Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med de som har rett så klart :) I mine øyne er sort og sølv "safe" på sephang, og gull kan bli bra. Men i det det blir bittelitt nyansefeil blir det grusomt.

Og så syns jeg det skal være færrest mulig forskjellige farger på en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kun det "beste" er godt nok, er det gull som gjelder. Ferdig arbeid :)

Enig.

NÅ er jeg enig, Haakon ringte meg i ettermiddag, og jeg bestemte meg for å gå for gull.

Det strider meg imot å gå imot min egen plan - men Der Barockengel blåste liv i noen gamle glør fra 80-tallet - og jeg måtte innrømme ovenfor meg selv at det er Alpinas gullstriper som har brent seg inn i hjerterota mi...

Men ble du skremt vekk av de "fæle og gamle" 17erene mine da Thunis? De ble ikke så verst, hva? Kommer jo deksler på, og det blir enda bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett; jeg liker understatement, men alle referansene til "diskret" og "clean look" som mange kommer med, virker rett og slett litt malplassert for meg. 1980-tallet + Alpina = diskret? Nei, jeg tror ikke det. Bare frontspoileren til Alpina må ha vært større enn en gjennomsnitts kommunal brøyteplog på den tiden. Og Alpina valgte nok noen av de kraftige optiske virkemidlene for å gi et forvarsel på den brutale råskapen som møtte deg når du begynte å føle deg fram på hvilke kraftressurser bilen bød på.

Jeg har allerede svart deg på dette innlegget, men når jeg kom inn på kontoret nå og leste innlegget ditt igjen, så måtte jeg bare sitere deg.

Dine velvalgte ord er som jeg kunne skrevet det selv, og traff meg rett i sjela.

80-tallet VAR en epoke for seg selv. Ikke bare kledning og musikk, men den generelle oppfattelse av bil innen bilverdenen som nok kan aldri bli den samme igjen. Og innen tuning-firmaenes lille verden, var det en råhet som ikke kan sammenlignes med dagens råhet - selv om dagens råskinn av noen hk-monster er kraftigere og sprekere osv...

En såg på Gruppe B-løp på tv, og leste kataloger og reportasjer om feks Alpina som hadde laget et turbomonster av den E28en som altfor få hadde råd til, eller Hartge som sugetrimmet M5en fra BMW Motorsport...

Ingen internett til å sjekke opp i dette, kun info fra blader og aviser om galskapen som utspant seg i Tyskland.. Og biler som ble bygget om i stål, med bruk av kutt og sveis, engelsk hjul osv - istedenfor Ebay og allslags kataloger...

Crazy days!

Jeg husker godt tiden da jeg var tenåring på slutten av 80-tallet, hvor sparepengene gikk til bladet Bilsport og en slukte bilder av Superbiler som Testarossa, Countach osv, samt monsterbilene fra Alpina og Hartge...

Jeg glemmer aldri "verdens raskeste familiebil gjennom 2 ti-år" Alpina B7 Turbo, eller feks hvor König heiv oppi en M106 i en E30 og jusset den opp til 400hk i 1987!!! Jeg har bladet lagret på loftet en plass ennå... Minner om dette er helt fantastiske!!!

Så med denne tanken i bagasjen, så tror jeg nok at for min del er det nok mest rett å gå for gullstriper - slik jeg husker B7en "back in the days"... uansett om jeg aldri så mye har hatt en annen baktanke på resten av bilen...

hva med å gå opp på loftet og finne bladet og scanne det inn så alle andre kan lese og :mrgreen: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å gå opp på loftet og finne bladet og scanne det inn så alle andre kan lese og :mrgreen: ?

Og bare sånn i tilfelle Pedi har andre ting å gjøre i kveld enn å krype rundt på loftet, benytter jeg anledingen til å drive skamløs egenreklame at jeg nettopp har lagt ut Car Magazines test fra 1987 av tre raske sedaner og en Ford Sierra her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg gått for sølv, men smaken er forskjellig og det er jo tusen argumenter for og i mot.

Sølv er ikke så diskret, men jeg synes sort ser "rotete" ut mot den fargen, gull synes jeg rett og slett ikke noe om ;)

Mitt argument for sølv blir derfor: det matcher felgene flott, du slipper ennå flere farger hvilket gjør det litt mer stilrent i min mening. Sølv blir heller ikke feil mot rustfritt og aluminium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...