Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Nok en gang, flott bil! Håper å treffe den en gang den er på søndagstur i Sveio en gang i fremtiden!:)

Følger med på videre oppdateringer! :D

Takk, den blir nok å se i Sveio Sentrum ja...

En fryd å lese, som alltid ;)

Ang taktrekk, sort taktrekk originalt i e28 ? evt hvilke modeller ?

Alltid vært fan av sort tak, men er litt usikker på om jeg også skal ha det... Har alltid vært skikkelig skeptisk til å ta ned taktrekket, synes det ser ut som en helt forjævlig jobb !

Finishen din ser selfølgelig ut som vanlig, bare å ta av seg hatten !

Jeg vet faktisk ikke helt hva modeller som har denne type trekk montert. Mistenker at det var på bestilling.. Kan love deg at det ikke var/er noe morro med taktrekk - men blir nok meget fornøyd den dagen det endelig kommer på plass...

Satser på å få et års forsprang på deg angående E21 cab, men slik som du står på så er du vel ferdig lenge før meg ser jeg for meg! :oops:

Atter en finfin update! :applause:

Takk, E21 har blitt forskjøvet år etter år. Så det kan være at du plutselig har 2 års forsprang ;) Men det blir ikke noe hastverk med E21en. Den skal bli bra, og vi får ta tida til hjelp. Så din blir nok ferdig først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fryd å lese, som alltid ;)

Ang taktrekk, sort taktrekk originalt i e28 ? evt hvilke modeller ?

Alltid vært fan av sort tak, men er litt usikker på om jeg også skal ha det... Har alltid vært skikkelig skeptisk til å ta ned taktrekket, synes det ser ut som en helt forjævlig jobb !

Finishen din ser selfølgelig ut som vanlig, bare å ta av seg hatten !

Jeg vet faktisk ikke helt hva modeller som har denne type trekk montert. Mistenker at det var på bestilling.. Kan love deg at det ikke var/er noe morro med taktrekk - men blir nok meget fornøyd den dagen det endelig kommer på plass...

Var M5 man kunne få med svart taktrekk :-)

Pedi: Bra du ikke tok det ille opp. Kona di burde bli fornøyd med denne. Håper du drar den med på treff rundtom når den blir klar.

Og når den gjelder e21'n din er den milevis unna arbeidslysta mi kjenner jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å igjen lese om denne perlen, og fint å se den blir minst tilsvarende oem kvalitet! :D Rett og slett, denne 5'ern er en sann fryd for øyet! :)

Takk for det, jeg gleder meg til å kunne ta bilen ut i dagslys og presentere den med felger osv (dvs sånn ca ferdig utvendig...). Men det blir ikke før oktober, siden eg er på jobb ut september.

Men uanzett, jeg kunne jo ikke la E28en dø helt bort mens jeg var på jobb. Så jeg fant like godt frem hovedlyktene mine for å gi de litt stell... Og DET trengte de virkelig... (skal prøve å legge ut bilder fra Ipaden, så vi får se om det dukker opp noen bilder)

jy9apajy.jpg

Lyktene er et kapittel for seg selv, så de burde jeg byttet ut. Noen som har noen strøkne for salg?

Men jeg får heller fokusere på lykteholderene, de ser ikke akkurat Pedi-standard ut...

u4y8ymu4.jpg

Vræææl... Kan jo ikke ha det slik. Jada... Jeg vet at de ikke er synlige, men det får ikke hjelpe. Bare se her:

una6yqu6.jpg

Så jeg strippa de for lykter, og tok de med meg ut her på jobb. På denne plattformen jeg er på nå har jeg jo tilgang på sandblåsekabinett. Derfor måtte jeg jo, i beste sendetid ( = arbeidstid :) ), få litt crap bort....

ymu7uqu4.jpg

Dette liker Pedien bedre ja... Nå er de levert til en dansk maler, og de er allerede sprøytet et lag med "Zincomatic" eller hva enn det nå var. Han garanterte meg 50 års rustgaranti, og at når bilen var rustet helt bort så sto holderene like fine igjen... ;) Det får vi jo se etterhvert da, hehe...

Skal komme med bilder ferdig grunnet når jeg får de tilbake.

That's it. Ikke mye, men siden en er litt "addicted" på dette forumet, så måtte jeg bare dele de få Ipad-bildene jeg hadde.

Litt fremgang er også fremgang, slik ser jeg det nå...

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er en skikkelig entusiast Pedi, jeg digger det! Uansett omfanget av oppdateringene du legger ut her sitter jeg alltid igjen med et smil og tenker at jeg ville gjort det samme selv. Får nesten følelsen av sommerfugler i magen når man ser gamle slitte deler bli renovert opp igjen i tipp topp stand og tatt ibruk igjen. Ja, jeg er en merkelig skrue, men satan så rått det er med gamle BMWer av rett kaliber... :-)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve linsene får man til en ikke så fryktelig avskrekkende pris på GS mener jeg på, da som alternativ vare. Mener dog å huske at det er Hella som er fabrikant. En stund siden jeg titta på det.

Mulig jeg har fjernlyslinser i grei stand om det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...