Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Det er godt gjort og rekke så mye på en kveld, med tanke på at du må vær fotograf i samme slengen :)

Ser nå at jeg må få fingen ut , og komme med alt pynten rundt front lyktene dine.. :)

Sikkert hørt det før, men dette blir en meget bra bil til slutt :applause:

ALLTID gøy med update på tråden din Ivar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke dør lyd fra E21 med litt bakgrunnsstøy. ;-)

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10151266712871928

Se der ja...

Måtte jo ut å filme lyden av min dør også, men jeg må innrømme at lyden på filmen gjør døren min urett... Den høres mer "klakkete" ut på filmen, får ikke frem den gode stumme lyden som jeg faktisk har... :evil:

th_IMG_1971.jpg

Fi fæn, dette blir strøkent :) Gøy lesning.

Takk for det!

Hvordan får du på de klipsene for lyktene uten å skade lakken?

Ikke godt å få til uten riper. Det jeg for min del gjør, er å legge tectyl på hver side, samt inni clips. Gjerne "vie ut" clipset øøøørlite i tillegg hvis det lar seg gjøre mtp montering. Så monterer jeg forsiktig. Hvis det blir en ripe allikevel, så satser jeg på at tectylen trenger over ripa i det minste....

Herlig :) Kvelden ble med ett endel bedre :)

Takk for det, kan trygt si det samme for min egen del også ;)

Se der ja :)

Er på jobb 08 på mandag så bare slå på tråden :)

Lekkert det dekselet til sikringsboksen :)

Jupp, snakkes mandag ;)

Selge?:P

Maybe... But not yet... Heller ikke billig :)

Isåfall så må det en E24 inn istedet, rustfri....

fantastisk, liker slike updates jeg. viser hvor nøye du er, og det er beundringsverdi :)

Takk for tilbakemelding, gleder meg å høre slik!

har den lednings tingen til vanntanken og jeg :P

Nydelig... Du må gjerne sende den til samme adressa som sist ;)

Det er godt gjort og rekke så mye på en kveld, med tanke på at du må vær fotograf i samme slengen :)

Ser nå at jeg må få fingen ut , og komme med alt pynten rundt front lyktene dine.. :)

Sikkert hørt det før, men dette blir en meget bra bil til slutt :applause:

ALLTID gøy med update på tråden din Ivar :)

Takk for det Svein Egil, takker for de fine ord. Du er jo en av de som har sitt bilen live, så du vet jo hva det går i...

Ikke stress med "pynten", du er klar når du er klar...

Understellet hadde jeg faktisk skrudd ut på forhånd, det må innrømmes - jeg hadde bare ikke lyst å oppdatere tråden med bilder av kun et understell lixom... Men det ble ikke så mye gjort så jeg hadde hatt lyst til, men som jeg har sagt før - enhver ting som blir gjort er ett skritt nærmere! Var deilig å få lyktene på plass, og med tanke på "store" ting som ligger og tar plass i garasjen... Er kun frontfangeren igjen nå av de virkelig store ting, men der mangler jeg jo nummerplatedekselet. Og det lar vente på seg... Men har kaaaanskje fått tak i et nytt et fra USA, men amerikanerene er jo sååååå trege.... Dammit!

Ser det er på tide med en Sveio tur snart og se denne flotte bilen live

Ja, det ble jo ikke noe av den grillfesten som jeg hadde planer om i sommer - men du er hjertelig velkommen til enhver tid for å preike bil, bilstereo og annet skittpreik! Husk å ta med bikkja, madammen er jo så glad i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble jo ikke noe av den grillfesten som jeg hadde planer om i sommer - men du er hjertelig velkommen til enhver tid for å preike bil, bilstereo og annet skittpreik! Husk å ta med bikkja, madammen er jo så glad i den...

Jepp takk for det Ivar, jeg dukker plutselig opp med hund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til våren for å se denne igjen..

Kom egentlig til å tenke på en ting; som regel er bil bygging enten om det er restaurering eller modifisering i di fleste tilfeller tapsprosjekt med god margin

Akkurat når det gjelder denne bilen sitter jeg med følelsen av at selve restaureringen nok vil være ganske god butikk om man kun ser på kronene (og ikke regner timer i garasjen) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert arbeid! Bare å glede seg til neste update :D

Kommer.... ;)

ÅÅ! Hælig update :D Artig og se du går GRUNDIG til verks! Ser virkelig fram til og se denne bilen ferdig!

Grundig er jo relativt, men gjør så godt jeg kan. Jeg burde vært flinkere med feks tannkosten og gnikket opp div deler med allsalgs superstoffer, men her er det Superclean og fille som oftest gjelder. Men det blir greit nok... ;)

Gleder meg til våren for å se denne igjen..

Kom egentlig til å tenke på en ting; som regel er bil bygging enten om det er restaurering eller modifisering i di fleste tilfeller tapsprosjekt med god margin

Akkurat når det gjelder denne bilen sitter jeg med følelsen av at selve restaureringen nok vil være ganske god butikk om man kun ser på kronene (og ikke regner timer i garasjen) :D

Dette blir ikke et tapsprosjekt, det gjør det ikke - med mindre den selges for en altfor lav sum. Timer regnes IKKE, dette er ren kos. Men jeg skal love deg at det er nye deler for enn du gjerne tror... ;) Så la oss si det slik... Hvis denne bilen hadde blitt solgt for 300k, så sitter jeg ikke igjen med en bråta peng i pluss, for å si det slik....

Men du er inne på noe vesentlig, de fleste prosjekt (been there, done that) er rene tapsprosjekt... Så med mindre en tenker kroner i opplevelse ved bruk i etterkant, så er bilrestaurering et rent tap over en lav sko....

Men det er jo søndag i dag, og jeg lovde meg selv en times tid i garasjen...

Men en time går fort når en må vaske og gnikke bort 25 år gammel dritt, så det ble ganske nøyaktig to timer i garasjen i dag.

Først ut, så måtte jeg jo endelig få montert inn midtkonsollen - den har jeg jo ventet på en stund nå for å få inn.

IMG_0363.jpg

Skitten og fæl....

Det originale Alpina-skiltet var det jo knapt noe igjen av....

IMG_0364.jpg

Såhhh.... Vekk med det, og finn frem det nye - direkte fra vår alles kjære Alpina:

IMG_0365.jpg

STRAKS meget bedre... :)

Så etter litt gnikkings, så er delene klar for montering

IMG_0366.jpg

Først ut, må jo ikke glemme støybarrieren, gummien over håndbrems.

IMG_0367.jpg

Midtkonsoll på plass. Men jeg finner selvsagt ikke de to blindpluggene som skal stå bakerst i konsollen... Damn!

IMG_0369.jpg

Etter dette så tenkte jeg at det hadde vært greit å fortsette med lykter, så grøftelys og blinklys - kom igjen. Noen nye deler må til her også...

IMG_0370.jpg

Men det viste seg jo fort at jeg kun hadde EN (dvs venstre) holder til grøftelys... Og den kunne GLATT vært byttet ut den også...

Så hvis noen har en høyre (og gjerne venstre) som er helt inntakt, så hadde det vært greit...

IMG_0372.jpg

Blinklys... Her snakker vi brukte deler igjen.. Reflektorene både på høyre og venstre side var jo begynt å miste lakken, og siden det er svart under, så viser jo dette. Så da var det bare å matte de ned:

IMG_0371.jpg

Litt sølvfarge gjør susen

IMG_0373.jpg

Og vips så hadde jeg en fungerende reflektor igjen.. Selvsagt så har jeg gjort det samme med begge to da...

Her er blinklyset på plass, med nye skruer innvendig:

IMG_0375.jpg

Blinklysglassa fikk jo nye skruer selvsagt, og merk dere at de skal ha noen spesielle skiver!! Det er viktig!

IMG_0374.jpg

Slik ser det altså ut just nu. Grøftelyset må justeres litt osv, men dere ser gangen i det.

IMG_0376.jpg

Og ja, det blir HVITE blink!

For de som ikke er enig, så har jeg faktisk prøvd med oransje - med åpent sinn.... Det ble HELT feil!!!! Så de reiv jeg rett av, og kommer aldri på igjen... Fysj!! Helt feil ble det. Og hvite ble helt rett.

Det var faktisk det hele, ble som sagt bare et par timer - men tida gikk fort i dag.

Jeg er som sagt på jakt etter følgende, i bra stand:

Høyre + venstre lykteholder til grøftelys.

Blindplugger til midtkonsoll

Pluggene kan jeg nok handle nye, men de lykteholderene tror jeg ikke fås nye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...