asv Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Gult er så absolutt kult! Skal vurderes sterkt på den svarte e36'n min!
Superbeetle Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 En kombinasjon er ikke så dumt heller..
asv Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Lurt litt på det der, hvorfor kom mange franske biler med gule lykter?
Mikael-B Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Sakset fra enellerannen nettside: "The yellow headlights were introduced in France in 1936. Ever the military strategists, yellow lights were required of vehicles in France so that they could be distinguished from white-lit German invaders. Of course, during the war, the yellow lights just made the shooting and blowing up easier for the Nazis. The French kept the yellow headlights after the war. The official reason was that the yellow lights gave off less glare, which was sort of true but only when it was foggy. The unofficial, and real, reason was that it represented stubborn, quirky Frenchness"
FredrikE24 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Såvidt jeg veit ble så og si alle franske biler for i tida solgt med gule lykter!
maddafakka Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Hvis du hadde importert for eksempel en e30 fra frankrike så ville den garantert hatt gule lykter som standard
Mikael-B Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Såvidt jeg veit ble så og si alle franske biler for i tida solgt med gule lykter! Både ja og nei, fram til et visst årstall var det "påbudt" med gule lykter/lys, men etter dette ble kun valgfritt (selvom store deler av befolkningen fortsatt valgte gule lykter)
asv Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Ah, takker for godt svar. Sikler etter org gule bosch fra froskeland til e36'n, men dyrt er det..
maddafakka Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Ah, takker for godt svar.Sikler etter org gule bosch fra froskeland til e36'n, men dyrt er det.. prøvd med gul lykte film fra http://www.lamin-x.com ? Jeg gjorde det, ble ganske så bra
SofaKingFresh Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Kjørte med kombinerte svarte hella på E34n min, og gule fjernlys+tåkelys. Er helt nydelig! Skal få slengt opp bilde når jeg kommer hjem
FredrikE24 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Adrian, synes du skal kløyve lyktene og legge film på "linsene" inni lykta! Det er tøft
asv Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Joda, hadde da vert tøft det.. får se hva jeg finner på
Rollerboy Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Haha, så da liker alle gule lykter, untatt trådstarter! Og jeg digger gule lykter også! Så da er det ingen tvil om flertallet liker dette.
Fredrik 90 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Jeg synes ikke noe særlig om gule lykter! Kanskje på noen gammle biler hvor det var orginalt men på nyere biler synes jeg det bare er harry, rett og slett!
Anbefalte innlegg