Gå til innhold

Muztang's BMW E38 740ia - Enorm overhaling pågår S.21!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Får ta en liten update.. På fredag stod jeg å skrudde litt på bilen.. Fant jo ut at det lakk vann ifra en slange som det var hull i.. Ble noe lettet da jeg fant ut av dette.. Kuttet av den delen på slangen ( 3 cm fra enden ) og kjørte på med ny slangeklemme.. :) Fungerer som bare pokkern nå.. :D Får ny slange imorgen som skal på iløpet av kort tid.. :)

På Lørdag fikk jeg enderlig en heeeel og herlig dag med bilen! Masse kjøring og kos.. Føler at jo mer jeg får kjørt bilen, jo mer og mer "frelst" blir jeg :D Elsker bilen min :D

Ellers, idag ( søndag ) er en slappe-av-dag.. Dro til jobben å startet å slipe litt rust forså å lakkere opp.. Tok noen bilder som jeg kunne dele med dere.. :D

Rekkefølgen er jo da først; Avspyling, såpe, avspyling, opp på bukken, tørke, slipe, vaske, maskere opp, skitte ( fuge ) forså lakkere.. :)

8y5quuq2may1j7zpkcfh.jpg

gfnb7yt7wej6sfam0gq7.jpg

6ufepeqok1lc5qq9azkq.jpg

akwb7z8ig2t52fyh21k4.jpg

sg22m5hixehmnfsa1dr0.jpg

rqbieatuz6bv5dd23u0a.jpg

0p66muodaa42dzao9iaf.jpg

jx76a1ev91o7t8l6h7af.jpg

88o13iljx8tzuyyea9hz.jpg

9z0rlamj22xrd8gck5j1.jpg

ijf5e9shzi99hxrpmnd7.jpg

sp7gc8smmlwo72qh1ufr.jpg

oouql76ew6sbvokwyfw2.jpg

n2q5ishgpsp6dzfd72tk.jpg

cccyypxgt1zjm3cwg1j6.jpg

nbp7oct5abg7gi91erjy.jpg

x39lwb3iweasmj6f1g1a.jpg

ug29ld7ihi2i692kzpfb.jpg

rrl08nufcrji6apg2sqi.jpg

sfkng5aaz93reuoqjyyx.jpg

ykhhnvznwvzxyunkw5fd.jpg

t91qgtftvgx3ejlklywk.jpg

gk850ijdretclas9bfc1.jpg

60kx3qbmm2xeqe6a89yc.jpg

iebufdzvcowqliji6owk.jpg

Blei noen bilder.. :D Meget fornøyd med resultatet med tanke på at jeg lakkerte nesten butt-i-butt.. :-)

Tok bare den ene bakdøra.. Det er vel den eneste døra som er såpass hel og fin.. Alle de 3 andre må jeg kaste da de er heeelt for jævlig.. Har 3 dører stående til bilen, så det passer veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der, men hvis du er lakkerer og alikevel må lakkere tre dører hadde det ikke vært like greit å ta hele bilen? vet at det er en del mer jobb, men siden du jobber med dette så burde det vel være en mulighet?

Stemmer det du sier.. Men jeg venter med å hel lakkere hun frem til vi har fått nytt lokale.. Dette blir ikke til før sommer/høsten en gang.. Jeg er forsatt i læra, og det er MYE jobb med en hel-lakkering når det er rust og bulker i karosseriet.. Planen er å slipe bilen ned til stålet, legge på godt med grunning ( Epoxy ) forså masse füller :-D

Siden jeg har de 3 dørene stående, så kjøper jeg meg den siste døra som jeg trenger, forså fikser disse først og lar de stå til jeg tar resten av bilen.. På denne måten så er jo 40% av jobben allerede gjort.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du jobber med utbedring av litt lakk/rust skader eller?

Det gjør jeg desverre ikke, har ikke mulighet for å ta privat for andre på jobben, kun eget og nær familie.. =/ Hadde jeg hatt et eget verksted så hadde vi lett kunne fått ordnet noe :D Har kontakter med noen polakker som fikser slikt.. Om du er interessert så send meg en PM.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og cruiser på kveldene du da? :P

Fikk høre om en grom 7'er som var i maridalen i går serru;)

Haha, stemmer dette.. Ute å cruiser vær kveld jeg.. :D

Den gromme 7'ern var nok vogna mi.. :P Var du der eller kjenner du noen av gutta som var der? =)

En kompis var der med a4'en sin, han slo visst av en prat med deg;) han er forsåvidt også den skriftlige eiern av e30'n "min" :P

Kjenner endel andre som er ute og cruiser på kveldene også, så regner med at de var der de også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå der ja. blir bra dette. er det holdbart i lengden å fjerne rust i falsene å sånn egentlig? er de såppas rustet at de må skiftes altså ? :o

du tar vell ikke på deg småjobber da? lakking av speil osv? med mindre fargematch blir vrient da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og cruiser på kveldene du da? :P

Fikk høre om en grom 7'er som var i maridalen i går serru;)

Haha, stemmer dette.. Ute å cruiser vær kveld jeg.. :D

Den gromme 7'ern var nok vogna mi.. :P Var du der eller kjenner du noen av gutta som var der? =)

En kompis var der med a4'en sin, han slo visst av en prat med deg;) han er forsåvidt også den skriftlige eiern av e30'n "min" :P

Kjenner endel andre som er ute og cruiser på kveldene også, så regner med at de var der de også;)

Hehe.. Da er jeg med ja.. ;) Snakket med han med A4'en ja.. Kjørte faktisk mot han også på motorveien.. :P

Har sikkert sett deg også på noe streetmeet, om du er på de? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå der ja. blir bra dette. er det holdbart i lengden å fjerne rust i falsene å sånn egentlig? er de såppas rustet at de må skiftes altså ? :o

du tar vell ikke på deg småjobber da? lakking av speil osv? med mindre fargematch blir vrient da...

Selvsagt er det holdbart i lengden om man fjerner rusta, sålenge det ikke har gått for lenge ( noe som det desverre har gjort for min del ). Den døra jeg lakket på, rusta kommer garantert tilbake iløpet av 3-6 mnd.. Men grunnen til det er fordi jeg ikke fikk fjernet alt..

De 3 andre dørene var BRUTALT stygge.. Kan legge ut et bilde her nå av førerdøra ( PS. STERKE BILDER =p )

ntzb7ae0ixpgmo8n6nkr.jpg

Her ser dere at det har gått såpass langt, så her er det rust tvert igjennom og under valsen.. Skittet ( fugen ) som lå her var bare å pelle bort.. Falt av bare man så på det..

Så anbefaler E38 eiere og sjekke listene og se hva som gjemmer seg under der, for det kan fort bli like ille om ikke værre.. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nevnte det ja, at du bare forsvant fra han:p han er ikke helt vant til det gitt:p

Har vært med på flere streetmeet ja, men har sjeldent vært med egen bil desverre, men det skal det bli foranding på:D har somregel sittet på i a4'en hans..

Var meg som surra rundt med filmkamera og filma han i e34'en som sladda rundt meg på Lillestrøm i høst hvis du var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...