Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Skiver og klosser blir bytta, men ingen garanti som dekker det! Men service avtalen dekker det heldigvis! 17 000,- for å bytte skivene og klossene!

Det er fordårlig av Bmw.....

Blir vel bytte av merke neste gang det blir bil bytte!!

Som en liten "sammenligning" - jeg kjørte 135 000km med en 2010 MB C180K uten å bytte verken skiver eller klosser. Jeg hadde en del langkjøring, men likevel mange harde nedbremsinger (kjørte aktivt). En tidligere kollega kjørte 125 000km med en tilsvarende MB C220CDI (diesel/automat tyner bremsene litt mer enn bensin/manuell) før skivene ble byttet. Denne bilen var normalt brukt, og ikke spesielt langkjørt.

Så det du skriver er ikke særlig imponerende.

Får samme tanker av E90-turbohavaritråden. Folk sier turbo er en slitedel og at alle havariene på 50-150 000km er helt normalt, men hos MB går tilsvarende biler 300-600 000km før turboene må byttes. BMW er morsomt, men på kvalitetssiden er det litt østblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver og klosser blir bytta, men ingen garanti som dekker det! Men service avtalen dekker det heldigvis! 17 000,- for å bytte skivene og klossene!

Det er fordårlig av Bmw.....

Blir vel bytte av merke neste gang det blir bil bytte!!

Som en liten "sammenligning" - jeg kjørte 135 000km med en 2010 MB C180K uten å bytte verken skiver eller klosser. Jeg hadde en del langkjøring, men likevel mange harde nedbremsinger (kjørte aktivt). En tidligere kollega kjørte 125 000km med en tilsvarende MB C220CDI (diesel/automat tyner bremsene litt mer enn bensin/manuell) før skivene ble byttet. Denne bilen var normalt brukt, og ikke spesielt langkjørt.

Så det du skriver er ikke særlig imponerende.

Får samme tanker av E90-turbohavaritråden. Folk sier turbo er en slitedel og at alle havariene på 50-150 000km er helt normalt, men hos MB går tilsvarende biler 300-600 000km før turboene må byttes. BMW er morsomt, men på kvalitetssiden er det litt østblokk.

At man skal fremheve at MB er en bedre bil en de andre skal man være forsiktig med, jeg husker bare for noen år siden (ca 2003) da rusta bilen opp mens man stod å så på, problemet var så stort at alle dører og skjermer måtte byttes bare etter noen måneder, MB slit fortsatt med dette....

Jeg er ikke helt sikker på hva som er verst av å bytte et bremseskive eller skjermer/dører. :-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er bare 2 år gammel og bare har gått 40 000km synes jeg Bmw burde tatt bremsene på garantien uten å bråke med noe som helst....

Dårlig service!!!!

Meeeen som tidligere sagt, det finnes andre bilmerker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så lenge bilen er bare 2 år gammel og bare har gått 40 000km synes jeg Bmw burde tatt bremsene på garantien uten å bråke med noe som helst....

Dårlig service!!!!

Meeeen som tidligere sagt, det finnes andre bilmerker!

Er det bakbremsene det er snakk om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakbremsene ja....

Fattern hadde det samme problemet med sin F10, vell å merke var dette når bilen bare hadde gått 30 000 km. Bavaria sa at det er helt normalt, med tanke på at DSC/DTC bruker bakbremsene når bilen spinner. De sa også det ikke bare er på 5 serie, men en rekke BMWer. Fra biler med små motorer til biler med xDrive. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spinner så mye at man sliter ut bremsene på bakhjulene? Det kan jo ikke være oss som er blitt voksen... :-)

Det kommer jo helt an på hvor du bor, om bilen brukes mye på vinterføre og den kjøres til og fra fjellet hver helg hele vinteren. Men da kan du spørre hvorfor dette skjer biler med xDrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spinner så mye at man sliter ut bremsene på bakhjulene? Det kan jo ikke være oss som er blitt voksen... :-)

Det kommer jo helt an på hvor du bor, om bilen brukes mye på vinterføre og den kjøres til og fra fjellet hver helg hele vinteren. Men da kan du spørre hvorfor dette skjer biler med xDrive?

Det har du rett i, jeg bruker ikke bilen på vinterføre, da bruker jeg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spinner så mye at man sliter ut bremsene på bakhjulene? Det kan jo ikke være oss som er blitt voksen... :-)

Det kommer jo helt an på hvor du bor, om bilen brukes mye på vinterføre og den kjøres til og fra fjellet hver helg hele vinteren. Men da kan du spørre hvorfor dette skjer biler med xDrive?

Det har du rett i, jeg bruker ikke bilen på vinterføre, da bruker jeg noe annet.

Så du tror at min far på godt over 50, driver å kjører som ungdommen gjør? Jeg aner ikke hvor du bor, hvor mye du bruker den, men når BMW Norge sier til oss som kunder at dette skjer med alle dems biler har det ikke noe med hvem du er, men hva du har kjøpt som bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene er ikke utslitt, det har blit kast i skivene!!! 70% igjen enda men vibererer som f... Når jeg bremser!! Og det kommer ikke av harde nedbremsinger! Skjedde i vinter en gang....

Det er jo ikke så rart, når DSC slår inn bremsene bak for å få grepet fra den ene siden til den andre! Du får kjøpe deg Quaife diff, så slipper du dette problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...