Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemeldingene, jeg setter pris på det. Bilder kommer fortløpende som alltid når det skjer noe...

Flott farge, :applause: bare vent til du begynner og montere den sammen.. :) Lenge til du får den hjem så jeg kan komme og se?

Henter den nok i morgen formiddag. Så du er hjertelig velkommen som alltid, Svein Egil. Er spent på å se den i "skikkelig" lys......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lakk på bilen! :)

Personlig er jeg ikke særlig fan av marrakech på E28, Sepang Bronze derimot syns jeg var et bra valg!

Om man skal ha krom eller shadowline kommer egentlig veldig ann på fargen på bilen, noen farger kler shadowline bedre. Sepang Bronze f.eks er en moderne, litt eksklusiv farge som kler shadowline bra, særlig blank shadowline så dette har jeg faktisk tro på blir bra! Gleder meg til å se den montert. :)

Eneste som er litt dritt med å ha nylakkert bil er når du skal ha ut motoren igjen, hehe..

Ellers må jeg si meg veldig enig med deg i at det er detaljer som ved første øyekast syns å se originale ut som er kule. Bilen skriker liksom ikke "se på meg" og ser for folk flest ut som en originalbil, likevel har den fått seg et solid ansiktsløft. Særlig biler med endel oppunder panserer "originalt" syns jeg kler denne "ulv i fåreklær" looken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt med på at krom ville kledd denne fargen. Men tanken/konseptet bak dette Pedi-bygget er nå slik det er, så jeg håper og tror at min plan med blank shadow skal bli helt korrekt.

Så gi meg litt tid til å montere litt detaljer, så skal vi se om jeg har gått på en smell eller ikke... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har gjort veldig bra fargevalg! Fargen er som du ønsker ikke skrikende, men alikevell veldig pen uten å bli kjedelig :) F.eks sort er jo også en pen farge, men kjedelig..

Jeg for min del tror det blir mye penere med shadowline lister enn det ville blitt med krom.. Blir endel mer "bestefar" preg over bilen med krom, og det står jo ikke i stil med motoren :D

Stå på videre, kommer til å bli veldig bra! Blir bilen å se på treffet på e28 løå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne, du tenker likt som meg ;)

Ang E28-Låven treffet 2012, så har jeg sagt til Bjørn at jeg reiser offshore 13 sept, så etter den datoen kan jeg ikke komme. Jeg har VELDIG lyst til å komme der med E28en, men faktum er som følger:

1) Jeg har ikke oljetrykk til å kjøre bilen til Stavanger, må evnt kjøres på henger.

2) Det er en "haug" med diverse ting/dilldall/dippedutter som jeg vil kjøpe nytt for finishen sin del, og vi snakker 5-sifret beløp bare i småklips osv.

3) Jeg har levert interiøret fra meg til "overhaul", så det kommer ikke før slutten av sept/begynnelsen av oktober.

Så å få alle detaljer på plass samt oljetrykk - og ikke minst å ha tid og råd til alt før treffet.... Jeg ser vel på det som vanskelig å få til. Jeg ser heller ikke for meg at det er vits å stille med en bil som ikke er fullført montert utvendig og som mangler interiør?

At jeg ikke har oljetrykk byr ikke på et større problem enn å dra den på en henger. Snake Oil'en min har jo hengerfeste, så det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist Pedi, men fikk lest litt her nå, og ikke minst sett bilen i verdens beste farge? \:D/ Vi får ta noen bilder engang når begge bilene er påskiltet og kjørbar, hehe. Når det blir for min del sier jeg ingenting om, har en tendens til å være av og på hele tiden vet du. :)

Venter i spenning på ferdigmontert bil og flere bilder, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...