Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor det? Fortjener den å ruste noe mer enn en annen bil? Om det er sånn du tenker på det trenger du jo ikke noen vinterbil, da kan du bare kjøre den vanlige bilen din? Kjør M3-en din da? Man behøver jo ikke ta vare på bilene uansett?

Nå begynner du rett og slett og bli barnslig! En bil tar ikke mye skaden av 1 uke uten en vask!

• Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En bil er fortsatt en bil, om det er Bmw eller noe annet, i all hovedsak konstruert for å frakte mennesker fra a til b. At noen behandler sitt kjøretøy som det kjæreste dem har får være opp til dem. Men det finnes faktisk mennesker som ikke har denne prioriteringen. Blir du lei av å se min skitne BMW, så ikke se på den.

Skrevet

I vaske bilen min med grus og hornsalt! og d veit i at du også gjor marius! :D

Selvfølgelig 8)

e jo d beste hvis man vil ha den "tøffe" looken, kem vil vel ha blank bil!!?? #-o Salt er undervurdert :applause:

Nei, hvem vil ha blank bil, helt unødvendig og ja: salt er undervurdert :!::!:

Skrevet
http://www.bristolgarasjen.no/ oversiktlig å ryddig side,dette er jo imponerende for folk som tar litt ekstra vare på bilen sin å holder til i nærheten av oslo.

Var litt OT,men måtte bare :applause:

Hehe, så du kanskje på forrige side? :) Fint å levere bilen dit for dem som ikke gidder selv!

Skrevet
http://www.bristolgarasjen.no/ oversiktlig å ryddig side,dette er jo imponerende for folk som tar litt ekstra vare på bilen sin å holder til i nærheten av oslo.

Var litt OT,men måtte bare :applause:

Hehe, så du kanskje på forrige side? :) Fint å levere bilen dit for dem som ikke gidder selv!

Ja du henviste til en bra plass virker det som,noe fornuftig ut av tråden hehe

Skrevet

Skal ikke alltid dømme ut i fra hvor møkkete bilen er! Kan være tilfeldigheter som gjør at bilen er skitten, og man må kunne være i stand til å vurdere om det er ny skitt eller om skitten forteller litt om det generelle bilholdet.

Mener selv å holde nokså god stand på bilene jeg har, men har to bilder som kan gi inntrykk av det motsatte og antageligvis ville trådstarter sett virkelig "ned" på meg hvis han så meg i en av disse bilene på den "rette" dagen før jeg fikk vasket. Er nok generelt helt andre ting som forteller hvor godt bilen er tatt vare på enn om den er litt skitten en ukes tid....

Etter en tur-retur til Bergen:

onj7x1g1d1eudow8nz6m.jpg

Etter ei helg på hytta på Ljosland:

9k2piappg1hlk68leb4j.jpg

Og som kommentar til det siste bildet kommer vel alle de vanlige innvendingene på hvor skadelig maskinvask er! 8)

Skrevet

Jeg synes slike "langturmøkkete" biler er litt tøft! En bil skal brukes! Men for all del, fortjener en vask i ny og ne! Så får heller 18 år gamle rånegutter som bor i bilen døgnet rundt heller tro at jeg ikke liker bilen min.

Og når jeg først er igang, hvis du er glad i bilen din, og ikke liker å bruke masse penger på reparasjoner, så vasker du motoren din så LITE som absolutt mulig.

Og ja, jeg har jobbet med bilelektronikk en del, og har sett ved flere anedninger hvor dyrt og tidkrevende det kan være å få elektronikken i gang igjen etter en helt vanlig motorvask.

Skrevet
Jeg synes slike "langturmøkkete" biler er litt tøft! En bil skal brukes! Men for all del, fortjener en vask i ny og ne! Så får heller 18 år gamle rånegutter som bor i bilen døgnet rundt heller tro at jeg ikke liker bilen min.

Og når jeg først er igang, hvis du er glad i bilen din, og ikke liker å bruke masse penger på reparasjoner, så vasker du motoren din så LITE som absolutt mulig.

Og ja, jeg har jobbet med bilelektronikk en del, og har sett ved flere anedninger hvor dyrt og tidkrevende det kan være å få elektronikken i gang igjen etter en helt vanlig motorvask.

eks e36, hvilken elektronik da :P

ecu ligger tett, er sikringsboksen i orden er den dønn tett. bare ta en pose over LMM så er det bare å spyle ivei. det er min erfaring. i alle fall

Skrevet

Det finnes utrolig nok andre biler en BMW ;-) Men er ikke lenge siden jeg leste om en eller annen her som fikk tenningsproblemer etter motorvask, pga fult av vann nede i plugghull. Og er du maks uheldig KAN du da ta coilen eller tenningsdelen i hjernen. Og ja, har sett det også at hjernen måtte byttes pga. motorvask, selv om den satt godt beskyttet. Er ikke alt inni en styreenhet som er godt nok kortslutningssikret.

Skrevet

Idag var jeg så flink at etter rundt 2 måneder i saltlake vasket jeg bilen, men til AndreasDG som hater gule lykter, så har jeg nemlig dette på bilen.. synd.. Mulig jeg misliker bilen min..

154826_10150347367255341_801705340_16456432_3335985_n.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...