Eska Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg synes det er alt for glatte veier her til lands, det er umulig å komme frem på disse isveiene. Det er håpløst med bakhjulstrekk på isveier uten salt. Jeg er så lei av å spinne meg fast på dårlig saltede veier. Hvordan skal man komme seg frem på disse vegene uten at man sklir? Med dagens salting på veiene kommer man ikke frem uansett med bakhjulstrekk, må jo nesten ha forhjulsdrift eller firehjulsdrift for å kunne ferdes på dagens veier.
Markus E30 Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Ordentlig vinterveier er jo best å kjøre på Ikke saltslaps Clue er vel god dekk og kanskje litt tolmodighet
ingard Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Folk på landet syter langt mindre over glatte veier. Det er når saltet kommer frem, da blir det rot. Spesielt når det ikke er brøyting what so ever!
NA Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Ikke for å være frekk men klarer du ikke kjøre bil på vinteren ta beina el. fatt Nei! til salting, endelig begynner statens veivesen å ta til fornuft. Saltede veier er bare negativt og en falsk trygghet.
AndreasBr Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg synes det er alt for glatte veier her til lands, det er umulig å komme frem på disse isveiene. Det er håpløst med bakhjulstrekk på isveier uten salt. Jeg er så lei av å spinne meg fast på dårlig saltede veier. Hvordan skal man komme seg frem på disse vegene uten at man sklir?Med dagens salting på veiene kommer man ikke frem uansett med bakhjulstrekk, må jo nesten ha forhjulsdrift eller firehjulsdrift for å kunne ferdes på dagens veier. Jeg tror JAGGU du skal dra fram lommeboka og kjøpe deg nye dekk.. Noe må være seriøst galt med de du har
Mexos Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Lær deg å kjør bil! Blir så provosert over mennesker som klager over at det er småglatt. "åh, jeg forstår ikke hvordan jeg kunne kjøre av veien når det var 20cm nysnø, jeg kjørte jo 60 i 60 sona, så burde jo ha klart svingen....." !!! Avpasser en kjørestilen etter føreforholdene så går alt så mye lettere
Dirty Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 salt er fint, kjører bare drittbiler om vinteren uansett men her på landet salter de ikke. så her har vi snøføre, gøy gøy
Fredrik 90 Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Kjøp deg noen ordentlige dekk eller la bilen stå hvis du ikke kan kjøre på vinterveier! Salt er iallfall bannlyst hos meg og jeg kjører minst mulig når veiene er salta, mye bedre å kjøre på vintertørre veier! Det kan være glatt noen plasser men da er det bare å kjøre etter forholdene, må ikke ligge i 70 selv om det er 70 sone! Å kjøre rundt i slaps og dritt er så unødvendig som det går ann! Blir jo livsfarlig når dette fryser til igjen og de ikke salter på nytt, det er det som er farlig!
AndreasBr Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Kjøp deg noen ordentlige dekk eller la bilen stå hvis du ikke kan kjøre på vinterveier! Salt er iallfall bannlyst hos meg og jeg kjører minst mulig når veiene er salta, mye bedre å kjøre på vintertørre veier! Det kan være glatt noen plasser men da er det bare å kjøre etter forholdene, må ikke ligge i 70 selv om det er 70 sone!Å kjøre rundt i slaps og dritt er så unødvendig som det går ann! Blir jo livsfarlig når dette fryser til igjen og de ikke salter på nytt, det er det som er farlig! Jeg irriterer meg faktisk sidelengs over folk som ikke kan ligge i 70 i 70'n.. Om det ligger 10cm snø på bakken så skjønner jeg det, men det er generelt sett ingen grunn til å ikke følge fartsgrensene på normale brøytede veier. Og ja.. Vekk med saltet!
Fredrik 90 Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg irriterer meg faktisk sidelengs over folk som ikke kan ligge i 70 i 70'n.. Om det ligger 10cm snø på bakken så skjønner jeg det, men det er generelt sett ingen grunn til å ikke følge fartsgrensene på normale brøytede veier.Og ja.. Vekk med saltet! På sommerføre og tørre veier så er jeg enig med deg der! Folk som kjører under fartsgrensen er noe av det som irriterer meg mest her i livet! Men er veien snødekket eller glatt og noen ligger under fartsgrensen foran meg så har jeg respekt for det, man skal kjøre etter forholdene! Jeg kjører også selv under fartsgrensen hvis jeg ikke er helt trygg på føret, så får de bak si hva faen de vil! Enten så slipper jeg dem forbi eller så lar jeg dem kjøre forbi men det er svært sjelden, de fleste følger mitt mønster hvis føret er så ille!
Clerion Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 En gladnyhet er at de nå skal halvere saltinga på 3`ern
Mr.larvik Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Hei har akkurat kjøpt Nokian Hakkapeliitta 7 til min E46. Det kan anbefales på det sterkeste. Bilde av min bil finner du her (sommerbilde): http://www.bmwnorway.net/viewtopic.php?f=9&t=6
AndreasBr Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg irriterer meg faktisk sidelengs over folk som ikke kan ligge i 70 i 70'n.. Om det ligger 10cm snø på bakken så skjønner jeg det, men det er generelt sett ingen grunn til å ikke følge fartsgrensene på normale brøytede veier.Og ja.. Vekk med saltet! På sommerføre og tørre veier så er jeg enig med deg der! Folk som kjører under fartsgrensen er noe av det som irriterer meg mest her i livet! Men er veien snødekket eller glatt og noen ligger under fartsgrensen foran meg så har jeg respekt for det, man skal kjøre etter forholdene! Jeg kjører også selv under fartsgrensen hvis jeg ikke er helt trygg på føret, så får de bak si hva faen de vil! Enten så slipper jeg dem forbi eller så lar jeg dem kjøre forbi men det er svært sjelden, de fleste følger mitt mønster hvis føret er så ille! Jeg virker antagelig som den fartsidioten nå, men jeg er ikke enig med deg.. Jeg irriterer meg grenseløst tilogmed på vinteren. Når de foran meg ligger under fartsgrensen blinker jeg som regel på dem, og kjører forbi så fort jeg har en mulighet. Jeg irriterer meg over folk som skal ~stoppe i rundkjøringer som er tomme, folk som ikke kan plassere seg i ett kryss basert på hvor de skal, folk som absolutt skal cruise i venstre felt, og som sagt folk som ikke klarer overholde fartsgrensen på en normal vei under normale forhold, samt sikkert masse annet jeg ikke kommer på i farta. Her om dagen ble jeg liggende bak en som fortsatte i 60 etter 60-sonen, selv om hastigehten ble opphevet til 80. Jeg forsøkte å blinke på vedkommende, men de ble liggende i 60 i 80 sonen. La oss bare si det slik at det er bra bilen min ikke har påmonterte maskingevær, eller annen type av "nøytraliseringsgjørende" duppeditter. Jeg lever i den tro at dersom det er meningen at ting skal gå til helvete, kommer det til å gjøre det uansett hva jeg gjør. Dessuten er det allerede min mening at hastigheten på visse veier allerede er alt for lave. Standarden for visse veier er også alt for lav. For eksempel etter at de endret veimarkeringen på riksvei 4 har de ødelagt forbikjøringsmulighetene så jævlig.
///Magnusrc Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Andreas DG, da må du heller ty til det kollektive om det irriterer deg såå mye. Slik er dagens trafikk! Er du noen gang fornøyd med andre trafikanter ? Du hater hva de gjør og mener de hater sine biler Saltet ødelegger både bilene og naturen. På snødekket vei føles sikkerheten lav og farten senkes. Da er sikkerheten høy. På saltet vei føles sikkerheten høy og farten økes! Da er sikkerheten lav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå