Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Lite som slår følelsen av ny lakk i kombinasjon med nye emblemer (ikke carbon så klart...)! Gleder meg til du får begynt å montere støtfangere... :-)

Ja, jeg har virkelig gledet meg lenge til å få den følelsen jeg fikk i dag. Får bare håpe delene (skiltramme) kommer i uke 42 som BMW sa den skulle, for det blir nice med fangere på.

Det er faktisk helt jævlig med dollars som går med i innspurten på et slik prosjekt! Men det går uansett jevnt og trutt med deg ser jeg :D Ang treff, så regner jeg med vi kommer til å møtes ja! Satser på å få med meg endel neste år :) Men da flere rene BMW-treff og treff av litt mindre format.. Mista litt troa på gatebil etter hovedtreffet i år :?

Ja, men slike dollars kan jeg ikke ta meg råd til i en forrykende innspurt - så derfor blir heller ferdigstillelsen dratt helt frem til våren'13. Vet ikke om du finner meg på et ordinært gatebil-treff, isåfall må vi være en gjeng kompiser som reiser og camper i lag. Jeg begynner å blir for gammel til å gå på en rolpefylle en hel helg, og komme hjem uten å kunne huske å ha sett under panseret på en annen bil. Mindre treff gir nok en bra andel mere fokus på bilene enn hva det gjør på gatebil. Men for all del, hadde Gatebil lokket meg med en photoshoot med Annette Soknes og min bil.... Tjaaa.. Da måtte nok E28en fått full tank og sjumilsstøvla på... ;)

Var det E28 feber du fikk? ;)

Alltid kos å sette på emblemer etter en slik prosess :)

Det var nok det Moe... ;) Saturday night fever... Men det var lovely å montere de to emblemene. Deilig, deilig å montere små deilige detaljer hele veien...

Gleder meg til å se denne ferdig nå,og ikke minst håper jeg at jeg får anledning til å se den i virkeligheten en gang i fremtiden. :)

Den blir ikke ferdig helt med det første. Detaljer tar tid og koster penger som nevnt over. Men jeg skal prøve å kombinere litt forsiktig progresjon/update med at jeg begynner i den nye jobben på mandag. Så vi skal ikke se helt bort i fra at det blir bil av denne tilslutt også... ;)

Men just for the record....

I morgen eller torsdag kan bli en stor dag for E28en. Hva det går i vil jeg ikke si, dere får (for en gangs skyld....) vente i spenning. Det kan også bli en skikkelig drittdag... You and me decide together...

Ingen bilder i dag, men onsdag/torsdag anbefaler jeg alle som frekventerer denne tråden å stikke innom....

Helt seriøst. Et besøk innom her anbefales....

- Natti natt -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det kommer endel bilder av en viss bil med komplette fangere, bak- og frontlykter og grill montert jeg... :-) Er jeg inne på noe mon tro?

Vel, jeg har ikke fått grill osv tilbake fra lakk ennå, ei heller skiltrammen foran til frontfanger. Den kommer forhåpentligvis uke 42+..

For all del, men burde helst vært en B7S skulle jeg hatt E12. Men sattan den var strøken da!!

Men igjen... Jeg la jo ut en liten teaser i går, litt uvant til meg å være. Men formen min tilsa at jeg kunne ta en bytur i dag. Og hva hadde Pedien med seg hjem i dag? Litt juleaften på forskudd dette...

Først innom Riis Bilglass, og bestilte meg ny frontrute. Kommer fredag/mandag... Så innom Bavaria og hentet venstre list til frontfanger.

IMG_0148.jpg

Nå mangler jeg bare skiltramma, så kan fangeren foran smelles på... Herlig!!

Men tilbake til pakkeavdelingen:

Her er den ene pakken jeg fikk, noen som "ser hva det er" ??

IMG_0151.jpg

Eller denne?

IMG_0152.jpg

Kanskje dette hjelper på?

IMG_0153.jpg

Jiiiha!! Det er jo dørtrekka foran... Nå i nytt, friskt godtluktende skinn!!

....Ooooog bak!!!

IMG_0155.jpg

Hattehylle, med integrert gardin... Var jo blå før, men nå....

IMG_0156.jpg

Alle detaljer nå i svart skinn:

IMG_0157.jpg

Det er deilig å være Pedi i dag:

IMG_0158.jpg

Innvendig skyveluke til glasstakluka, nå i svart utførelse:

IMG_0154.jpg

4-spoke orginalt Alpina-ratt, trukket opp i nytt skinn:

IMG_0149.jpg

Og for all del, detaljer er jo noe Pedien klart har bestillt:

IMG_0150.jpg

Og tilslutt... Hva synes allmenheten?

IMG_0159.jpg

Mjaaaaa.....

IMG_0160.jpg

Alle seter, dørtrekk osv er trukket opp i orginal utførelse, bare i skinn. Ikke noe ekstraavagant fancy stæsj, just plain and simple.

Garasjen min lufter friskt av skinn nå, og det er deilig å se setene slik de skal være. Kvalitet og arbeid oser av fagkunnskap, så dette skal bli nydelig når montert på plass i bilen.

Burde gjerne hatt en haug med tekst til bildene, men jeg bare nyter synet akkurat nå. Feel free to ask, hvis det er noe som dere lurer på...

Og nei, ingenting blir montert i kveld... Fremdeles ikke helt i form, og taktrekket skal på plass først. Håper Pernezz har tid en kveld til å være med meg å gjøre det ferdig... For DA skal interiøret på plass... Jeg har forresten også bestillt et litt spesiellt plast-trekk til å ha i dørene, som jeg må sjekke i morgen om er kommet. For det må jeg jo ha før dørtrekka kan monteres....

Håper dere liker det like godt som meg, enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...