Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm eg ser svære, flunk nye Porsche SUV'er full i skitt hver dag, nye Audier og BMWer brune av skitt - Også min er full i snø, is, salt og skitt nå - men lite å gjere når det er -16 og alle vaskehallene er stengt pga minusgradene.

(nei, bruker veeeldig sjelden automatisk vaskemaskin)

Uansett, så har nok mange av de du mener "hater bilene sine", fordi de ikkje vasker dei 1 gang i veka om vinteren, tatt ein grundig runde med voks før vinteren. Det har iallefall eg gjort.

Men, så fort det nermer seg 0 grader, så vasker eg bilen.

(ved minusgrader biter ikkje saltet på metallet uansett. Men når temperaturen blir varmere, så bør ein få av saltet, då det begynner å gnage).

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg er glad i bilen min :)

Streng tatt burde man vaske bilen grundig i hjulbuer å under minst en gang i uken når man kjører på saltede veier.

Men selv om man har egen høytrykkspyler å garasje å oppbevare bilen (noe 90% av norges befolkning sikkert ikke har), så er det fortsatt ett ork.

Skrevet

Tydelig at enkelte her ikke har nok å ta seg til om dagen ihvertfall, hvis man har tid til å vaske. tørke smøre og olje hver dag. -På tide å få seg en skikkelig dame kanskje?

Har selv mye å gjøre, familie og dårlig med vaskemuligheter i minusgrader. Fikk derfor bilen "håndvasket" i en hotellgarasje sist jeg var i Oslo, siden den da kunne stå og tørke. Det er 2 uker siden nå, og jeg har ikke dårlig samvittighet, men synes jeg totalt sett tar godt vare på bilen (som for meg først og fremst er en nyttegjenstand som er til for å brukes)!

Skrevet
så blir det maskin vask 1 gang i uka for grundig vask:)

maskinvask, dvs. med børste ? Du er vel en av de som bruker poleringsvask også ? :D

hehe stemmer det:9 bruker kun poleringsvasken til 249 kr på statoil;)

selv om jeg har rustgaranti på bilen, liker jeg ikke å se den ijæl salta:P

Skrevet

Har oppvarmet garasje, så kan jo tørke bilen der.

Men så var det alt saltet som pøses på langs veiene... da blir det til at bimmeren står, og denne heller gjør litt nytte for seg:

pajerofanafjell.jpg

Første post er ikke så langt fra realiteten, da hiroshima traktoren blir vasket maks en og annen gang i året!

(med vasking betyr det ofte å bade den i en elv/dam med litt fart)

Bimmeren blir som oftest vasket en gang i uken, eller oftere. Og på skikkelig vis!

Men en slik traktor ser jo uansett ikke fin ut, uansett hvor mye en hadde vasket og polert den.

Skrevet

Det virker her som at det er et stort marked for vaskehaller her i Norge. Her i Oslo har vi konows bilpleie som vasker bil utvendig og innvendig for hånd, samt tørker bilen før du får den tilbake.. Pris på denne er jeg usikker på, men sikkert alt for mye :)

På Statoil Brynseng er selvvasken inne (Kun 1 plass)

På storo er det 4-5 plasser(inne)

Shell Gran(Oppland) rett ved mamma, er selvvasken inne, men låses 2100 eller 2200.

Jeg har også lagt merke til at det er STOR forskjell på vaskeprogrammene hos de forskjellige..

Er ikke lett å finne selvvask innendørs her til lands nei :?

Men en slik "problemstilling" trådstarter kommer med kunne heller vært en post i f.eks "tulletråden" vi har. Og ja, det kan være "støtende" for noen da f.eks ordet "hater" brukes i overskrift. Jeg vil tro ganske mange ønsker vaske bilen ofte, men har desverre ikke en varm garasje tilgjengelig.

Fyrte sikkert oppunder igjen nå så, beklager på forhånd....

1)

Dette har absolutt ingenting med noen "tulletråd" å gjøre. Jeg synes direkte synd på biler som kjøres rundt supermøkkete og er "laced" med saltlake. Ta deg en tur ut ser du lett hvem som tar GODT vare på bilen sin. Dvs, de vasker den etter lengre turer, og holder den generelt sett "ren"

Når en hvit bil ser ut som den faktisk er grå, da er det noe veldig galt. Mange blir mørkegrå før noen gidder tenke på å kanskje gidde vaske den. Mishandling av bil kaller jeg det.

2) Emnetittel er nå endret ;)

3) Jeg har heller ikke garasje. Parkerer ute på gata :)

Skrevet

Når en hvit bil ser ut som den faktisk er grå, da er det noe veldig galt. Mange blir mørkegrå før noen gidder tenke på å kanskje gidde vaske den. Mishandling av bil kaller jeg det.

Som regel handler det vel om MULIGHETEN for å kunne vaske bil. Ingen står ute å vasker bil i mange minusgrader. Det er heller ikke alle som er så heldig å har tilgang til oppvarmet garasje eller innendørs vaskehall.

Dessuten om du holder utkikk ved utendørs vaskeplasser når temperaturen har steget til cirka 0 grader eller 1 - 2 grader så er køene ofte lange.

Skrevet
Nå fikk jeg dårlig samvittighet, selv om jeg vasket bilen forrige fredag.

Blir nok polering til helgen :)

Blir nok at jeg skal ut med bilen seinere ikveld, men tviler ikke på at jeg må spyle av den før jeg skal hjem..

Jeg burde ha gjort litt med min jeg også.. Kanskje stikke å kjøpe meguiars 3 step greie, stelle bilen inne i garasjeanlegget her, og fikse ;P

Har noen forresten testet sånn scratch remover?

Skrevet
Idag er det kun -6 grader her. Så skal jaggu ned i vaskehallen og avfette, svampe, tørke, og så på med Meguiars cleaner wax.

Jeg ser fram til det er 15 minus. Da holder bilen seg i hvertfall ren ei stund. Når det er mildt er det håpløst. Bare gris på veiene.

Kjenner jeg blir rastløs i kroppen av å tenke på saltet som virker på bilen nå.

Er -3,5 her. Lurer på om jeg skal bruke hageslangen jeg.

Skrevet

Kansje ikke noen tulletråd nei, men kanskje det ikke kommer ut til brukere som gir fan, folk trenker kanskje en vekker. Er min bil rein nok?

co2bcd8j3fdejruw8kec.jpg

qhnonk8uzgzjs16oa3ac.jpg

Jeg vasker min bil på natta hvis jeg har anledning, da kjører jeg på Shell værnes og vasker den på børsteløs til halv pris, bruker klut og papir og tørker bilen før jeg kjører ut av vaskehallen...

Skrevet
Idag er det kun -6 grader her. Så skal jaggu ned i vaskehallen og avfette, svampe, tørke, og så på med Meguiars cleaner wax.

Hva gjør den sistnevnte meguiars'en der?

Skrevet

Jeg ser fram til det er 15 minus. Da holder bilen seg i hvertfall ren ei stund. Når det er mildt er det håpløst. Bare gris på veiene.

Ja, kjenner eg blir litt rastløs her og ...forbanna salt. :x

Skrevet

Ja, kjenner eg blir litt rastløs her og ...forbanna salt. :x

Ja i -15 er det i det minste tørt. Skjønner ikke at det skal være slapsføre i -5 som om det er +5???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...