Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Kjekt sted du har fått bygd deg. Du skal ikke la overbygget fra huset "smelte inn" i garasjen, så tror jeg det hadde sett enda mer helhetlig ut? ;)

Imponerende er det iallfall, og det hadde aldri vært mulig å få til her (Sandnes kommune)! Maks 45m2 garasje, og en haug med andre begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt sted du har fått bygd deg. Du skal ikke la overbygget fra huset "smelte inn" i garasjen, så tror jeg det hadde sett enda mer helhetlig ut? ;)

Imponerende er det iallfall, og det hadde aldri vært mulig å få til her (Sandnes kommune)! Maks 45m2 garasje, og en haug med andre begrensninger.

Sannheten er at jeg ville ikke ha gjennomgang mellom hus og garasje. MENS vi satte opp takstolene, så såg jeg at det ville se litt rart ut uten "sammensmelting". Men da var det både for sent i prosessen, samt at kontoen var tom. Jeg hadde rett og slett ikke råd til å gjøre noe med det. Så jeg er klar over at det ser litt rart ut slik det er nå, men bruksvennligheten er blitt enorm med det påbygget, så det veier opp for utseende. Og husk at det er plass til å parkere 2 biler under påbygget, så det er i tillegg nesten en enorm carport også....

Stadig like gøy å se hvor bra både bil, garasje og hus blir ;)

Morro å høre, takk for det!

Hei :) dette var en kjempeflott prosjektråd! Holder selv på med noe av det samme med min e28 m535, så dette var litt av en inspirasjonskilde ;) Og med det samme jeg skrev her nå, så benytter jeg meg av muligheten til å spørre deg eller noen andre som leser på tråden her om informasjon ang. Motorombygging og godkjenning hos biltilsynet.. Jeg har hatt en s38b36 i min og lurer på om det er mulig å få bilen godkjent med denne motoren eller evt andre motorer? Har også vært inne på tanken å bygge om bilen fra m535 til m5.. Sitter du eller noen med info om dette, hadde det vært veldig til hjelp ;) gleder meg foresten til å se denne bilen ferdig :) lykke til videre

Det er ikke umulig å bygge om til M88 M5, men hvordan det går med S38 våger jeg ikke å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får me snart se felgene :D

Jadda!! Måtte bare bli ferdig på jobb først ;)

Som Kjell Sigvald her skriver, ting har skjedd mens jeg er på jobb... Hans bror, og min gode venn, Svein Egil, var og hentet felgene hos meg før jeg reiste på jobb. Jeg hadde ingen planer om å stresse han opp med lakkering av felgene, men jaggumeg har han stått på. Jeg holdt jo på å svime av, for ikke bare var felgene jobbet med - han hadde også tatt bilder... En hel haug !!!

Og dere skal få gleden av å se de alle!!!!

Nedslipt ytterkant:

01nedsliptytterkant.jpg

Maskert før grunning

02maskertfrgrunning.jpg

Maskert igjen...

03maskertfrgrunning.jpg

04maskertfrgrunning.jpg

Grunnet ytterkant

05grunnetytterkant.jpg

06grunnetytterkant.jpg

07grunnetytterkant.jpg

Ferdig nedmattet:

08ferdignedmattet.jpg

Slipt ned senterkopper

09nedsliptsenterkopper.jpg

Ferdig vasket og grunnet:

10ferdigvasketoggrunnet.jpg

2 strøk med sølv-metallic

11tostrkmedslvmetallic.jpg

Ferdig lakkert!!!

12ferdiglakkert.jpg

13ferdiglakket.jpg

Senterkopper ferdig lakkert

16senterkopperferdiglakkert.jpg

Nice???

14ferdiglakkert.jpg

15ferdiglakkert.jpg

Dette var jo en fantastisk ting som har skjedd!

Må få takke Sven Egil for superrask service og fantastisk hjelp... Er jo helt målløs jeg nå... Og tenk at han tok så mange bilder da???? Fantastico!!! (er egentlig sikker på at han både forbannet seg over dette kameragreiene, men samtidig at han flirte godt med seg selv med tanke på at jeg er som en liten guttunge når jeg får slike bilder ;) )

Enjoy!!!!!

Gleder meg til å ENDELIG få dekka montert på felgene, det skal bli så nice!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jørgen, det er kjekt med slike kompiser ja.. Får bare håpe han har vett til å ta seg godt nok betalt ;)

Dekkene kommer på om en ukes tid, men ikke på bilen før etter at den er lakkert. Vil jo ikke ha Sepang-støv på de.. ;)

(Men noe dekk-strekk blir det IKKE ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...