Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

syk frakt pris...sjekk med http://www.jetcarrier.com

Venter litt i spenning på hva det koster meg i morgen....

Vet ikke om jetcarrier har kontor fra der kompisen min bor i USA. Han sender "endel" til Europa osv, og sjekket vel de fleste vil jeg tro. Han styrte nå på og ringte rundt en hel uke for å få prisen billigere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...

Ikke noe stjerneratt som du drømmer om på meg... Tar du kvelden nå, eller når me ein sigg før du køye? Ehh... Eller kanskje du bør ta natt nå, for å være våken i morgen - må vel jobbe litt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite spennende som skjer her som vanlig. Jeg har rett og slett ikke hatt tid.

Jeg kom hjem natt til tirsdag, og reiser igjen på mandag - så prioriterte andre ting enn bil denne uka.

Slik var det her hos oss i dag, under dagens Tacomidag:

h3gd5doaxa0dhu6prmqr.jpg

2 voksne, 5 unger og 2 katter (Les: Familien Pedersen) nyter middagen i sola på den nye terrassen. Det er lov å kose seg litt iblant, vil jeg påstå...

Så nå har kvelden kommet, og sender med et stemningsbilde:

2egxxwav7a5kh6mafbhm.jpg

Etter at maten var fordøyd, tok jeg og madammen oss en bytur, og hadde litt alene-voksen-tid for første gang på lenge... At en slush kan smake sååå godt som i dag, DET trengs det minst 5 unger for å forstå, hehe...

8ks60qg3b2g18c4up7kn.jpg

Men jeg ventet på den nye E28-døra fra USA, så dukka nå iallefall opp den ENE av de 3 pakkene som er på vei fra KOED:

jjc57quuppeon7p0yc9l.jpg

Så her kom iallefall noe av pakninger osv til motor. Må jo nesten åpne motoren og sørge for at den er up-to-date når en først er i sving...

Men jaggumeg, igår kom faktisk døra fra USA.... Og NEI, ikke spør hva det kom på totalt... :evil:

8pvee3eeqqwm8qqim9xk.jpg

Ringte selvsagt umiddelbart til lakkeringen, men der var det jo ferie.... Så forhåpentligvis så kan jeg få delene mine på lakk når jeg kommer hjem fra neste tur iallefall... Og DA blir det montering av 4 stk nye dører, skjermer osv... Det blir deilig. Ikke minst å få se delene på bilen, men og det å frigjøre litt plass i garasjen...

Men siden ting stopper litt opp, så vil jeg dele med dere andre litt av en annen hobby som jeg har: Bilstereo... Type retro det også, selvsagt...

Fikk nettopp tilsendt enda en Phoenix Gold MS2250 fra tidlig 90-talls... 2x250w. Noen som er gamle nok til å huske de monstera der?? Jeg samler på gammelt retro Phoenix Gold, for jeg skal bygge en sinnsyk lydbil om noen år... Type retro selvsagt... Hvor sjefs er ikke det da?? 8)8)

c95gmie9antaflpno6w6.jpg

Kanskje dette bildet vekker flere minner:

gf29nvu2vdgxj1nksvc0.jpg

Sorry at det ikke var så spennende i dag heller, men når en ikke er 18 år og singel lengre - så er det andre ting som også må prioriteres. Både kronemessig og tidsmessig...

Men sånn er det jo bare, ha en fin kveld videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, bilen skal bli bra den... Ikke 1000% som jeg gjerne ville hatt den (Les: ALT nytt...), men i den sjangeren har jeg jo E21en - og det hadde da blitt for kostbart med 2 stk biler der alt er nytt...

Men dog, E28en får endel nye deler den og - så rimelig bra skal den bli utover høsten...

Har jo en drøm om å gjerne kunne kjøre på treff med den til neste år da... (Men slikt har jeg jo sagt før, og møtt meg selv i døra, hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk en Phoenix Gold MS2250 på slutten av 90-tallet, mener huske den faktisk ble målt av bladet Lyd & Bilde til nærmere 2x300w, den mata i allefall noe vanvittig :)

Brukte den til å dra ett par 12 tommers Stroker, og det var lite utfordring for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren der fikk meg til å tenke på en E28 jeg så/hørte på ei messe hifiklubben hadde i Drammen i -91.

6 stk Boston Pro 12" i seteryggen, 4 i hattehylla og en i hver fordør + endel mellomtoner/diskanter.

Husker ikke helt hvor mange PG som drev alt dette men dæven det spilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott og se den store og fine terrasen som har tatt så mye tid da ;) og garasjen tror jeg kommer til og bli bra når du er ferdig! bare og starte og montere motor nå! og jeg vil gjerne vite hva døra kom på :lol:

og husk kone og barn da ;)

Kone? Ikke gift jeg, hehe... Bare "FFL".... ;)

Ja, det er deilig å ha en terrasse på rundt 70 m2 som er helt inngjerdet - bare å slippe de 2 minste løs. Så kan de sykle og herje på alt de vil.... Garasjen blir ikke ferdig i år tror jeg, får legge gulv i 2 etasje og bygge trapp neste friperiode - så får kledning/takstein etc komme til neste år... Motoren tenker jeg blir demontert/gått over/montert inn i september vil jeg tro, med tanke på jobb-settinga mi fremover....

Skjønner ikke at du får tid til alt av bil og husbygging med jobb og stor familie...

Vel, har ikke tid heller egentlig. Det er jobben som tar mest tid, ikke familien. Jeg er mye borte, og det er ikke mye de ser til meg... Desverre...

Den forsterkeren der fikk meg til å tenke på en E28 jeg så/hørte på ei messe hifiklubben hadde i Drammen i -91.

6 stk Boston Pro 12" i seteryggen, 4 i hattehylla og en i hver fordør + endel mellomtoner/diskanter.

Husker ikke helt hvor mange PG som drev alt dette men dæven det spilte.

Den bilen husker jeg faktisk ikke (var jo ikke internett på samme måte som nå), men husker det var en burgunder E28 på en HiFi-messe i Stavanger som hadde noenlunde samme oppsett, bare at det var 4 stk 15" bygget i ryggen... Den spilte noe styggjævlig...

Jeg hadde faktisk en Phoenix Gold MS2250 på slutten av 90-tallet, mener huske den faktisk ble målt av bladet Lyd & Bilde til nærmere 2x300w, den mata i allefall noe vanvittig :)

Brukte den til å dra ett par 12 tommers Stroker, og det var lite utfordring for den :)

Ja, det er en gøy forsterker. Den er oppgitt til 2x250@12v, men drar alltid "mye" mer. Og lydkvaliteten er jo helt sinnsyk, med tanke på hva krefter den i tillegg leverer... MS-serien er helt sjefs den, har en god del stæsjet vekk i garderobeskaper på soverommet osv ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...