Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Detta kommer att gå vägen, men visst är byråkratin helt otroligt frustrerande. Jag trodde faktiskt att jag kunde öppna en polsk kvalitetsöl (Tyskis) för att fira stämpeln ikväll! Får blir ett glas rödtjut istället.

Den som väntar på något gott....

Dock så förstår jag att det känns betydligt bättre nå, med ribban lagd på en mindre osäker nivå! ;)

Keep up the GOOD work! Alla följer denna tråden, alla vill att det ska gå bra och, ikke att förglömma, det kommer att gå bra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den mest spennende tråden noen gang! Bimmers folket følger nøye og spente med på denne tråden. Jeg krysser fingrene for at det går i boks for deg Pedi :) Tror det går mot en flott vår, sånn det virket på de svarene du har fått i dag. Dette kunstverket av en bil skal og må på veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før..de går veien, men er nok litt enig med mr bakkevig selv om det er pirk.

Nå står jo alle endringer i vognkort, men i worst case bla bla så kan en kjøper i fremtiden (som om de ville skje) tro han kjøpte en org bil bare med å se på den plata :wink: om det hele blir fremstilt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten alle sammen...

Jeg følte at jeg fortjente en god og varm høne samt en god kald øl i går kveld:

efbeardj5hxbgzypfzr6.jpg

Ja dette bør jo gå veien nå, Pedi. Om de i det hele tatt snakker sammen der borte, ville du jo fått signaler nå på om vekta var et tema.

Høyst tvilsomt om noen først nå plutselig skulle oppdage vekta på bilen, de er jo ikke amatører på temaet.

Jeg våger meg på et gratulerer! :applause::applause:

Du tenker det samme som meg. Vekt-diskusjonen er jo et ømt tema her, og aldri om de gikk gjennom saken min uten at det kom opp. Og hvis det stemmer det som hun skriver om at "saken er ferdigbehandlet", så MÅ jo vekta ha vært på sakens agenda... Og når jeg spurte henne om vekt og passasjerantall så svarte hun bare at "det er vel i orden alt det, kan ikke huske noe annet"... Og vekt ble jo direkte omdiskutert når jeg var inne på førstegangsvisninga, med "hele" trafikkstasjonen tilstede...

Og jeg avventer fortsatt.. :P
Jeg er litt overrasket over at du virker overrasket. ;)

Og så går jeg bort og setter meg på avventerbenken igjen.

Hei gutter... Ser dere han som sitter med lua i hånden, alene, helt på enden av samme benk som dere?

Det er meg... Jeg avventer med å juble jeg også, for ingen bekreftelse er endelig før den er skriftlig. Jeg ser jo at andre har fått avslag i siste time på diverse, de også... Så jeg ser positivt på saken, men jeg har ikke "solgt skinnet" ennå....

Detta kommer att gå vägen, men visst är byråkratin helt otroligt frustrerande. Jag trodde faktiskt att jag kunde öppna en polsk kvalitetsöl (Tyskis) för att fira stämpeln ikväll! Får blir ett glas rödtjut istället.

Den som väntar på något gott....

Dock så förstår jag att det känns betydligt bättre nå, med ribban lagd på en mindre osäker nivå! ;)

Keep up the GOOD work! Alla följer denna tråden, alla vill att det ska gå bra och, ikke att förglömma, det kommer att gå bra! =)

Takk, jeg er selvsagt klar over byråkratien - men nå som jeg er på tampen til ferdigstillelse, så er det litt vanskelig å holde tanker og følelser tilbake...

Dette er den mest spennende tråden noen gang! Bimmers folket følger nøye og spente med på denne tråden. Jeg krysser fingrene for at det går i boks for deg Pedi :) Tror det går mot en flott vår, sånn det virket på de svarene du har fått i dag. Dette kunstverket av en bil skal og må på veien!!

Takk for de fine ord, det gleder meg at du og de andre støtter oppunder meg her. Det er fantastisk morro. Jeg gleder meg til E30Meet der jeg skal få møte mange av dere som har fulgt meg her!!!

Som sagt før..de går veien, men er nok litt enig med mr bakkevig selv om det er pirk.

Nå står jo alle endringer i vognkort, men i worst case bla bla så kan en kjøper i fremtiden (som om de ville skje) tro han kjøpte en org bil bare med å se på den plata :wink: om det hele blir fremstilt feil

Joda, jeg ser den jeg også. Og nå har jeg byttet platen, til BT's fulle tilfredsstillelse. Hvis denne bilen blir solgt i fremtiden, så tviler jeg på at jeg kunne solgt den som original Alpina. Jeg har aldri lagt skjul på at dette er en ombygget bil, og ei heller hadde denne bilen blitt solgt uten at kjøper hadde brukt noen timer på å se over bil, bilder og dokumentasjon. Prisen hadde nok vært såpass høy, at alle kort måtte vært tilstede...

Virker som det ordner seg det her da. Var det denne platen de mensa over?

Ja, den jeg har er en annen type, men endog et fabrikasjonsskilt fra Alpina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo hvertfall senkesettet godkjent med engang da, som du var nervøs for her tidligere? Jeg tror dette går rette veien for deg Ivar, er jo slike som deg som fortjener en godkjent bil. Når vi ser at Morten for eks, fikk godkjent bil med turbo i sommer med den standen bilen var i, men nå skal det sies at han gjør opp for seg å fikser den i veldig god stand igjen da ser det ut for.

Fin dag for BMW miljøet i hele norge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo hvertfall senkesettet godkjent med engang da, som du var nervøs for her tidligere? Jeg tror dette går rette veien for deg Ivar, er jo slike som deg som fortjener en godkjent bil. Når vi ser at Morten for eks, fikk godkjent bil med turbo i sommer med den standen bilen var i, men nå skal det sies at han gjør opp for seg å fikser den i veldig god stand igjen da ser det ut for.

Fin dag for BMW miljøet i hele norge dette.

er enig der, faktisk drøyt att min var så ille også. men eneste som syntes under bilen var litt i bakkant av kanalene ellers så alt fint ut under, så er nok derfor :P understellsmasse er fint for å gjemme rust :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Ingen striper påmontert B7en, ei heller felger... Men det var så fint i dag, at vi måtte bare lufte bilene våre litt. Kjørte ikke mot hverandre, vi tok flere turer i hver bil. Og steike bananas, snakk om 2 biler av samme slag - og forskjellige som natt og dag å kjøre.

Motormessig så var min en ren 80-talls brutal sportsmotor, mens Per Øivind sin var 90-tallets genialitet.

Min er nok mer presis, men mer tungkjørt. Per Øivinds bil var direkte konebilen å regne: lettkjørt og mer forutsigbar... Den kan alle kjøre, min er litt mer tilvenning. Jeg minnes litt E34 M5en som jeg hadde. Litt tung på clutch, hard på dempere og litt nykkete ved bykjøring.

Vi konkluderte vel med at hver vår bil var good på sitt vis, fordeler satt mot bakdeler.. Hans motor maler som en katt som greies med hårene, min motor maler også som en katt, men er litt Bambi på isen. Jeg skal ha meg en skikkelig justering på motoren en dag, for den er litt mager og grinete på lavgass. Den liker seg best på del-last og full spiker. Bykjøring er feks noe min ikke liker særlig godt. Foreløpig.... Må jo fikse opp i det.

Alt i alt hadde vi det morro, flirte og lo mens fartsgrensene skrek imot oss. Fuck it, idag var alt bare morro....

Eneste som var litt ekstra morro, var at jeg lot Per Øivind trø litt utav bilen min til å begynne med - og han syns bilen min gjekk greit. Vet ikke om han var helt ærlig og gjerne litt skuffet da, men da jeg spurte om jeg skrulle skru opp trykket fra 0.3 bar til 0.8 bar så våknet guttungen i han... Hehe... Litt skuffet for jeg hadde "lurt" han en stund, men fornøyd som en guttunge foran godteposen med at han hadde en halv bar ekstra å kose med i vente.

Jeg er ingen fotograf, men siden jeg satt i passasjersetet så kom jeg plutselig på at det gikk ann å filme litt. Beware, det er med Iphone... Og jeg fikk noe kødderi med Photobucket når de skulle lastes ned - så hvis filmene ikke skulle virke, så var det ikke så mye tap endog...

Først ut en en film som Per Øivind kjører helt rolig og bare føler på hvordan bilen oppfører seg. Den varer i 3 minutt, og er ikke annet enn 3 minutt med filming av Sveio... Ingen rallyrally eller noenting. Kun litt småpissprat og susing inn fra Haugesund mot Sveio.

th_E28_zps4d931ea8.jpg

Neste film ut er en mindre snutt...

Her gir Per Øivind litt mer gass, men ser at han er litt skeptisk siden det ikke er hans bil - for han har ikke bånn gass i verken 4de eller 5te gir...

Dere får nå litt inntrykk av hvordan dette funker, min er jo direkte stillferdig og kjedelig i forhold til Per Øivind som har 3" eksos. Jeg har jo fremdeles Katalysatoren og resten er original 535-eksos, så dette jobber nok litt imot meg effektmessig.

Motoren lader mellom 0.7 og 0.8 bar, så her er det heldigvis ikke noe som er jusset på tidligere.

th_IMG_2687_zps03aacb1b.jpg

Per Øivind kan gjerne kommentere om hva han tenkte og følte etterpå, men det får han velge selv om han gidder...

Etterpå måtte vi jo ta noen Iphone-bilder. Støvete biler osv, men drit og dra. Vi har hatt det utrolig morro i dag! Alt om godkjenninger, felger, striper osv var glemt - en ekte gutte-lørdag gjorde susen...

Her er noen bilder fra Rasteplassen i Sveio...

IMG_2689_zpsdf3233eb.jpg

IMG_2696_zpsc3f999a9.jpg

IMG_2697_zpsb7d81c62.jpg

IMG_2698_zps70ba6245.jpg

IMG_2695_zpsd33623a8.jpg

IMG_2694_zps9a860a54.jpg

IMG_2691_zpsd7972c50.jpg

IMG_2690_zps47a56b11.jpg

IMG_2683_zps0d6de544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...