AndreasBr Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Jeg ble tatt av fotoboks her for noen mnd siden. Fikk brev i posten fra AMK der jeg ble informert at bilen min var tatt i 94km/t i 80 sone. Jeg ble bedt om å fylle ut ett skjema dersom det ikke var jeg som kjørte bilen. Dersom jeg ikke sendte det inn ville jeg få bota selv. Siden det var jeg som kjørte kunne jeg ikke gjøre noe mer. Fikk etter en liten stund et forenklet forelegg i posten som jeg måtte skrive under og sende tilbake. Dersom man IKKE sender denne tilbake vil det gå til retten istedet. Så derfor, du må melde hun som sjafør av bilen når du får dette papiret. Saken blir garantert ikke henlagt. Det stod heller ingenting om at jeg fikk noen prikker.
oddis Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Jeg trodde det var slik at man ikke trengte å angi familiemedlemmer eller samboere? Altså at man ikke er pliktig til å oppgi. Kan være lurt å vurdere hideplates(.com) og stor solskjerm om man skal gjøre karriere av å blåse gjennom trafikken litt over gj.snittet Funker jo fint i latterlige bomringer også (...)
AndreasBr Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 De kan ikke kreve at du angir nær familie, det stemmer. Men da er det du som får bota
Hansh Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Skal være hvite striper synlig for at bildet skal kunne brukes av politiet, og så skal avstanden fra bildekket til ene streken ikke være større enn 30 cm eller noe slikt. Selv om en boks blinker ofte er det ikke sikkert noen blir tatt, og selv om det i perioder ikke skulle være mulig å ta noen med enkelte fotobokser pga. snø i veibanen, har de nok uansett en prevantiv effekt på de fleste bilister, og det meste av året vil de jo uansett være funksjonelle.
ZhilleN Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Dem fungerer jo selvom hvite stripene er borte, folk er ikke klar over at det sitter laseravleser i boksen, de hvite stripene er for og måle akselavstanden ja, og brukes når det ikke er snø
flobben Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Men da er det du som får bota Er du sikker på dette? Hvordan kan de gi deg bot for noe du ikke har gjort? Det kan da virkelig ikke gå igjennom i rettsystemet? Ofte så går det jo ett par mnd fra du blir tatt til det dukker opp noe i posten, ingen kan vel forvente at du husker hvem som brukte bilen din da? Det kan ikke være sånn at du som er registert som eier skal måtte betale hvis andre gjør lovbrudd, er da virkelig ikke ulovlig å låne ut bilen og jeg har ikke noe sted sett at jeg må føre loggbok over hvem som låner den.
svartbekk Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Du får et brev der det står om det er du som har kjørt bilen. Og hvis det ikke er deg så må du skrive at det er dama di.. Fikk bot i fjorhøst, 86km/t på samme boks som dama di, forresten så jeg fikk 3600kr og 1 prikk !
AndreasBr Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Men da er det du som får bota Er du sikker på dette? Hvordan kan de gi deg bot for noe du ikke har gjort? Det kan da virkelig ikke gå igjennom i rettsystemet? Ofte så går det jo ett par mnd fra du blir tatt til det dukker opp noe i posten, ingen kan vel forvente at du husker hvem som brukte bilen din da? Det kan ikke være sånn at du som er registert som eier skal måtte betale hvis andre gjør lovbrudd, er da virkelig ikke ulovlig å låne ut bilen og jeg har ikke noe sted sett at jeg må føre loggbok over hvem som låner den. Jo, det kan dem (Idiotisk nok)... Burde absolutt ikke være lov, men... Det er din bil, den er ditt ansvar. Om du ikke kan bevise/påpeke hvem som kjørte bilen må man anta at det var du som kjørte den. Altså får du bota. Før så var det vel slik at de ikke kunne sende ut med mindre de kunne se fører..
titansølv Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Ble ifjor sommer tatt i 97km i en 70sone helt nede i gropa i oslofjordtunnelen. Hadde ingen gasspådrag og stod på bremsene, men staten har virkelig funnet seg et sted de kan tjene penger. 3600kr i bot pluss en prikk.
Kentan-racing.com Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Jeg har vært boksrytter en stund og jeg har sluppet unna trolig et utall gangen pga snøstorm og fokk.. da blir bilda utroli dårlig.. Men er ofte de får frem skilt nr da det er refleks.. Lyser noe meint opp et slikt skilt.. til og med om bildet er tatt på dagtid.. Var jo en sak på vg for ei stund tilbake om at fotoboksene ikke fungerte på viteren pga at stripene ofte ble gjennsnødd eller ikke var helt synlig.. Snøkave og slikt var å et problem.. Å en annen ting er at skiltet på bilen utroli ofte klaker seg litt.. Detta hideplates greiene er genialt!! Det eller skru av skruene på skiltet og hive det inn i bilen.. Spart meg for utrolig mange kr i bom og bøter! Har kjørt uten skilt fremme i 5 år og betalt 2 bøter for det.. La oss la være og ta for mye i men tipper jeg har spart iallefall 50 000 på det.. Begge bøtene har jeg fått for det på østlandet.. utroli hissig på manglende skilt der nede! Gi oss en lyd om du hører noe da.. tipper du ikke hører noe jeg..
LiveFree Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Den her er grei å bruke for å regne ut bøtene sine Jeg ble tatt i 64km/t i 50 sone, fikk da 2900,- og 1 prikk
AndreasBr Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Ble ifjor sommer tatt i 97km i en 70sone helt nede i gropa i oslofjordtunnelen. Hadde ingen gasspådrag og stod på bremsene, men staten har virkelig funnet seg et sted de kan tjene penger. 3600kr i bot pluss en prikk. gjennomsnittsmåling? Uansett vet jo "alle" at det er masse kameraer der nede så der tar man det rolig liksom
oddis Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg har vært boksrytter en stund og jeg har sluppet unna trolig et utall gangen pga snøstorm og fokk.. da blir bilda utroli dårlig.. Men er ofte de får frem skilt nr da det er refleks.. Lyser noe meint opp et slikt skilt.. til og med om bildet er tatt på dagtid..Var jo en sak på vg for ei stund tilbake om at fotoboksene ikke fungerte på viteren pga at stripene ofte ble gjennsnødd eller ikke var helt synlig.. Snøkave og slikt var å et problem.. Å en annen ting er at skiltet på bilen utroli ofte klaker seg litt.. Detta hideplates greiene er genialt!! Det eller skru av skruene på skiltet og hive det inn i bilen.. Spart meg for utrolig mange kr i bom og bøter! Har kjørt uten skilt fremme i 5 år og betalt 2 bøter for det.. La oss la være og ta for mye i men tipper jeg har spart iallefall 50 000 på det.. Begge bøtene har jeg fått for det på østlandet.. utroli hissig på manglende skilt der nede! Gi oss en lyd om du hører noe da.. tipper du ikke hører noe jeg.. Jøss, har du klart deg så lenge uten skilt foran? Det er jo nettopp det som er så vanvittig genialt med hideplates. Man trykker på knappen, og "rullgardinen" kommer ned. 5 sek senere trykk du på knappen, skiltene blir synlig igjen, og det er høyst minimalt antall billister (ved stor trafikk) som i det hele tatt ser at du har lurt fotoboksen/bomringen. Skulle det stå politikontroll like etter er skiltene synlige. Om noen år kommer ansiktsgjenkjenning for fullt i systemene til ATK. Da er det bare å lage seg en større solskjerm, eller kjøpe en falsk nese på i barneavdelingen.
Kentan-racing.com Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Ålesund er en liten plass vettu oddis.. Litt fotobokser her oppe er det.. og en bom.. eller par.. Men så lenge man ikke kjører rundt i byen en lørdagskveld her oppe så er det sjelden dem gidder bry seg.. Men på østlandet har jeg blitt stoppa midt på veien og bøtlagt.. På karihaugen blant annet ble jeg forbikjørt av polisen og de så sikkert i sladdrespeilet at jeg ikke hadde skilt forann.. da kom blålysa og de bremset meg ned.. ble bot uten diskusjon en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå