Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Vi får bytte bil da, for min E38 startet i minus 27 her om dagen, send PM om tid og sted for bilbytte :lol:

Strøm ja, kan godt være det at føler hvor mye strøm det er tilgjengelig, slik at den ikke skal tappe batteriet, som sånn sikkerhet. Hvor stort er batteriet originalt?

Jeg har 110 ampers batteri i min E38 originalt, men nu har jeg byttet til et 95 ampers agm batteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen starter uten problemer i -30 og kaldere, det er webasto'n som ikke starter, det er vel for lite strøm for å bruke webasto når det er så kaldt... det er bare 95 ampers batteri på F10 originalt!! kommer beskjed om kritisk lavt batteri nivå når webasto har stoppa før den egentlig skal..... det er jo mye som bruker strøm : servo, varme i speil, seter, spylerdyser, kamera og bakrute, gløding og div andre elektriske duppeditter. og med mye små kjøring er det vel bare å ty til den gode gamle batteriladeren en gang i blant når det er så kaldt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik en kjekk liten lader som jeg kobler på innimellom, da jeg er ekstremt glad i å bruke webasto. Og det batteriet kommer aldri til å ta skade av å få litt vedlikeholdslading :) Satte den faktisk på bilen på lillejulaften og den har stått på til i går 2 juledag. Enkelt og greit det. Jeg bruker denne:

ha156kirb29jfohhjiv5.png

Kjøpt på Torshov for 499kr trur jeg...

Vi kan altså fortsatt bytte bil hvis du vil ha en bil der webastoen alltid starter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyfrekvent lyd i klima: Alle dyser på maks åpning, minste fart på vifter. Har prøvd alle innstillinger på panelet, både manuell innstilling og automatikk. På manuell innstilling kan det bere reguleres rett fram og med på høyre side. På venstre side går alle tre retningene. Skal vente å se til det blir litt mildere i været. En gang til neste år håper jeg. Har nå kjørt en stund uten klima innkoblet for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyfrekvent lyd i klima: Alle dyser på maks åpning, minste fart på vifter. Har prøvd alle innstillinger på panelet, både manuell innstilling og automatikk. På manuell innstilling kan det bere reguleres rett fram og med på høyre side. På venstre side går alle tre retningene. Skal vente å se til det blir litt mildere i været. En gang til neste år håper jeg. Har nå kjørt en stund uten klima innkoblet for å prøve.

det skal vel ikke være slik, jeg hadde levert tilbake bilen og bedt de fikse problemet, man forventer jo at en ny bil i prisklassen til bmw skal være 100% feilfri.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4000 km har jeg ikke hatt noen feil, men har merket meg noen ganger at det kommer en skrapelyd ved passering av fartsdempere. Lav hastighet, men litt bratte og høye fartsdempere. Lurer litt på om "spoileren" foran tar nedi. Ikke m-pakke.

Og nå har det dukket opp en høyfrekvent lyd fra klimaanlegget. Står på auto og lav hastighet på viftene. Lurer litt på dette, men kan ikke finne en innstilling med viftene igang på lav hastighet, hvor lyden blir borte.

F10 520dA som forøvrig er en drøm, selv moderat utstyrt.

OBS! Sorruondview er en kjempeoption ved rygging, spesielt ved rygging inn i parkert stilling. Bør være et førstevalg. -- og jeg misliker at høyre speil tilter ved revers.

På A6'ern min, så tar den lett nedi når jeg kjører over enkelte fartsdumper. Men min erfaring er at om man kjører litt på skrå over fartshumper, så kan man kjøre tryggere/fortere over fartshumper.

Rart egentlig at man må ødelegge enkelte veier med fartshumper fordi veien blir for bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var batteriet gåent på bilen, burde vel egentli vart litt lengre en 6 måneder men nytt er bestilt så da blir vel det også greit :-) har vedlikeholds ladet 3-4 ganger i vinter! Snakka med BMW og de sier at når batteriet begynner å bli dårlig så lader ikke bilen for fullt lengre, dette for å unngå eksplosjons fare.... Er vel derfor webasto ikke har funka noe særlig i vinter tipper jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket. Det er forskjell på innstillingene på høyre og venstre side. Rart egentlig. Da kunne de også endret symbolet på knappen. Da er det bare lyden igjen.

har du funnet ut noe mer om denne lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så fremtredende i det siste. Kanskje det har noe med yttertemperaturen å gjøre? Kan høres ut som et ventilasjonsanlegg med "strupa" ventiler. Kanskje noe er frosset fast/tett? Avfukteren? Men har ikke kjørt så mye i det siste. Det virker som om at det går en tid før lyden kommer, må bli varm først. Var en tur på mandag - tur/retur Ås/Lillestrøm - 2x55km, og da merket jeg ikke noe spesielt. Da var det heller ikke så svinekaldt. Skal sjekke litt nå utover nyåret. Må komme i gjenge først. Og så blir det vel noen skiturer , spinning, start på sykkelsesongen - og så påsketur til Nederland med bobilen. Ja, vi har mye å se fram til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det -9 grader og døra funker faan ikke igjen... Dørlås ble bytta i mellomjula, så nå får dem bytte hele døra!! Det er fordårlig! Heldigvis er det en fantastisk service på Steinkjer bil med utrolige hyggelige folk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det er fukt i dørlåsen slik at den ikke får gjort jobben sin korrekt.

Det er ikke så uvanlig at det kaldt i Norge, mens i Tyskland derimot...

Neida, jeg vet ikke. Bare gjetter litt. Men det er dårlig gjennomtenkt løsning, helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det er fukt i dørlåsen slik at den ikke får gjort jobben sin korrekt.

Det er ikke så uvanlig at det kaldt i Norge, mens i Tyskland derimot..

Neida, jeg vet ikke. Bare gjetter litt. Men det er dårlig gjennomtenkt løsning, helt sikkert.

Dørlåsen er jo bytta og det er bare denne døra!

De er nå i kontakt med fabrikken i Tyskland for eventuelt bytte av hele døra eller tilbakekalling av bilen (mulig produksjons feil i dør/karosseri) før låsen ble bytta lå det inn noen feil koder på softclose/elektronikk i døra, men det gjorde det ikke i dag... Kan jo være noe så enkelt som software feil som dukker opp når det blir kaldt! Det er jo sinnsykt mye følere og sensorer på nye biler...

De fikk jo faan meg opp feilmelding på fjernkontrollen til underholdnings systemet i baksetet også (lavt strøm nivå)

Holder på å bli alt for avansert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det er fukt i dørlåsen slik at den ikke får gjort jobben sin korrekt.

Det er ikke så uvanlig at det kaldt i Norge, mens i Tyskland derimot...

Neida, jeg vet ikke. Bare gjetter litt. Men det er dårlig gjennomtenkt løsning, helt sikkert.

Er no stein kaldt i tyskland og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...