Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sakset fra enellerannen nettside:

"The yellow headlights were introduced in France in 1936. Ever the military strategists, yellow lights were required of vehicles in France so that they could be distinguished from white-lit German invaders. Of course, during the war, the yellow lights just made the shooting and blowing up easier for the Nazis.

The French kept the yellow headlights after the war. The official reason was that the yellow lights gave off less glare, which was sort of true but only when it was foggy. The unofficial, and real, reason was that it represented stubborn, quirky Frenchness"

Skrevet
Såvidt jeg veit ble så og si alle franske biler for i tida solgt med gule lykter!

Både ja og nei, fram til et visst årstall var det "påbudt" med gule lykter/lys, men etter dette ble kun valgfritt (selvom store deler av befolkningen fortsatt valgte gule lykter)

Skrevet

Haha, så da liker alle gule lykter, untatt trådstarter! Og jeg digger gule lykter også!

Så da er det ingen tvil om flertallet liker dette.

Skrevet

Jeg synes ikke noe særlig om gule lykter! Kanskje på noen gammle biler hvor det var orginalt men på nyere biler synes jeg det bare er harry, rett og slett!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...