Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Personlig er jeg litt fan av originale klistremerker på doninger som denne. :)

De hører liksom til der og det ser ekstra strøkent ut, selv om de er prangende.

Helt enig! Bilen din er nydelig Pedi og klistremerkene er med på å gjøre den enda mer "original" og strøken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil du bygger deg her altså.. Helt rått, virkelig noe for seg selv hver minste detalj. Nydelig arbeid, du må virkelig ha en spesiell følelse for denne bilen.

Personlig er jeg litt fan av originale klistremerker på doninger som denne. :)

De hører liksom til der og det ser ekstra strøkent ut, selv om de er prangende.

Helt enig! Bilen din er nydelig Pedi og klistremerkene er med på å gjøre den enda mer "original" og strøken :wink:

Enig med disse. Selv synes jeg at det er mer "skrikende" å ikke ha dem der. Nettopp fordi det ser uoriginalt ut. Hvem andre er det vel som setter på igjen disse etter å ha lakkert banebilene, rånebilene, showbilene sine osv, ingen. Men på akkurat denne bilen burde de bli satt på igjen. Det er i allefall min mening og det jeg ville gjort. At det har de fargene de har vil også trekke litt oppmerksomhet bort fra motoren og andre deler med farge på. Ikke for mye, men slik at det skjer noe i hele motorrommet ditt når du står med panseret oppe. Da slipper du den "se, så stor motor jeg har"-faktoren som mange andre har - nettopp fordi det er motoren som er interessant. Med bilen din er det så mye mer enn motoren som er interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi meining om klistremerker er at du kan godt drite i dei :P

Hadde bilen vært kliss orginal hadde det vært tøft, men no er det jo gjort litt forskjellig med den..Enten er det orginal restaurering eller ikkje..

Såklart, hiv dei inn viss du vil og syns dei faktisk ser bra ut:)Men for "orginaliteten" sin del hadde eg aldri gjort det på ein sånn bil..

Ellers må eg berre sei FANTASTISK bygg!Og ein flott prosjekttråd med mykje bilder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for klistremerker. Har ikke noen begrunnelse egentlig. Bare at jeg tror det ville vært i tråd med prosjektet, greit at den ikke 100% original, men løsningene er gjennomført diskrete og kunne like gjerne vært levert fra fabrikk.

Dette er en skikkelig "Gentlemans Express" akkurat sånn jeg mener det skal være.

Ser virkelig frem til å se denne på veien til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid litt herlig med en frisk diskusjon, det viser at folk bryr seg - og det liker jeg jo.

Angående klistremerker, så er faren stor for at det blir tilfelle av montering. De var jo der engang, så hvorfor skal de ikke kunne stå der nå også liksom? Motorrommet har ikke en moderne strøken look, det går slanger og ledninger i hytt og dynevær. For all del, det er ryddig og "pent" i forhold til hva det tilogmed gjorde fra fabrikk - men 80-tallet hadde ikke kommet dithen at deksler som skjuler alt var "in". Så dermed produserte de noen fæle merker, og plasserte de ut hvor det var plass - på en måte...

Hadde tenkt meg ut i dag, men fikk besøk av en gammel kompis, og timene rullet jo fort avgårde som alltid når det diskuteres gamle BMWer...

Jeg fikk jo en liten pakke i dag, så det var derfor jeg ville ut i garasjen. Vel, så LITEN var den ikke akkurat da, hehe:

IMG_0004-1_zps0128d340.jpg

Måtte jo ta bilde av den, for 98% av den var jo ren "fyllmasse". Damn, for no dritt!!

Var bare 2 ting oppi den, men den lille esken der er jo gull for mine øyne... Vel, den kostet iallefall sin vekt i gull siden den har den "korrekte" tape'n rundt seg...

IMG_0001-1_zpsc956c467.jpg

Gasspedal måtte jeg jo bare ha, den gamle såg jo ikke ut....

Men når jeg åpnet esken var det jo et deilig syn som møtte meg, måtte jo bare ta bilde - Alpina addicted som jeg er....

IMG_0002-1_zps628f69e8.jpg

Å herregud for en deilig innpakning!! Er jo såpass idiot jeg, at jeg tar vare på både esker og poser fra Alpina.. Helt løk, og jeg vet om det ;)

Innholdet oppi esken er jo ikke akkurat sååå spennende for "the regular guy" heller, men dette er jo en ting som har vært på ønskelisten i ca 4 år nå. Jeg har bare forskjøvet den bestillingen foran meg, men nå var det på tide....

IMG_0003-1_zpsc3887328.jpg

Ny sensor til diffen bak, med tilhørende nye kontakter. Så nå skal jeg endelig få opp oljetempen for diffen i displayet. Eneste jeg som gjenstår å få se da, er når Alpina-displayet mitt viser turbotrykk - men for å se det, må jo bilen kjøres...

Så kanskje jeg tar meg en økt på søndags kvelden, og monterer de nye delene da...

Ingen update i dag heller, men ville (som alltid) bare dele de siste bildene med dere...

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...