Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med pokaler og fine tall i benken :beer:

Tror knapt nok jeg har sett en bil i benk som slipper gassen på topp, og ikke slipper ut en heftig blå sopp.....

Men det gjorde ikke din, Ivar.

Det tyder på et seriøst bygg :wink:

Arne, blårøyk skal jo komme fra bakhjula - er det ikke det som er meninga da?? :wink:

Gratulerer med pokal og et velykket treff så det ut som. Neste år er jeg garantert med. Har ennå ikke fått sett bilen live da treffet på e28 løa ikke passet likevel.

Det ironiske her er at jeg er oppvokst ca 20 min fra rudskogen men aldri vært der hehe.

Kjekt og se at dere var innom Grålum grill. Gamle stamstedet mitt. Maten ennå god der;)?

Grålum Grill er helt konge det. Håper vi sees til neste år da, jeg kommer iallefall - ingen tvil om det...

Pizza der var helt kanon :)

Heeeelt riktig.. Var sulten som en ulv. Tydeligvis unge Haraldsen også, men for liten kropp :)

Gratulerer med pokaler, veldig fortjent. Gjengen fra Vestlandet og Sørlandet trakk faktisk opp treffet :P Hørte snakk om byttehandel mellom deg og B7 Coupen til erneland, var det noe realitet i det?

Takk for det, hyggelig å høre. Vi (jeg definerer Arendalsbandittene som høyst verdige medlemmer av Haugesundsligaen) i vest er en knakende god gjeng med godt humør og brennende BMW-interesse. Så vi har det morro uansett hvor vi oppholder oss.

Men byttehandel mellom meg og Erneland?

Vel, det er nå slik at jeg er svak for E24 og han er svak for E28. Men at vi skal bytte? Hmmm.... Jeg VURDERTE seriøst å kjøpe bilen en stund, men såg vel realiteten i øynene og innsåg at jeg hadde litt vel mye kroner bundet opp i E28en der og da. Og akkurat nå er jeg godt fornøyd med E28en. Jeg kjørte over 1000km i helga, og den var helt fantastisk å kjøre. Særdeles rolig inni, krefter til å dra vogn i massevis og stabil og fin på veien. Pluss at jeg føler meg utrolig hjemme i den nå. Farger og detaljer har nå falt på plass for meg, og jeg er blitt utrolig glad i bilen. Og med den utrolige mengden med flotte tilbakemeldinger jeg har fått, samt pokalene som beviser dette - så må vel dette bety at jeg har gjort noe rett.

Jeg har vel alltid sagt at alt er tilsalgs for rett pris, men da jeg plutselig nylig hadde en seriøs kjøper på tråden med et HØYT tilbud - så kjente jeg vel der og da at det var nå litt godt at bilen ikke måtte selges. Det ER morro å stå med bilen, og kose meg glugg ihjel der jeg står... Så bilen står fortsatt i garasjen, og der blir den nok stående en stund til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror knapt nok jeg har sett en bil i benk som slipper gassen på topp, og ikke slipper ut en heftig blå sopp.....

da tror jeg du har sett mye dårlige motorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med pokaler,og flere blir det vel etterhvert tenker jeg.

Som jeg har sagt mange ganger før,så er vel dette en av de mest gjennomførte bilene som finnes både på landsbasis og utover andre land.

Leser her at du har fått et høyt bud på bilen din men denne bør du beholde,den er jo liksom deg Pedi.

E30 meet skal jeg garantert på til neste år,dette så jo supert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Pokaler og flott e28!

Fikk ikke hilst på i helga, ble litt overivrig på å få kjørt mest mulig..

Men fikk spasert forbi bilen din, ingen tvil om at det er bare å legge seg flat for deg Ivar! Meget flott bil!

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gratulere med enda litt pynt til peishylla!

Var en aldri så liten tur innom på fredag og begynte straks å lete etter denne. Den levde opp til forventningene og enda litt til! Har jo fulgt med fra starten, så det var godt å endelig få legge øynene på den i virkeligheten. Ting ser bra ut på bilder, men f.eks de blank sorte detaljene ser enda bedre ut på ekte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel alltid sagt at alt er tilsalgs for rett pris, men da jeg plutselig nylig hadde en seriøs kjøper på tråden med et HØYT tilbud - så kjente jeg vel der og da at det var nå litt godt at bilen ikke måtte selges. Det ER morro å stå med bilen, og kose meg glugg ihjel der jeg står... Så bilen står fortsatt i garasjen, og der blir den nok stående en stund til....

Fortsett med den tankegangen :)

Hyggelig og prate med deg i helgen! Skjønner godt at du var litt "trøtt og lei" lørdagskvelden etter såpass mye oppmerksomhet på treffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedi>> Det var trevligt att träffas! Trots att det var en lååång tur opp till Rudskogen och dagen efter midsommar ;).

Turen dit och hjem gick helt perfekt med många tummar upp från helt okända människor. Det är sådant som gör dagen. Halva nöjet ligger i just turen till och från träffen =).

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg du har sett mye dårlige motorer...

Det stemmer.

Det er så mange prosjekter som er bara "hesja" i sammen som vi sier på Vestlandet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var da en eller annen som sa på treffet at dere snakket om det :^o men husker faktisk ikke hvem, snakka med så mye forskjellige folk :P Uasnett best at du holder på denne selv. Må være en helt spesiell følelse å ha en slik bil,som du har bygd opp helt selv. Tenkt deg på noe flere treff med denne i sommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Pokaler og flott e28!

Fikk ikke hilst på i helga, ble litt overivrig på å få kjørt mest mulig..

Men fikk spasert forbi bilen din, ingen tvil om at det er bare å legge seg flat for deg Ivar! Meget flott bil!

Mvh Stig

Takk for det Stig. Jeg fikk ikke tatt så mange runder rundt for å kikke på andre sine biler heller, jeg ble jo stående å jabbe rundt min egen...

Får vel gratulere med enda litt pynt til peishylla!

Var en aldri så liten tur innom på fredag og begynte straks å lete etter denne. Den levde opp til forventningene og enda litt til! Har jo fulgt med fra starten, så det var godt å endelig få legge øynene på den i virkeligheten. Ting ser bra ut på bilder, men f.eks de blank sorte detaljene ser enda bedre ut på ekte :)

Takk for det, morro at du likte det du såg. Jeg er superfornøyd med bilen selv nå, denne turen over fjellet med vogn bakpå har styrket gleden min over denne bilen...

Fortsett med den tankegangen :)

Hyggelig og prate med deg i helgen! Skjønner godt at du var litt "trøtt og lei" lørdagskvelden etter såpass mye oppmerksomhet på treffet ;)

Hyggelig å snakke med deg også. Var "trøtt i fletta" og gåen i jabbe-musklene på kvelden der ja, men det er jo bare morro...

Få da igong! dynapacken står 100 meter fra heimen min :mrgreen:

Ja, jeg må nok innom der. Har du peil på hva de forlanger for en test der?

Pedi>> Det var trevligt att träffas! Trots att det var en lååång tur opp till Rudskogen och dagen efter midsommar ;).

Turen dit och hjem gick helt perfekt med många tummar upp från helt okända människor. Det är sådant som gör dagen. Halva nöjet ligger i just turen till och från träffen =).

Mvh Michael

Ja, det var hyggelig å hilse på - samtidig som det var godt å endelig se denne bilen din live. Jeg har gledet meg til å se den, og det var deilig å endelig få hvile øynene mine på den...

Det er så mange prosjekter som er bara "hesja" i sammen som vi sier på Vestlandet :wink:

Ja, det er desverre slik Arne, at altfor ofte blir biler "hesja i hop" motormessig - det er lixom felger, Stance og stuk som gjelder...

var da en eller annen som sa på treffet at dere snakket om det :^o men husker faktisk ikke hvem, snakka med så mye forskjellige folk :P Uasnett best at du holder på denne selv. Må være en helt spesiell følelse å ha en slik bil,som du har bygd opp helt selv. Tenkt deg på noe flere treff med denne i sommer da?

Det måtte vært vondt å kvitt seg med denne bilen nå. Jeg hadde meg en tur til Alendalsgarasjen i går, hvor jeg skrudde E39 M5 og Alendalen vasket E28en... Kjempegreier!

hmqrr08q7d3s8av678f2.jpg

Herlig å slippe den håndvasken for min del, selv om han syns det var gode greier :)

Måtte fylle litt suppe, så da måtte jeg jo ta et par bilder også - siden bilen var nyvasket...

pvlhnb7f0szzp21g0uwo.jpg

f4caa6x8u98bsl33cx7o.jpg

Jeg skal nok på flere treff denne sommeren ja, men overfarter til østlandet vil ikke stå i kø da... men hvis det er lokale/i omegn, så stiller jeg gjerne opp for en hyggelig prat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...