Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Det spørs vel om det funker å jekke opp bilen bak og kun kjøre bakhjulene.

Da vil ABS hjernen registrere veldig stor hastighetsforskjell mellom for- og bakhjul (unaturlig stor) og trolig sette feilkode/tenne varsellampe. Slik er det hverfall på flere andre ABS system.

Det enkleste er nok å måle vekselspenning på hver sensor (regner med at E28 har induktive givere) eller kjøre en tur, men det har dere vel konkludert med alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel om det funker å jekke opp bilen bak og kun kjøre bakhjulene.

Da vil ABS hjernen registrere veldig stor hastighetsforskjell mellom for- og bakhjul (unaturlig stor) og trolig sette feilkode/tenne varsellampe. Slik er det hverfall på flere andre ABS system.

Det enkleste er nok å måle vekselspenning på hver sensor (regner med at E28 har induktive givere) eller kjøre en tur, men det har dere vel konkludert med alt :)

derfor jeg sa 20-30km/t på hjula. dette har jeg gjort sev så det veit jeg funker.

Så lenge hastigheten på bakhjula ikke blir for stor, skal nok dette gå ja.

Uansett, jeg hadde meg årets første luftetur i dag - og ABS-lyset forsvant som det skulle - og ved testbremsing så føler jeg at den virker som den skal. Så det var jo endelig et spark i riktig retning! Endelig et tungt punkt som kan strykes fra lista mi :)

Tok noen bilder med Iphonen, bare for gledens del...

IMG_2366_zps74a1befe.jpg

IMG_2367_zps1d6e3e38.jpg

IMG_2368_zps60d5ecdb.jpg

IMG_2369_zps95e6f4f8.jpg

IMG_2370_zps1b77a34f.jpg

Og et siste bilde tilslutt:

IMG_2371_zpsac96ced5.jpg

Til dere Detailers-gutta som har peil på dette polerings-greiene... Er det ikke slik dråpene skal se ut på en skikkelig polert overflate, etter en har spylt av bilen med rent vann? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene bilder, eller fin bil .

Er sånn dt skal se ut ved nypolert/vokset bil ja . Alt vannet skal bare prelle av lakken det samme med møkka .

Takk for det!

Å jeg digger bilen din ivar:-D den er rå! Men helt ærlig ville jeg beholdt de felgene som står på nå! Sitter som ett skudd! Og helt tidsriktig :-)

Felgene er ikke mine, de er lånt av min kjære venn Sammigun. BT ville ikke godkjenne 17", selv om TurboKat-versjonen ble levert med 17". Så tidsriktig ja, men jeg må jo ha de med lokk - de hører jo til på Katalysator-versjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er ikke mine, de er lånt av min kjære venn Sammigun. BT ville ikke godkjenne 17", selv om TurboKat-versjonen ble levert med 17". Så tidsriktig ja, men jeg må jo ha de med lokk - de hører jo til på Katalysator-versjonen...

Å ja:) den blir sikkert rå med de andre også! Men sitter jo som et skudd de som står på nå :D

Kunna trengt meg slike på e12 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i sammenheng med godkjenning ombygging til Alpina B7 Turbo Kat så ville de ikke godkjenne 17".

Men klart, den diskusjonen tar jeg ikke opp med de. Vekt er viktigere å få endret i vognkortet, så da spiller jeg mine kort slik at de føler at de har en god følelse vedrørende min "sak".

NÅR godkjenninga er i boks, og bilen tilbake igjen med hvite skilt, så er det jo bare en bagatell å vise bilen igjen for å få 17" hjul i vognkortet. No problemo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...