Papperboy Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Skulle ha hvert til bremsekjøling.. skal du ha det der må man betale ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 13, 2014 Share Skrevet Februar 13, 2014 nååå har jeg gjennomskuet planen din... du er redd diesel monsteret mitt skal kjøre ifra Din 130i... og for å motvirke dette går du for løsningen sticker's add's Horsepower... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2014 Er du sikker på at du trenger bremsekjøling når du får på plass Ferodo-klossene? Jeg har sett på noen fora at det skrytes av DS2500 i kombinasjon med gode skiver, som f.eks. Black Diamond. Denne komboen skal visstnok være gode greier. Biter bra og lite fade. Har et sett DS2500 liggende å vente på sommeren selv, men finner Black Diamond skiver kun til framenden. Jeg tenker jeg tar det litt i steg - Teste klosser først og evt noen andre skiver etterhvert. Har kjørt med redstuff tidl. og da ble det fading selv med drillede og ventilerte skiver, men Ferodo er jo i en litt annen klasse... Hæ! Jeg trodde de store hullene på sidene var til bremsekjøling? Nei, På 135i er den venstre (sett forfra) åpen for kjøling til oljeradiator. Den høyre er kun åpen hvis bilen er utstyrt med BMW performance power kit intercooler (135i). Bremsekjølingskanaler er det også kun 135i som er utstyrt med... nååå har jeg gjennomskuet planen din... du er redd diesel monsteret mitt skal kjøre ifra Din 130i... og for å motvirke dette går du for løsningen sticker's add's Horsepower... Ikke meningen at du skulle skjønne det... Da blir det noen fartsstriper også! MrQuiet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 nå skjønner jeg hvorfor du har 4-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Oljetemp burde egentlig aldri overstige temp på kjølevann med mer enn 10 - 15 grader. 130 grader bryter ned olja fortere enn 90 - 100 grader. De fleste motorbyggere liker helst å se oljetemp under 100 grader. Samme gjelder forsåvidt oljetemp på automatkasser. Husk også at tykkere olje (høy varmviskositet) forhindrer flødet og dermed øker temperaturen. Er ikke vits å bruke tykkere olje enn BMW anbefaler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2014 Ok. Så det er egentlig bare råflott å koste på seg dyrere "motorsport" olje, kontra den oljen som bmw anbefaler for min motor? Kjekt å høre fra noen som kan dette med olje. Har alltid byttet olje etter banetreff, så selv om den har blitt brutt ned tidligere så har den ikke fått leve så lenge. Men da rykker nok oljekjøler lenger opp på lista over prioriterte oppgraderinger ja! Jeg har forresten lest på div. BMW fora at de første 335i ble levert uten oljekjøler. Da var det flere som opplevde oljetemp. på 120-130 grader på lett inspirert kjøring! Merkelig at BMW ikke har luket ut sånnt under testing! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 de burde ha testet det ja.. de kjører jo litt rundt med bilene før de produseres.. hva skjedde med å teste mye på ringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2014 Må nok ta over det testinga vi, for jeg hadde i allefall satt oljekjøler på N52 motorene også. Men da hadde vel økonomene revet seg i håret... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 men da kan vi bare si til dem at de har billig på GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Jepp... Også kan jo du og fik ta over bygginga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Da har forberedelsene for sesongen satt i gang. Har handlet inn: APEX EC-7 Race felger. 18x8,5 ET45 - Foran 18x9,5 ET43 - Bak. Disse får selvsagt 2 lag med Swissvax Autobahn. 75mm stud kit Bilstein PSS9 B16 - Coilovers Millway justerbare Camber/Casterplater EBC Yellowstuff bremseklosser rund baut. BMW E9X M3 Traversforinger bak. Gleder meg grådig til å se og føle hvordan disse oppgraderingene påvirker bilen. Har ikke gjort spesielt mye siden jeg byttet krengestag, så jeg burde nok merke forskjell. MrQuiet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 NAAAAAAIS blir morro å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Oi oi oi... Heftige greier. Bilstein blir du vertfall fornøyd med Selv har jeg Bilstein B12. Fungerer knall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limbo Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Hvordan er Bilstein på stivhet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 B12 settet mitt synes jeg er perfekt med tanke på stivhet. De bruker jo Eibach fjører, og det har vertfall jeg god erfaring med fra den forrige E46en min. Kvalitets produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå