Der Barockengel Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Når jeg leser enkelte av innleggene i denne tråden, begynner forfallet av bimmers dessverre å bli litt for tydelig. Den typen skittkasting hører ikke hjemme i et seriøst forum. Jeg beklager nesten å si det, men jeg er helt enig. Det er også lite interessant å komme med konstruktiv kritikk i en tråd som preges av lettere nedlatende tiltaleformer, regelrett personsjikane - og debattmessige høydepunkter som: Hvem faen spurte deg a Jeg føler meg heller ikke særlig motivert til å kritisere moderatorarbeidet når R. Andersen framstår som den ene sheriffen som sørger for å holde bimmersgatene i alle fall litt trygge og ryddige mens vi andre feirer jul og nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hvem faen spurte deg a Jeg føler meg heller ikke særlig motivert til å kritisere moderatorarbeidet når R. Andersen framstår som den ene sheriffen som sørger for å holde bimmersgatene i alle fall litt trygge og ryddige mens vi andre feirer jul og nyttår. Bør kanskje rydde unna slike innlegg som du siterer i stedet for og stenge saklige tråder bare fordi topic er litt uheldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Hvem faen spurte deg a Jeg føler meg heller ikke særlig motivert til å kritisere moderatorarbeidet når R. Andersen framstår som den ene sheriffen som sørger for å holde bimmersgatene i alle fall litt trygge og ryddige mens vi andre feirer jul og nyttår. Bør kanskje rydde unna slike innlegg som du siterer i stedet for og stenge saklige tråder bare fordi topic er litt uheldig. Hva som er rett og galt her inne bestemmer administrator og moderatorene helt suverent. Hvis du mener at moderatorene gjør en dårlig jobb bør du heller bruke tid på en mail til Gunnar vedr. saken istedenfor å kritisere moderatorene i en egen tråd. Det blir lett skittkasting ut av slikt... spesielt når forumtrollene også skal mene noe om saken. Jeg støtter iallefall moderator Andersens vurdering av saken og fulgte selv hans linje i de årene jeg var viseadministrator og moderator (2004-10). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Når jeg leser enkelte av innleggene i denne tråden, begynner forfallet av bimmers dessverre å bli litt for tydelig. Den typen skittkasting hører ikke hjemme i et seriøst forum. Jeg beklager nesten å si det, men jeg er helt enig. Det er også lite interessant å komme med konstruktiv kritikk i en tråd som preges av lettere nedlatende tiltaleformer, regelrett personsjikane - og debattmessige høydepunkter som: Hvem faen spurte deg a Jeg føler meg heller ikke særlig motivert til å kritisere moderatorarbeidet når R. Andersen framstår som den ene sheriffen som sørger for å holde bimmersgatene i alle fall litt trygge og ryddige mens vi andre feirer jul og nyttår. Jeg støtter deg her, synes folk er veldig rå og lite ydmyk. Det er vell mange "verdensmestere" her inne. Har holdt tilbake for man blir jo redd for å bli skutt i den ville vesten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Det er mye bra poenger i denne tråden, men så er det også noen som misser poengene litt - Det finns mye kompetanse på bimmers, ikke bare om BMW. Dette er et veldig bra peong, og jeg bruker også PM flittig til å diskutere ikke-BMW relaterte ting/hobbyer med andre forummedlemmer med samme interesser/komptanse. En off-topic del har lenge vært diskutert her, og jeg er fortsatt fan av en sånn, men det under visse kriterier, for slike kategorier kan gjerne skli ut på en-to-tre. En chatteside som vi har sett konturene av at tulletråden har blitt vet jeg ikke om er så lurt å legge opp til. Kanskje en egen bimmers chatte tjenste er lurt, men vi kommer igjen til at Gunnar vurderer salg av siden, og alt blir litt liggende der. Jeg er moderator ved norges største fotballforum. Vi er 4000 medlemmer og 10 moderatorer. Det er såpass mange av oss at det alltid er en til stede når det er behov for det. Vi har i tillegg svært gode rutiner for moderering/sletting av innlegg/emner - hvor vi alltid sender PM for å forklare medlemmet hvorfor. Føler ikke at det samme gjelder dette forumet. Det tar ekstremt lang tid å få svar hvis du tar kontakt med en moderator, og jeg har enda ikke opplevd å få svar hvis jeg rapporterer et innlegg. Dette er et meget godt poeng, og jeg tenkte å skrive noe liknende. Det er viktig med et effektivt rapporteringsystem, og brukerne ser at det virker. Fler moderatorer tror jeg også trengs her inne, vi begynner å bli fryktelig mange. Når det gjelder stenging av tråder er en enkel kommentar i tråden som stenges er noe som bør gjøres mener jeg også, men i f.eks den topicen som det linkes til på førstesiden med "hjeeelp" som tittel i topic, der skjønner alle hvorfor det er stengt, ennå noen nok vil argumentere at man bare kunne ha endret tittelen og latt det være med det. Når en tråd slettes mener jeg at trådstarter uansett skal få en PM med begrunnelse. Kommunikasjon er basic for å få en grunnlinje i forståelsen mellom brukere, og uten kommunikasjon vil frustrasjon bare bygge seg opp. Som tidligere moderator på flere forum vet jeg også litt om de fordeler og ulemper ved moderator-'yrket'. For å være moderator er i 99% av tilfellene en utakknemlig jobb, og du må hanskes med all form for psykisk ustabile utbrudd sendt via PM fra "avviks-brukere". 57 innlegg i innboksen er heller ikke så moro over natta (så lenge 100% av de er klager på tråder). En ting jeg er spesielt godt fornøyd med her på bimmers er at moderatorene ikke er "tvunget opp" til å mene og synse en bestemt ting, som gjerne er et krav ved enkelte andre forum. Jeg kunne f.eks ikke igjen tenke meg en moderatorjobb på et forum der jeg ikke kunne sette folk skikkelig på plass de får gangene det var nødvendig ute i forum som 'meningmann' i min private mening. Jeg har flere ganget kritisert enkelte moderatoravgjørseler her inne (ingen av de som er nå, vel og merke), og ved noen tilfeller fått gjennom mine argumenter. Som et eksempel var jeg på et forum der jeg sendte PM til en moderator jeg syns konsekvent ikke klarte å se et nyansert bilde, og påpekte en begynnende spiral av indirekte personangrep han førte mot enkeltbrukere på det aktuelle forumet. Vedkommende, som åpenbart ikke hørte hjemme i noen moderatorstilling 'klikket i vinkel' og ga meg en sterk advarsel ut av det blå, til tross for at min henvendelse var 100 % saklig og hadde en høflig tone. Jeg kontaktet admin, viste ham korrespondansen via screenshot, og den aktuelle moderatoren postet aldri fler innlegg på forumet, og ble fratatt sin moderatorstatus rimelig omgående. Selv idag ser jeg enkelte forum har moderatoremner som åpenbart er på en feil sti. Så vil jeg også si at brukerne har en jobb å gjøre også, hvor vanskelig kan det være å lage en ryddig topic og en grei forklaring på problemet? Spesielt i salgsforumet er enkeltpersoners manglende evner til å lage en ryddig salgsannonse veldig gjennomskinnende, og jeg forstår utmerket godt at i slike miljø må man håndheve strikt for å få en oversiktelig database. Og salgsannonser er heller ingen diskusjonsside, det kan tas via PM, eller opprettes egen tråd med link til den aktuelle annonsen - i en av diskusjonavdelingene. Nyttårsforsett burde det være hos mange nettopp dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Vi har jo bimmers.no gruppa på msn, den er flittigbrukt til alt fra skittpreik til bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Vi har jo bimmers.no gruppa på msn, den er flittigbrukt til alt fra skittpreik til bil Det store spørsmålet er vel om domeneeier har gitt løyve til at bimmers.no-begrepet nyttes til noe annet enn dette forumet. Kan føre til noen interessante juristbrev til den som står bak msn-gruppen. Hvis msn-påfunnet også reduserer markedsverdien og omdømmet til bimmers-navnet, kan det vel bli snakk om erstatningskrav også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Vi har jo bimmers.no gruppa på msn, den er flittigbrukt til alt fra skittpreik til bil Det store spørsmålet er vel om domeneeier har gitt løyve til at bimmers.no-begrepet nyttes til noe annet enn dette forumet. Kan føre til noen interessante juristbrev til den som står bak msn-gruppen. Hvis msn-påfunnet også reduserer markedsverdien og omdømmet til bimmers-navnet, kan det vel bli snakk om erstatningskrav også. Tror nok moderatorene hadde stengt\sletta tråden vis det ikke var greit. viewtopic.php?f=9&t=175102&hilit=msn alle må sende søknad, og morty999 har nok ikke noe problemer med å endre navnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Hva er galt med denne tråden da??? Jeg er ikke ute etter senka biler men SLAMMED! viewtopic.php?f=6&t=175527&hilit=slammed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Samme grunn som jeg sa....temaet slammed er allerede veldiskutert i den tråden jeg linka til...Er vel ikke mange bilder der som bare er "senka" men de aller fleste er ganske ganske slammed...så den ble vel stengt nettop fordi det ikke er no vits å ha to "like" tråder som omhandler samme temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Ja ja, kan ikke helt si meg enig. Jeg ville se biler som er slammed, ikke noe annet. Følger med på den tråden du nevner, men er ikke helt samme tema/kategori etter min mening. Men det er greit, ikke jeg som bestemmer her, men må si det at jeg synes den stegningen er feil. For hvis man ønsker å se biler som er slammed, så må man få lov til å skrive slammed i søkefeltet og finne en tråd om det, og ikke måtte leite gjennom "bein i nesa" eller andre tråder... Andre bmw forum i det store utlandet har nu egne slammed bilde-tråder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 For å balansere bildet av mer eller mindre kontroversielle moderatoravgjørelser noe, er det kanskje få eller kanskje ingen som synes det er vanskelig å forstå at denne tråden ble stengt: mista lappen i 4 mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 hoho. morsom den tråden der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2011 Moderator R.Andersen begynner virkelig og surne til dette forumet med stil. Premenstruelle rødstrømper stiller for min del i samme kategori. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Jeg syntes ikke modereringen er for streng. Dette er jo tydelighvis eneste måte å få folk til å følge forumets normer og regler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå