Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jøsses, her var det jaggu kommet mange positive tilbakemeldinger! Jeg synes det er morro at dere liker det, og jeg kan garantere dere at det er minst like bra live som på bilde. Bedre live faktisk vil jeg tro. Jeg sjekket opp i den tettefolien til dørene mine i dag, og den kommer ikke før mandag. Men det gjør ikke så mye, for jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å komme med ny update før i neste uke uansett. Er endel brikker som skal på plass nå før jeg begynner i ny jobb (dagskift) på mandag. Men selv om jeg får mindre tid til garasje fremover, så skal jeg nok lure til et par effektive timer i ny og ne utover høsten - slik at bilen er klar til våren 2013.

Jeg må jo si at selv om det ikke var så galt utgangspunkt, så ble det bedre nå...

fzo21w8fovxmyozm7i0h.jpg

kontra:

w8mfow991b3fgfiiuamr.jpg

Jøss,det var NYDELIG! Hvor har du fått gjort dette om en kan spørre om slikt??

Det er et firma i Polen (eller var det Litauen?) som har tatt seg av dette. Dette ble gjort via en kompis som igjen via en kompis fikset at.... etc etc... Ja, noe sånn i den duren... Jeg har verken firmanavn eller lokasjon, da dette ble fikset for meg. Jeg bare avleverte interiøret - og hentet det samme plass tilslutt... Så der kan jeg ikke hjelpe dere helt tror jeg...

Driiiitbøst, f...'in love it! :) denne B7'n må bli en av de finere eksemplar som finnes i verden, det er jeg hellig overbevist om! :)

Vel, den skal nå forhåpentligvis bli blant de bedre i Norge om ikke annet. Er alltid ting å sette fingen på, men dette skal være en bil jeg kan bruke og kjøre med - ikke en garagequeen som må fraktes rundt i tett tilhenger..

lekkert!! henta å monterte tårnlagrene idag, godt fornøyd:)

Good! Håper alt kom frem uskadet...

Det er vel slik vi liker damene også ???? I lakk og lær !!! og med lukt av nyrestaurert E 28 !!! :)

Du sa det der Bjørn. That's the way we like it ;)

Jeg er ordløs. Helt fantastisk. Jeg mistenker at du bare har 3 ord i ordboka di; detaljer, detaljer og detaljer. Men jaggu meg klarer du å gjennomføre. Du vrir knappen helt til 11!

Det er nok desverre flere ord enn som så i ordboka mi, men jeg er opptatt av at ting skal være på stell når en har muligheten til det. Detaljer er en fiffig sak, både misforstått og misbrukt i altfor mange sammenhenger. Jeg for min del har veldig sans for detaljer, men helst detaljer som ikke røper seg selv alltid. En korrekt detalj (i mange sammenhenger) er montert slik at en ikke ser den, og når en endelig ser den - så bare smiler en og tenker at "det skal jo være slik"... Selv om det i utgangspunktet ikke skal være det. For mange detaljer kan også fort bli rotete og forstyrrende. Derfor ble det også slik feks med interiøret mitt, kun striper og ikke noe mere. Jeg kunne fått allslags Alpina-logoer innsydd osv, men om det aldri så mye hadde virket orginalt - så krysser det litt med gjennomføringen min av denne bilen.... Får si som reklamen sier, det enkleste er ofte det beste...

leste gjennom hele prosjektet i går etter å sett skinnet først :shock:

det mest gjennomførte prosjekt jeg har sett! plukke bilen ned til molekyler, for så å Shine opp/lakke hver eneste del, deretter "polere" den så skru på...

dette er et slik prosjekt JEG vil drive på når jeg har 5 unger, kone og stort hus, forhåpentligvis før! :D

hvor har du lært alt det du kan iogmed at du jobber på sjøen?

Crabfish...

Ja, det er ganske gjennomført. Logistikk/planlegging er en sterk faktor her. Jeg har inni mitt lille hode sett for meg hvordan jeg ville ha ting, og har så planlagt bilen nesten i detalj. Så delte jeg opp arbeidet i bolker/etapper, og tok det derfra. Jeg er nok litt for gammeldags, for jeg er mer opptatt av detaljer og komplettering enn show-off. Ta en så enkel ting som felgene som hører til bilen. Jeg har prøvd en felg foran, og en felg bak. En gang. Kun for å se klaringer. Jeg kan garantere deg at 95%+ hadde smokka på felgene for lenge siden og tatt bilder osv... For meg er felgene omtrent det siste som skal på, for (korrekte) felger kompletterer bilen. Så når rutene er i, grill, lykter, støtfangere osv er på plass, DA setter jeg felgene på og rygger ut bilen for å ta et par bilder. En annen ting er at jeg personlig liker å ha et annet fokus enn mange andre. Litt for mange som begynner på et prosjekt (som i tillegg gjerne er sitt første) har kjøpt inn gøy ting som turbokit, bigbrakes osv... Bruker en haug med tid og penger på det, og gjerne ender med å selge bilen når de blir lei. For meg er det viktigere å begynne med kaross og understell samt tilbehør som feks drivstofftilførsel osv... Når en da skal til med gøy ting som motor, så er allerede mye arbeid og penger lagt i prosjektet - og det er viktig. For de aller fleste møter litt motstand på motorsiden, og det er lett å gi opp hvis en ikke allerede har vissheten om alt arbeid/penger som da allerede er lagt i bilen. Osv...

Hvor jeg har lært dette? Tja, det var det da... Jeg har jo hatt BMW i 20 år nå, og ser vel på meg selv som litt over gjennomsnittet engasjert... Har alltid hatt engasjement innen ombygging og tilpassing, jeg har aldri helt vært den "katalog-byggeren" som mange er. Jeg har alltid snuset rundtom på ETK og sett etter hva som passer/"kan" passe fra forskjellige modeller. Og det lærer en mye av. Jeg jobbet som bilmekaniker fra midten av 90-tallet og rett over Milleniumet, så det er jo 10 år siden jeg jobbet med bil i jobbsammenheng. Så mye viten har falt av på de årene, mens noe sitter fortsatt inne heldigvis... Noe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen...

Veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger.

Formen min i dag var bedre enn på lenge, så Per Øivind ble med og gjorde en innsats på det evinnelige taktrekket mitt:

IMG_1898.jpg

Her står limen og tørker på siste etappe. Nå er taktrekket oppe, ferdig limt. Noe tilskjæring må til, men bare smågreier. Alt i alt ble det helt ok finish. Ikke strøkent, men det er nice med svart taktrekk. Ble ingen bilder av ferdig taktrekk, merkelig nok. Får ta det igjen. Hadde kun Iphone med i garasjen, derav de crappy bildene i dag...

Mens limen skulle tørke, måtte jeg jo finne på noe annet. Hentet hjem i dag en "tykk" klar tape, som jeg skal ha et par remser av under der hvor bakspoileren treffer bakskjermene. Ingen suksess å la den spoileren gnage på lakken, då får den helle gnu på en mindre pen tape-bit.

IMG_1897.jpg

Måtte jo merke opp hvor spoileren ligger nedtil skjermene:

IMG_1896.jpg

Men såklart, ble plutselig ingen bilde av den gjennomsiktige tapen tilslutt. Sorry ;)

Med taktrekket oppe, var kvelden ennå ung. So what to do? Jo....

IMG_1900.jpg

Nice? Ble fancy greier dette...

IMG_1899.jpg

Med hattehylla på plass også (bilde tatt utenfra, men dere får nå en viss følelse av hvordan det ser ut...). Og ja, jeg har ikke satt i gjennomføringene til nakkestøttene, de kommer på mandag... ;)

IMG_1901.jpg

Begynte å bli sent, men kunne ikke stoppe helt opp nå....

IMG_1902.jpg

Dette ble heeeelt rett....

IMG_1903.jpg

Men SÅ var det kvelden... Taktrekk på plass. Stoler montert i bil, borte fra garasjegolvet (vondt å lagre et helt interiør). Hattehylle på plass. B-stolper på plass... Joda, høyst underholdende på en torsdag...

Men nå er det natta. Over og ut fra Retrogarasjen...

IMG_1904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkeeeert! Går fort i svingene nå. Ferdig med mye "putlearbeid" nå eller? Ingenting er verre enn å bruke fire timer i garasjen på små møkkating, for så å forlate garasjen og føle at dagen har gått bort i omtrent ingenting. Da er det litt greiere å putte inn et ny-trekt skinninteriør :)

Men alt må vel gjøres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...