Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere skulle brukt 200-250000 på ny sommerbil. Hva hadde dere valgt av E36 M3 3.0/3.2 eller E46 325/330 med facelift. Bilene er forøvrig ikke sammenlignbare, men vil bare høre deres meninger :D

Disse bilene har etter mine beregninger høvelig samme pris. Trenger M3'en å bli så mye dyrere å eie? Da tenker jeg på forbruk, dyre deler, forsikring osv.

Skrevet

Forsikring kan du jo finne ut hvor mye det blir selv, spørs jo om du skal bruke bilen om vinteren også, hvis du skal det, så hadde jeg gått for en E46 med m-pakke, dem er meget pene, og spreke spesielt med 325, eller 330 motoren.

Skrevet

Hva skal du bruke bilen til? M3 til banekjøring, og E46 til vanlig kjøring. E36 M3 er mye moro for pengene, og kan bli en rask banebil med de rette oppgraderingene. E46 er, i mine øyne, en mye penere bil, både ut- og innvendig, og er også mer komfortabel å kjøre.

Skrevet

Hvis det er bare sommerbil, så regner jeg med det blir litt treff, banekjøring, autoslalom osv., og da er nok en M3 en bil du kan få mer kjøreglede og sportslige egenskaper av.

Men som R. Andersen sier: E46 som bruksbil, den har mye bedre kjørekomfort, bedre lydisolasjon, mer sivilisert osv.

Skrevet

Helt klart en E46 325i eller 330i, gjerne coupe. Svært pene, passelig comfortable og spreke biler. Dersom du skal kjøre mye på bane, ville jeg heller sett på E36 M3.

Skrevet

M'en er en så mye råere kjøreopplevelse, ingen tvil av hva jeg ville valgt.

Skaff deg et pent eksemplar av en 3.2, gleder meg selv som en unge til jeg skal ut med min igjen til sommern.

En 325/330 blir aldri det samme ;)

Skrevet
Hva skal du bruke bilen til? M3 til banekjøring, og E46 til vanlig kjøring. E36 M3 er mye moro for pengene, og kan bli en rask banebil med de rette oppgraderingene. E46 er, i mine øyne, en mye penere bil, både ut- og innvendig, og er også mer komfortabel å kjøre.

+1

Skrevet

Før hadde jeg sikkert sagt E36 M3. Men nå, etter å ha hatt E46 330i med 6-trinns manuell kasse... Vel.. Usikker er ordet. Men som ren sommerbil hadde jeg muligens landet på M3 ja.. Men som totalpakke er en 330i en strålende bil. Både veldig komfortabel og med en nydelig motor, samt at den har stivere chassi enn E36, så den duger nok bra på banen den og... Velg etter bruk!

Skrevet

325 eller 330! Lett.

Disse M-bilene er ikke såå veldig råe at det er verdt driftskostnadene.... Eller prisen for den saks skyld. Jeg skal aldri ha en igjen for å si det sånn

Skrevet
325 eller 330! Lett.

Disse M-bilene er ikke såå veldig råe at det er verdt driftskostnadene.... Eller prisen for den saks skyld. Jeg skal aldri ha en igjen for å si det sånn

Klart det koster å drifte en bil, men er ikke voldsomt mye mer vedlikehold enn med en vanlig bil , hvertfall ikke om en har litt vett under panna og er nøye med å vedlikeholde bilen. Prisen, det er det man må betale for å kjøre en M bil på gata, men fy faen for et verditap det vil bli å ha en E46 330i et par år .. Tipper det er minst like dyrt som å vedlikeholde samt smått oppgradere en e36 m3 iløpet av et par år ..

Som ren sommerbil hadde jeg valgt M3 uten tvil, kjøreglede står i fokus , men nå er ikke jeg noen playboy som skal vise meg rundt i bilen min.. En E36 M3 er jo noe av det mest anonyme en kan kjøpe, originalt såklart..

Lykke til med bildrømmen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...