Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag, og i dag var jeg klar som faen til å få eksosen på, samt å sette sammen diverse som hadde vært demontert.

For å gjøre en kort historie enda kortere:

IMG_3323_zps8b5413f6.jpg

IMG_3324_zps7cb87a61.jpg

IMG_3325_zps90875036.jpg

Joda, der røyk støtdemperen foran - og er jeg skikkelig uheldig, så ryker E30Meet også.

Helvete...

Delenummer er Bilstein F4-P36-0243-H2.

Bilstein har visstnok livstidsgaranti på slikt, men den reklamasjonsdansen varer nok mer enn en 3 snaue uker....

Har funnet på Ebay i Statene, men vips så tar jo det 3 uker også...

Satan, dette var no dritt...

Ingen som har en slik demper, ny i eske, liggende vel??? [-o<

Nå gikk jeg inn, orka ikke mer i dag. :evil:

Skrevet

mulig jeg har 2 brukte liggende, kan sjekke ? skal få de gratis.. har aldri brukt dem selv, men kan sjekke tilstanden hvis du er interessert?

Skrevet

greit du vil ha disse, men jeg lurer nå på hvorfor e30 meet skal ryke pga denne dempern. værste fall så får du kjøre 2stk andre dempere? - noe jeg mistenker sterkt at du har liggende, eller noen i omegn. viktigste er vel å få vist fram bilen :)

Skrevet
Jeg sveisa en slik på en KW en gang, funka som f det.

Tror nok gjerne at det blir å fikse denne her på verkstedet, tar for lang tid ellers...

Tar vel ikke 3 uker med USPS ?

Nei, men deler har en lei tendens til å "stoppe opp" i tollen når delene ankommer Norge...

Selger ikke gs slike??

Jo, det gjør de nok. Har en fin dialog med Schmiedmann akkurat nå ang evntuell hyllevare.

Kan gå bra å sveise den, ev. sveise på en ny stuss og dreie nye gjenger.

Ja, jeg skal se hva jeg får til i løpet av dagen...

mulig jeg har 2 brukte liggende, kan sjekke ? skal få de gratis.. har aldri brukt dem selv, men kan sjekke tilstanden hvis du er interessert?

Takk for tilbudet, hvis så - så kommer jeg tilbake til deg på det. :)

Legg det igjen på jobb til knut, den kan vi tig sveise i morgen kveld :)

Hvis så, så snakkes vi etterhvert. Jeg har ikke nummeret til Konta, men du hører fra meg...

greit du vil ha disse, men jeg lurer nå på hvorfor e30 meet skal ryke pga denne dempern. værste fall så får du kjøre 2stk andre dempere? - noe jeg mistenker sterkt at du har liggende, eller noen i omegn. viktigste er vel å få vist fram bilen :)

Var vel litt svart i øynene i går da jeg la inn innlegget, klart at jeg KAN sette inn en brukt demper. Var jo bare det at det kjekkeste hadde jo vært å ha de korrekte demperene når en er på bane lixom - og generellt sett så vil jeg jo ha det på stell da...

Sånn for ellers, så tok jeg et bilde litt senere i går før jeg la meg, som viser bruddet i demperen relativt greit. Er for meg ingen tvil om at dette skulle være en garantisak ovenfor Bilstein:

n3yiy88rsmsp03cf0iec.jpg

ybn8jz0jxal6sfaoei1r.jpg

Skrevet
Kollevold rally import og Auto Trio har også bilstein på lager

Takk for info.

Status nå er som følger:

Støtdemperen skulle definitivt vært sendt inn som reklamasjonssak. Men det har jeg ikke tid til, så i dag vil jeg gjøre et forsøk på å fikse den selv. Slipe ned, borre, gjenge, slipe fuge og TIG-sveise blir nok stikkordet her. Og vil tro dette skal være sterkt nok.... Eneste jeg lurer på, er om jeg skulle hatt 12.9 istedenfor 8.8 i der jeg setter i bolt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...