Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

egenvekt 518 :1245

kompis sin 518 har egenvekt på 1175kg.. hva har din som forakselvekt i vognkortet ?

Egenvekt på 518/518i er rundt 1150-1170kg, litt avhengig av årgang.

Tallet 1245kg er heller ikke helt tatt ut av luften, siden det er den nye måten å regne egenvekt på; dvs. 75kg førervekt er tatt med.

790kg maks. forakselvekt på 518 mener jeg stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenvekt regner jeg MED fører, slik har det jo vært regnet så lenge jeg kan huske ;)

Har en kopi av vognkortet mitt her:

IMG_0387.jpg

For ellers så har det vært den store pusse- og lakkedagen i dag. Grusomme greier, må jeg innrømme, men det er bra for finishen.

Jeg har hatt noen kompiser med meg i dag også, her er de fleste linet opp for photoshoot... Det var et par som var for sjenerte, men de dukker opp neste gang:

IMG_0382.jpg

Fikk hjelp av denalltidsåhjelpsommekompisenmin E34Power til å blåse over diverse deler:

IMG_0378.jpg

Selvsagt så har tilnærmet ALLE deler fra donor-Alpinaen vær på trynet, og dette var jo ikke et unntak:

IMG_0380.jpg

Kan jo ikke ha det slik. Ser at understellet er likt på E12, E23 og E28, så jeg får jakte litt etter deler. Grunnet nå de beste delene, tilfelle jeg må reparere litt (at jeg ikke får tak i).

Var jo en haug med ting som skulle lakkeres i dag fant jeg ut... :shock:

IMG_0385-1.jpg

Så GLATT gikk jeg tom for grunning!

Men plastgrunning hadde jeg nok av, så plastdelene fikk seg en god dose. Her er et bilde etter første strøket:

IMG_0386.jpg

Litt farge også, men ikke klarlakk ennå da...

IMG_0391.jpg

Den elektriske antenna med originalt svart mast kom jo typisk nok med chrome mutter og medbringer, så de må jo få seg litt farge...

IMG_0389.jpg

Endelig så er denne gravd frem:

IMG_0384.jpg

Har til nå fått seg 3 lag med Plasti-dip, og skal ha seg et par-tre lag til... Her er et bilde av nylig påført tredje lag. Se ikke på finishen, den er bare slik før herding/tørking:

IMG_0390.jpg

Måtte jo grave frem viskerene mine, Bosch selvsagt...

IMG_0381.jpg

Åpen pakke:

IMG_0383.jpg

Hmmm... Ble dette levert i bits'n pieces da?

Nope, må jo selvsagt lakkere viskerene også... :lol:8)

Det var det hele for i dag, tom for grunning. Vil ikke ta duken av bilen for å mekke på den, den får være på til lakkstøvet har lagt seg for godt (les: ferdig å lakkere delene...)

Ikke no særlig i dag heller, men dette må jo gjøres - og opptok en hel/halv kveld for meg. Så da ble det selvsagt en liten update og bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lakkere vindusviskere hadde jeg aldri tenkt på en gang! :P

Details my friend, details... ;)

Feigt med nye vindusviskere. Feigt.

Bare så du vet det, så har jeg fortsatt de som ble satt på i Tyskland i 1981 på 323'n.

Kanskje ikke de beste når det regner, men hvem kjører i regnvær.

Hehe... Jeg for min del vil ikke utsette den nye frontruten min meg gammel gummi fra 80-talet. Er jo som sandpapir å regne det ;)

Fin update:)

men de viskerblada der var vel neppe org back in the days ? syns de ser fæle ut :s

De er nå rimelig like de originale. Regner med du refererer til at det står "twin" på pakken? Er ikke "twin-lip", er bare en indikasjon for at det er 2 like viskere i pakken (les: altså et sett :) ) Hvis du ser nærmere på bildet på pakken, ser du at det er enkel lippe....

Så at viskerene mine ser så fæle ut, det kan jeg ikke si meg enig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt så har tilnærmet ALLE deler fra donor-Alpinaen vær på trynet, og dette var jo ikke et unntak:

[ Bilde ]

Kan jo ikke ha det slik. Ser at understellet er likt på E12, E23 og E28, så jeg får jakte litt etter deler. Grunnet nå de beste delene, tilfelle jeg må reparere litt (at jeg ikke får tak i).

Jeg har understell fra sen e12, som er likt som e28. Høydejusterbart begge sider. Minnes at dette er brukbart, men med minnet mitt må jeg nok sjekke det før jeg uttaler meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nå rimelig like de originale. Regner med du refererer til at det står "twin" på pakken? Er ikke "twin-lip", er bare en indikasjon for at det er 2 like viskere i pakken (les: altså et sett :) ) Hvis du ser nærmere på bildet på pakken, ser du at det er enkel lippe....

Så at viskerene mine ser så fæle ut, det kan jeg ikke si meg enig i ;)

Bare jeg som var stuptrøtt når jeg så på bildene dine, beklager. dine viskere er innafor;)

trodde det var viskere i denne stilen du hadde kjøpt, ikke spør hvordan jeg fikk til det.

58-245_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå solgt unna både e30 og e28, og har egentlig ikke noe med BMW å gjøre i det hele tatt for tiden, men alikavel må jeg daglig innom bimmers og nettopp denne tråden for å lese alt som kommer av updates fra retrogarasjen. Ditt arbeid og øye for detaljer er beundringsverdig og det er intet annet enn en fryd å se hvor bra denne bilen blir :-) Stå på! Håper å få sett denne live en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har understell fra sen e12, som er likt som e28. Høydejusterbart begge sider. Minnes at dette er brukbart, men med minnet mitt må jeg nok sjekke det før jeg uttaler meg mer.

Nå ser det ut som at TaxiBjørn har funnet til meg, så alt er bare glede ;)

Jeg har nå solgt unna både e30 og e28, og har egentlig ikke noe med BMW å gjøre i det hele tatt for tiden, men alikavel må jeg daglig innom bimmers og nettopp denne tråden for å lese alt som kommer av updates fra retrogarasjen. Ditt arbeid og øye for detaljer er beundringsverdig og det er intet annet enn en fryd å se hvor bra denne bilen blir :-) Stå på! Håper å få sett denne live en gang :-)

Tusen hjertelig takk for slik fantastisk tilbakemelding!

Det er jaggu ikke lenge til bilen begynner å bli klar for en photoshoot, merkelig nok. Har tidvis vært en følelse av et evighetsprosjekt dette, men ser jaggu både lyset i tunnellen og mållinja nå...

Og siden du er så grei, så skal jeg levere ut noen bilder fra dagens veldig lille økt:

Måtte jo handle mer grunning i dag, så nå fikk jeg endelig siste strøket med grunning:

IMG_0393.jpg

IMG_0394.jpg

Mens grunningen tørket, åpnet jeg pakken fra Morty. Her var det hele 4 stk grøftelys-hus, men kun 2 av de var brukende. Men 2 er jo nok, iallefall mtp at det faktisk var en høyre og en venstre!! Glimrende...

Rett i oppvaskmaskinen... ;)

Rene nok ble de iallefall:

IMG_0400.jpg

Så, med nye lykter, nye rammer og nye skruer - så er de klar for montering...

Legg merke til at Morty kom med en ledning til meg, som skal til kjølevæsketanken... Goddamn, det er gode greier!!

IMG_0401.jpg

Fikk så lagt ett lag og to med svart, nice...

IMG_0404.jpg

Å det er sååå godt med ting som er på plass, og virker!!

IMG_0403.jpg

Godeste Mister Erik Løken... Jeg hadde ikke tenkt å la deg (og de andre som er enige med deg) få gleden av oransje blinkere, men siden du er så himla grei å ha med å gjøre - så tok jeg et bilde til deg. Ser faktisk bedre ut på bilde enn i virkeligheten, på bilde ser det nesten greit ut faktisk... Nesten... Men husk at fangeren ikke er på ennå...

IMG_0402.jpg

Fant frem litt deler til spylersystemet. Ny motor, osv samt nylakkerte dyser med varmetråd i. Jeg har faktisk liggende nytt ledningsnett til de dysene også, men tror ikke jeg vil montere det. Det fordi at det blir unødvendig og mer rotete enn det allerede er med ekstra ledninger, og bilen skal jo ikke brukes på vinteren...

IMG_0396.jpg

Ny motor på G:

IMG_0399.jpg

Dyser osv montert. Men desverre så ble denne slangen litt for stiv, så dysene vil ikke stå i posisjon når jeg har slangene slik jeg vil ha de.... Så her må jeg finne på noe annet. Damn!

IMG_0398.jpg

Tilslutt så sorterte jeg bare litt i pakken som kom fra GS i dag.

Skruer, skiver, deksler osv til understellet til setene. Må jo ha det på stell der også... :)

IMG_0405.jpg

Ha en fortsatt fin fredagskveld! Nå skal jeg glo litt på tv, og sprøyte litt klarlakk innimellom slik at det er klart til leggetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Synes ikke det ble ille med orange blink jeg ;-) Tror også de blir dempet litt når du får på fanger og grill, så er jo sort og orange er en glimrende kombo. Men på samme måte blir jo de hvite litt dempet når du får på fanger og grill, så jeg spår at det blir bra uansett hva du går for. :P

Det viktigste er jo at du selv er fornøyd ;-) Og som du sier, så kan det jo være rimelig bra forskjell på bilder og irl..

Edit: Men hvis du skal ha hvite blink bør du kjøpe deg slike silver-visjon (?) pærer, så du ikke får et speilegg på hvert hjørne av fronten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...