Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja. Må jo være samme om det er en Alpina plate der, så lenge chassinummer er korrekt. Ser den med vektene, men dette er i overkant pirkete. Mangler bare at du må ha 518 bak på bilen også.

På en annen side, så virker det jo bra. Du har jo ikke fått avslag. ;-) Så da ser jeg det som om det går i riktig retning. Skål og god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt moro er at i Alpina`s brosjyre, så er alle deler til alle 5 serie biler. Fra 518-535. Bortsett fra dempere og fjærer, som er til 525-535. Disse har du jo fått godkjent. ;-)

Alpina`s egne biler er ikke nevnt i det hele tatt i brosjyren. Dette er fordi Alpina har respekt for BMW som bilbygger og ikke anser det som egne biler på den tiden. Derfor har heller ikke Alpina brukt Alpina merker på panser og bagasjelokk noen gang.

http://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/website/PDFs/catalogue_partsaccessory/ALPINA_TeileZubehoer_E28.pdf

Dette er også grunnen til at jeg fikk min 323 godkjent som bevaringsverdig med alle de Alpina delene jeg ville sette på. Da spurte de faktisk om de skulle skrive Alpina i vognkortet. ;-) Og jeg har ingen type plate på bilen i det hele tatt og det har aldri vært der heller. Mulig svenskene ikke brukte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette bør jo gå veien nå, Pedi. Om de i det hele tatt snakker sammen der borte, ville du jo fått signaler nå på om vekta var et tema.

Høyst tvilsomt om noen først nå plutselig skulle oppdage vekta på bilen, de er jo ikke amatører på temaet.

Jeg våger meg på et gratulerer! :applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...