ingard Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 ^^ Jeg har aldri vært i køkjøring hvor køen gikk i 70 km/t og med 1 meter mellom bilene
AndreasBr Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 ^^ Nettopp derfor skal du ikke ligge i ræva på folk som vil holde en sikker fart! Har du tenkt på at du tuter og stresser opp familier og unger? Og at dette kan føre til en ulykke? Ro deg ned, du sparer ALDRI noe tid på å kjøre forbi folk som kjører 70 i 80-sonen. Du burde ta inn over deg de svarene du har fått. Ingen er enige med deg. Da burde det ringe en bjelle. Hvordan du bestod oppkjøringa er et mysterium. Der nytter det ikke med tuting.. Helt enig. Uansett hva som skrives er det du som alltid har "rett", Andreas. Prøv og hør litt på andre med fornuftige svar. Den kjøringa du refererer til strider i mot kjørerevett og det du lærte til å bestå førerprøven. Det er slike bilister som skaper trafikkulykker og ikke burde ha bil. Ikke de som kjører "møkkete" bil og tar forhåndsregler og kjører forsiktig! Som du mener.. Under ene forbikjøringen fikk jeg faktisk lov av kjørelærer å bryte fartsgrensa Han som ba meg kjøre forbi, han syntes det tok for lang tid Uansett @ingard.. Jeg har aldri snakket om å tute på de foran. Men de burde følge med på hvilken hastighet det er der. Angående sparing av tid så har jeg et dokument jeg lagde for en stund siden som viser 70 til 80 tror jeg.. er ikke snakk om mye tid, men det er ikke dette som er poenget. Folk som ikke kan holde fartsgrensen der det er er utrolig irriterende.. Jeg var nettopp en tur i Oppland, akkurat kommet inn døra. Her er irritasjonsmomentene: I det jeg kom forbi bommen i nordgående retning på riksvei 4 var det en bil som absolutt skulle ligge i 40 i 60-n. Hvordan denne personen skal forsvare den aner jeg ikke. I det vi kommer opp til gjelleråsen kjører nevnte bil til høyre, og bilen bak han kjører rett fram, samme vei som jeg skal. Da lå vi i 50-60 nedover i 70'n inn i tunnelen, for å ikke snakke om all nedbremsingen til 60-65 inni tunnelen..( Og som dere kanskje skjønner banner jeg og irriterer meg sidelengs...) Etter tunnelen der det blir 80 blir vedkommende liggende i 65-70. Heldigvis var personen våken nok til å holde 60 i 60 sonen der nede. Og btw, folk klarer ikke få med seg bilen rundt hjørner, de må jo parkere før de kan svinge.. :-/ Bortsett fra dette var det ikke særlig mye mer på veien oppover. Turen nedover gikk relativt greit. ^^ Jeg har aldri vært i køkjøring hvor køen gikk i 70 km/t og med 1 meter mellom bilene Poenget ligger i at folk ikke klarer holde fartsgrensa. Bil 1: 70 bil2: 68 bil 3: 64 etc. Og de skal helst ligge i rævva på hverandre. Og jeg er enig i at selv om det står 80, er det ikke nødvendigvis forsvarlig å holde 80. MEN! Dersom man mener at det er det så har jeg min fulle rett til å ligge i 80. Det betyr ikke nødvendighvis at forankjørende har vurdert situasjonen til det samme som deg og mener at det er totalt uforsvarlig å ligge i 80 km/t. Og ettersom du sier at det er individuelt til å vurdere situasjonen så skal du være den siste til å klage på forankjørende som allerede har tatt en beslutnig. En av årsakene til masse kø er folk som ligger i 70 i 80'n samt at folk absolutt skal ligge med maks 1 meter mellom bilene. Jeg syns å mene at du skrev tidligere i tråden at du lå på bakfangeren og tutet / blinket dersom man ikke holdt fartsgrensen...? Vel, snakk om selvmotsigelse! Selvmotsigelse? Er du helt blåst? Det er forskjell på å barbere seg, og å kappe av seg hue.. Når man ligger i en kø på mange hundre biler hjelper det jævlig lite å blinke.. Facts of life, if you didnt know.. Og i forhold til det første du skriver. Da får vedkommende legge til rette for at folk kan kjøre forbi om de vil. Eller stoppe og slippe fram dersom vedkommende skaper kø. Jeg snakket med min mor om dette når jeg var i Oppland, og hun er ofte en av de som kjører litt saktere. Men hun sa også at så fort hun merker at hun skaper kø, kjører hun av på avkjøringen for å slippe forbi folk, og så kjører på igjen. Og DET er en riktig måte å gjøre det på.. Selvfølgelig kan jeg klage på personen foran! Jeg har gjort en annen vurdering. Det er ikke sånn at en vurdering skal gjelde for alle. Om man gjør en vurdering som gjør at man skaper kø, må man også ha en plan for å slippe forbi den køen. A: Jeg er 24 Det ville jeg holdt kjeft om var jeg deg, det er ikke lite flaut å sitte med de holdningene dine og være 24 år gammal! Det er akkurat sånne som deg som ligger strødd i veikantene rundt forbi, hvis du er skikkelig uheldig så har du planta bilen i plogen på en brøytebil eller en fjellvegg og tatt livet av de uskyldige vennene dine som sitter på! Plutselig så løper det en elg eller i værste fall et barn på akebrett ut i vegen, og der kommer du på stive hjul på slapseføret! Å si da "Jammen det var jo 70 sone her" kan du jo tenke deg selv hvordan blir! Man skal ha så jævlig respekt for føret på denne tiden av året, og jeg sinker mer en gjerne resten av trafikken bare jeg føler meg trygg! Om du så ligger bak og presser og blinker med lysa uten å kjøre forbi så skal du ikke se bort i fra jeg stopper og konfronterer deg med en ømm nese og sprukken overleppe! Så kan du heller rase videre på holka med fortenna dine skranglende i askebegeret Oppfør deg Andreas, du er faenmeg 24 år gammal Det er mine holdninger og meninger, og jeg ser absolutt ingen grunn til at jeg skal være flaue over dem.. Om jeg bare hadde vært så heldig å plante bilen i en plog.. Det skal også sies at jeg kjører på en helt annen måte om jeg har med meg folk. Og steder der barn kan ake rett ut i en vei er det som regel 30km/t.. Uansett er det foreldrenes ansvar. HAHAHA! Skulle likt å se deg prøve.. Den uttalelsen der sier faktisk mer om deg enn om meg.. FAens tosk.
Saltkjelen Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Når de foran meg ligger under fartsgrensen blinker jeg som regel på dem, og kjører forbi så fort jeg har en mulighet. Når man ligger i en kø på mange hundre biler hjelper det jævlig lite å blinke.. Facts of life, if you didnt know.. Vær så snill, spar oss.
Larsinnj Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Det skal også sies at jeg kjører på en helt annen måte om jeg har med meg folk. Og steder der barn kan ake rett ut i en vei er det som regel 30km/t.. Uansett er det foreldrenes ansvar.HAHAHA! Skulle likt å se deg prøve.. Den uttalelsen der sier faktisk mer om deg enn om meg.. FAens tosk. Og du som sjåfør av bilen er helt fritatt for ansvar? Snakker meg om blåst i hodet her. Håper nesten du kræsjer og blir grønnsak resten av livet, så får vi se om du fortsatt tviholder på prinsippene dine.
AndreasBr Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Det skal også sies at jeg kjører på en helt annen måte om jeg har med meg folk. Og steder der barn kan ake rett ut i en vei er det som regel 30km/t.. Uansett er det foreldrenes ansvar.HAHAHA! Skulle likt å se deg prøve.. Den uttalelsen der sier faktisk mer om deg enn om meg.. FAens tosk. Og du som sjåfør av bilen er helt fritatt for ansvar? Snakker meg om blåst i hodet her. Håper nesten du kræsjer og blir grønnsak resten av livet, så får vi se om du fortsatt tviholder på prinsippene dine. Nei, jeg sier ikke at jeg er fratatt alt ansvar. Men foreldre som lar barna leke ved veier hvor det er 70 burde jo nesten miste barna til barnevernet.. Da er vi faktisk to, jeg lever delvis i håpet
Larsinnj Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Men du kan jo ikke skrive at det er foreldrenes ansvar fordi?? Du som sjåfør skal jo altid klare å stoppe hvis det kommer en hindring i kjørebanen uansett føre. Men du ser vel kansje ikke på et lite barn som en hindring? Du minner meg om en jeg gikk i klasse med på skolen. Radikale holdninger, og mente selv at han var verdens midtpunkt. Selv om han var stein stokke dum og en stor tosk uten sidestykke.
AndreasBr Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Men du kan jo ikke skrive at det er foreldrenes ansvar fordi?? Du som sjåfør skal jo altid klare å stoppe hvis det kommer en hindring i kjørebanen uansett føre.Men du ser vel kansje ikke på et lite barn som en hindring? Du minner meg om en jeg gikk i klasse med på skolen. Radikale holdninger, og mente selv at han var verdens midtpunkt. Selv om han var stein stokke dum og en stor tosk uten sidestykke. Så da skal vi kanskje endre alle fartsgrenser til 20km/t da? Ta verden 100 år tilbake i tid? Faktum er at foreldre har ansvar for hvor barna sine leker!
Arild G. Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Haha.. Herregud at det går an. Makan til forumtroll. Dr.S. finn fram trollsprayen.
///Magnusrc Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Populært kalt en "Verdensmester". Kjenner igjen fakter på enkelte her
AndreasBr Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Populært kalt en "Verdensmester". Kjenner igjen fakter på enkelte her Jeg har da VIRKELIG aldri påstått noe som skal gjøre at jeg er "verdensmester"...
///Magnusrc Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Du påstår det ikke nei, men du har fan i meg "rett" i alt og andre tar alltid "feil"!
NBCustom Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Andreas kan umulig være verdensmester, for det er nemlig JEG
AndreasBr Skrevet Desember 16, 2010 Skrevet Desember 16, 2010 Du påstår det ikke nei, men du har fan i meg "rett" i alt og andre tar alltid "feil"! Det er så absolutt ikke sant, tror du skal lese over ting jeg har skrevet en gang til. Dersom du mener at jeg har "rett" i alt får du motbevise det du mener jeg mener jeg har rett i da vet du.(Meninger kan IKKE motbevises).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå