Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tar vel ikke 3 uker med USPS ?

Nei, men deler har en lei tendens til å "stoppe opp" i tollen når delene ankommer Norge...

Absolutt, hvertfall hvis Posten tar over. Få han til å shippe den med FedEx så har du den på 3 dager.

Skrevet
Kollevold rally import og Auto Trio har også bilstein på lager

Takk for info.

Status nå er som følger:

Støtdemperen skulle definitivt vært sendt inn som reklamasjonssak. Men det har jeg ikke tid til, så i dag vil jeg gjøre et forsøk på å fikse den selv. Slipe ned, borre, gjenge, slipe fuge og TIG-sveise blir nok stikkordet her. Og vil tro dette skal være sterkt nok.... Eneste jeg lurer på, er om jeg skulle hatt 12.9 istedenfor 8.8 i der jeg setter i bolt...

Såg jo ut som den va ny nå! :applause:

Skrevet

Såg jo ut som den va ny nå! :applause:

Joda, komme seg...

Det tviler jeg ikke på :) regner med det gikk greit og sveise den ? :)

Ble TIG'et, så det gikk som en drøm. Toppen ble slipt ned, borret halvveis ned i styringen, lagde en sveisefuge, gjenget opp og satt i en bolt. Så brant sveisen seg så fint inn atte :)

Har fått fikset demperen i dag, men i dag var det husvask.no siden madammen kommer hjem i morgen - så ingen mekkings.

Ville nå bare legge med et bilde der demperen er "back in business":

h1558v1yhqzhaxsm80b7.jpg

Så med andre ord, så fort det er åpent for litt garasjetid, skal den på plass fortere enn fy...

Får finfint besøk i helga, godeste Sammigun fra Ærendal - så det spørs vel hvor mye det blir gjort i helga.. Vel, det spørs vel på hvor sugen han er på en prøvetur i B7en egentlig - vips så havner vi i garasjen allikevel ;)

Nei, nå er huset strøkent, fra topp til tå, så nå er det en time og to med tv, chips og brus... Natti!

Skrevet

Lørdagskveld... Igjen...

Fikk jo fikset demperen, og var klar for Rock'n Roll i går kveld.

IMG_3342_zps268c8b32.jpg

Ved montering knakk den av igjen.

Damn...

Men fant jo fort ut at det ble nok ett innhogg i tabbekvoteboka.

Sveisen bygde jo opp litt, og glemte å sjekke at gjengepartiet gikk til bunns... DET gjorde det ikke, og bolten klippet.

Fikk slipt ned og borret vekk sveis, og klarte å skru ut resterende bolt. Ny bolt på vei inn...

IMG_3345_zps8af5e098.jpg

Mens jeg ventet på tilkomst til TIG-apparat, begynte jeg å montere opp eksos. Her begynner den å komme på plass...

IMG_3346_zpsa87e7f2b.jpg

I posisjon!!

IMG_3347_zps85604d6b.jpg

Midtre potte:

IMG_3349_zps7076979a.jpg

Overgang til DP... La for sikkerhets skyld litt eksospasta innvendig - og som dere ser, over sveisen også. Her kommer jeg til å legge bandasje, så ingenting blir synlig...

IMG_3348_zps90ba3f69.jpg

NÅ er vi klar for å TIG'e litt:

IMG_3350_zps9f87d618.jpg

Endelig in action:

IMG_3357_zps9bfd896b.jpg

LITT mer maffig med 25mm M5-stag ja!

IMG_3352_zpseb77c881.jpg

Alt på plass!

Så da måtte jo jeg og Sammugun ut å kjøre litt, og bilen føles nå MEGET bedre ut med andre stabstag samt annen snekke. Er kun å få fremdekka byttet nå, så er den nok i boks...

Tok jo selvsagt noen få bilder fra turen...

IMG_3363_zps98acefeb.jpg

IMG_3369_zps4476e4f7.jpg

IMG_3365_zpsf6a3a95e.jpg

IMG_3371_zps5d5ca64e.jpg

Og ja...

Eksosen!

Konklusjon:

- Ikke noe bråk, turboen demper en god del

- Litt mer lyd, mørkere sådan.

Alt i alt fornøyd. Kunne jo vært kult med litt mer "tøff" lyd, men er jo greit at en kan kjøre og samtidig snakke med medpassasjerer...

Prøvde å filme lyden, men det er jo ikke heeelt lett.

Her er iallefall med "gamle" anlegget, uten katalysator (med "kald" motor):

th_IMG_3261_zpsa8371e16.jpg

Her er bilde fra i kveld:

th_IMG_3359_zpse9b53893.jpg

Andre som likte lyden bedre? Jeg tror jeg er fornøyd jeg iallefall for min del...

Takk for i kveld!

Skrevet

Ble gromlyd, og bilen har blitt latterlig feit. Var jo litt skeptisk til fargen på stripene men de sitter perfekt på bilen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...