seter og gulvteppe osv.. Bilen var innrøyka og forrige eier hadde også hund :x

Viktig å vaske frontruta skikkelig også, og alle overflater inne i bilen.

Skal prøve en "airsponge" da den skal kunne ta litt lukt, men har ikke oppvarma garasje så det får jeg vente litt med.

Noen som har erfaring med rensing av varmeapparatet (luftekanalene)? Er på leting etter et middel som funker godt der :)

Skrevet
Noen som har erfaring med rensing av varmeapparatet (luftekanalene)? Er på leting etter et middel som funker godt der :)

Ideelt sett en våt klut som kan fjerne det illeluktende støvlaget som sitter igjen - utfordringen er å komme til i kanalene. :P

Ellers anbefaler jeg å starte med en heftig omgang med støvsugeren - ikke minst i taktrekket - siden lukten sitter igjen i støvpartiklene, og det er en fordel å få disse bort før man begynner å bruke kjemikalier.

Eddiktrikset som flere har nevnt, er også sterkt å anbefale. :)

Skrevet

De airspongene jeg skal teste krever en arbeidstemp på minimum 10-15 grader.. noe jeg ikke har mulighet til nå.

Jeg har mulighet til å sette bmw'en i en garasje med ca 2.5 pluss (sær temp, men ligger jevnt på det).. vil eddik funke i den tempen?

Skrevet

Forrige eier av bilen min var dessverre fan av både rulletobakk og wonderbaum. Har fundert litt på å prøve damprenser, noen som har prøvd og fraråder det på det sterkeste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...