Fredrik Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Kongen av å kjøre bredt på Nürburgring... RUF CTR "Yellowbird" anno 1987 var et råskinn. 469 HK fordelt på 1170 Kg er imponerende selv idag. 0-100 Km/t klarte Yellowbird på 3,7 sekunder og topphastigheten var hele 340 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Damn... Snakk om å ha kontroll! Han har nok en del timer bak rattet i den bilen på den banen. Går to slike CTR Yellowbirds ved Toten, en gul og en grønn. To brødre som eier de. Snakket såvidt med de, greit tøffe biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Den der var helt konge! Får enda mer lyst til å ta turen ned til ringen og kjøre den selv, når man ser så mange filmer og hører så mye om banen og slikt, ja da er det virkelig på tide å få tatt en tur dit. Når skal man ta turen ned, er det planlagt nå felleskjøring dit denne sesongen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Forresten så husker jeg et gammelt filmklipp av et par stykker i en E30 (tror jeg det var) som det gikk ennå verre med på Nürburgring. De satt og gledet seg kjempemye til å komme frem og når de endelig slapp utpå banen, så snurret de og kjørte rett i autovernet i første sving.Er det noen som vet hvilket filmklipp det er jeg sikter til? Klarer ikke å finne det lenger, syns bare det var så ironisk å se hvordan de nærmest jublet over å endelig få slippe utpå banen og sekunder etterpå kjørte rett i autovernet og ble helt stille begge to.. Seven second ring king Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Forresten så husker jeg et gammelt filmklipp av et par stykker i en E30 (tror jeg det var) som det gikk ennå verre med på Nürburgring. De satt og gledet seg kjempemye til å komme frem og når de endelig slapp utpå banen, så snurret de og kjørte rett i autovernet i første sving.Er det noen som vet hvilket filmklipp det er jeg sikter til? Klarer ikke å finne det lenger, syns bare det var så ironisk å se hvordan de nærmest jublet over å endelig få slippe utpå banen og sekunder etterpå kjørte rett i autovernet og ble helt stille begge to.. Seven second ring king Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 Kongen av å kjøre bredt på Nürburgring... RUF CTR "Yellowbird" anno 1987 var et råskinn. 469 HK fordelt på 1170 Kg er imponerende selv idag. 0-100 Km/t klarte Yellowbird på 3,7 sekunder og topphastigheten var hele 340 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 Hahah, likte en kommentar som var på filmen: "this should be a commercial about BMW ESP system with a starting slogan: "ESP for idiots, saves lives"" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 verdt å se! Der ser man noen av de første ulykkene fra ringen.. 6-punkts sele? Veltebur? Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 verdt å se! Der ser man noen av de første ulykkene fra ringen.. 6-punkts sele? Veltebur? Anyone? Steike, den der var bra Artig å se at dem kryper jo ut av bilen, tilsynelatende uskadd. Bra med han som detter ut av bobla, hehe elegant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Haha, ja! er ikke snakk om så mye belter i alle de bilene der Tror han fikk pulsen fort opp, han som kjørte den cabrioleten også.. med 3 andre inni. Taka den, så kunne mange fått vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Forresten så husker jeg et gammelt filmklipp av et par stykker i en E30 (tror jeg det var) som det gikk ennå verre med på Nürburgring. De satt og gledet seg kjempemye til å komme frem og når de endelig slapp utpå banen, så snurret de og kjørte rett i autovernet i første sving.Er det noen som vet hvilket filmklipp det er jeg sikter til? Klarer ikke å finne det lenger, syns bare det var så ironisk å se hvordan de nærmest jublet over å endelig få slippe utpå banen og sekunder etterpå kjørte rett i autovernet og ble helt stille begge to.. Seven second ring king Fyyy faen.. Der har du et godt eksempel på noen som ikke burde ha en så fin bil M-Tech 1 å greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Jeg hadde en runde på ringen når det regnet.. Fy faen å glatt det var.. Nesten som å kjøre på is så jeg kan godt forstå at folk ryker ut slik som man når det er vått. Må oppleves for at man skal forstå det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Det er jeg veldig enig i! Man må ha vært der for å forstå hvor glatt det kan være på Ringen ved regn. I tillegg så kan været være totalt forskjellig på forskjellige deler av banen. Det kan skifte mellom sol, regn og tåke i løpet av en runde.. Og selv om det var tørt rundt en sving den ene runden, så behøver ikke det å bety at det er det neste runde.. Men alle er jo verdensmester på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Det er jeg veldig enig i! Man må ha vært der for å forstå hvor glatt det kan være på Ringen ved regn. I tillegg så kan været være totalt forskjellig på forskjellige deler av banen. Det kan skifte mellom sol, regn og tåke i løpet av en runde.. Og selv om det var tørt rundt en sving den ene runden, så behøver ikke det å bety at det er det neste runde.. Men alle er jo verdensmester på nettet! Riktig.. Lett å kritisere på web. Var også nesten umulig å skille mellom våt og tørr asvalt når jeg var der. Vi hadde det fenomenet med at det regnet på nesten havle banen. Jeg kjøre uten ABS og det var vrient. Så vidt jeg tråkket på bremsepedalen så låste hjulene. Er en ganske spesiel asvalt på ringen. Den er veldig fin så vannet ligger bare på toppen. I kombinasjon med masse gummi så blir det sykt glatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Apropos glatt føre på Nürburgring... helt grei kjøring av Tim Schrick her i en alminnelig Porsche 996 med kun bakhjulstrekk... play it loud... enjoy... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå