Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan telefon?

Iphone 5. Funka som smurt før oppdateringen. Tenkte å teste ut konas Iphone 5 i ettermiddag, den er ikke oppdatert.

Så oppdaterer jeg bilen etterpå.

Er det samme oppdatering med minnepinne som jeg gjør via Idrive og telefonforbindelse? Den opplyser om at jeg har nyeste software.

Hmmm...sier du at en annen telefon fungerer som den skal i din bil? Samtidlig forstår jeg desverre ikke ditt siste innlegg og din siste setning, kan du utdype dette?

Litt uklar der ser jeg. :-)

Tenkte å forsøke min kones Iphone, for å se om den fungerer prikkfritt i bilen fortsatt (som min gjorde før oppdateringen). Trolig gjør den det, det er jo ikke gjort noe med bilens software enda.

Jeg har tidligere oppdatert software i bilen via telefonen. Går inn i menyen og oppdaterer via bluetooth mot telefonen, regner med at den da kobler seg på nett og laster ned noe. Spørsmålet var om den oppdateringen i hanskerommet via USB er samme greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det er smart å prøve en annen telefon også, men uavhengig av det så er det fornuftig å oppgradere softwaren i iDrive også. Jeg har aldri oppgradert iDrive via telefon, det har jeg ikke våget å gjøre. Jeg vil bare anbefale å oppgradere med minnepinne via USB. Håper det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, status:

Med konas Iphone fungerte alt som før, knappen på rattet og alt.

Oppdaterte til nyeste programvare, parret min telefon på nytt, samme feil som før.

Mao er det et eller annet i oppdateringen fra Telenor som gjør at dette fusker. Ikke noe galt med bilen.

Edit: Ringt med Telenor. Oppdateringen de sendte ut var pga overgangen til 4G. Hadde ikke hørt om tilsvarende problemer, men skulle sjekke ut og gi meg tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdatert iPhone 5 min med nye 4G settinger fra Telenor, funker som bare det i bilen den.

Har du oppdatert til 6.1.2?

Ja, har nyeste ios. Kan man kjøre oppdatering av 4G settinger manuelt på Iphonen, i tilfelle den ble korrupt, eller er det styrt av Telenor?

Edit 15.03: I dag funker historikken, kan trykke på telefonknappen på rattet og få opp siste samtaler. Søkingen i telefonboken via Idrive er fortsatt ikke som den skal, den foreslår ikke navn etterhvert som jeg taster inn bokstavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes det er en mangel med all kromen man blir påtvunget med denne bilen.

Har byttet ut grill til m-performance, men da jeg ikke vil ha noe uorginal plastikk på bilen er sideblinkersene foreløpig urørt. Har shadowline og da ser jeg liksom ikke helt poenget med at det skal være krom blinkers og grill.

Noen som vet om blinkersene er tilgjengelig som orginalvare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei.

Noen andre som har fått rust på bagasjeluken til F11? Har 2 rustbobler på 3-4mm som kommer fra undersiden. altså ikke steinsprang. Bilen var ny i juli 2012 or rullet 20k

Bmw tar dette på garantien, men er litt urovekkende med rust så tidlig.

Mvh

Steffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Blåser litt liv i denne tråden med å si at 520d definitivt ikke er noen vinterbil! Etter å ha vært vært godt fornøyd forrige vinter har jeg virkelig fått det denne vinteren da vi har pendlet til ny hytte hvor det er passelig kupert. Har gode piggfrie(nye continental conti viking) vinterdekk men skal gi det en runde med piggdekk før jeg slukøra må bytte bil.... Litt snø på disse fjellveiene og jeg kjører meg fast så inni helvette... Har vært kanonfornøyd med bilen fra A til Å helt til jeg fikk litt snøfylte fjellveier, og det topper seg når jeg kommer inn på veier med 10+ cm nysnø da må jeg virkelig kjøre rally for å komme frem. Akkurat som om bilen bare flater ut og seiler fra side til side før den sakte men sikkert stopper.

....og ja jeg vet dette ikke er noen fjellbil men når alt ifra feilhjulstrekk golf/gamle passater kommer frem mens jeg står og jokker blir jeg ikke kjempeimponert.

Nei dette var dagens oppgulp...Må jeg bytte bil eller kommer dere frem med bakhjulstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra 3 stk Pajero på rad, en Passat 4-Motion og en Golf 4-Motion (som vi fortsatt har) til F11 med bakhjulstrekk. Kjører på piggfrie Hakka R 245/45-18 og har ikke savnet 4wd en eneste dag. Så for meg å måtte kjøre Golfen på hytta (Tempelseter, bratte bakker), men har ikke vært nødvendig.

Hadde derimot en leiebil her om dagen, en ny 116d, den var en skikkelig slede i forhold. Dekkene betyr nok mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne tråden med å si at 520d definitivt ikke er noen vinterbil! Etter å ha vært vært godt fornøyd forrige vinter har jeg virkelig fått det denne vinteren da vi har pendlet til ny hytte hvor det er passelig kupert. Har gode piggfrie(nye continental conti viking) vinterdekk men skal gi det en runde med piggdekk før jeg slukøra må bytte bil.... Litt snø på disse fjellveiene og jeg kjører meg fast så inni helvette... Har vært kanonfornøyd med bilen fra A til Å helt til jeg fikk litt snøfylte fjellveier, og det topper seg når jeg kommer inn på veier med 10+ cm nysnø da må jeg virkelig kjøre rally for å komme frem. Akkurat som om bilen bare flater ut og seiler fra side til side før den sakte men sikkert stopper.

....og ja jeg vet dette ikke er noen fjellbil men når alt ifra feilhjulstrekk golf/gamle passater kommer frem mens jeg står og jokker blir jeg ikke kjempeimponert.

Nei dette var dagens oppgulp...Må jeg bytte bil eller kommer dere frem med bakhjulstrekk?

Hei

Ja jeg er litt enig med deg i dette, har samme opplevelse selv etter å ha eid flere store 4x4 Nissan'er, setter meg raskt fast og spesielt med henger. Jeg har nye Hakapelitta med pigg. Men nå er det vel slik at BMW 5 serien er ikke bygget for å være noe offroad bil, da har man kjøpt feil bil, den har vel sine godeste egenskaper på gode sommerveier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne tråden med å si at 520d definitivt ikke er noen vinterbil! Etter å ha vært vært godt fornøyd forrige vinter har jeg virkelig fått det denne vinteren da vi har pendlet til ny hytte hvor det er passelig kupert. Har gode piggfrie(nye continental conti viking) vinterdekk men skal gi det en runde med piggdekk før jeg slukøra må bytte bil.... Litt snø på disse fjellveiene og jeg kjører meg fast så inni helvette... Har vært kanonfornøyd med bilen fra A til Å helt til jeg fikk litt snøfylte fjellveier, og det topper seg når jeg kommer inn på veier med 10+ cm nysnø da må jeg virkelig kjøre rally for å komme frem. Akkurat som om bilen bare flater ut og seiler fra side til side før den sakte men sikkert stopper.

....og ja jeg vet dette ikke er noen fjellbil men når alt ifra feilhjulstrekk golf/gamle passater kommer frem mens jeg står og jokker blir jeg ikke kjempeimponert.

Nei dette var dagens oppgulp...Må jeg bytte bil eller kommer dere frem med bakhjulstrekk?

Vi har en veldig bratt bakke på hytta, ikke noe problem med 525d med 10 cm snø. Har du prøvd å bruke traction mode? Den hjelper ihvertfall hos oss når det kan være veldig vanskelig å komme opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...