Gå til innhold

2007 530 xDrive rullet 445 000 km

Hakon
 Share

Ville du kjøpt en nyere BMW rullet over 400 000 km?  

55 stemmer

1. 1. Ville du kjøpt en nyere BMW rullet over 400 000 km?

• Ja
      12
    • Nei
      43

Anbefalte innlegg

Alt for mye penger for en bil som i realiteten er brukt opp. Når problemene begynner å balle på seg vil du angre på at du ikke kjøpte en 10000km 316 i stedet..

Jeg ville ikke kjøpt en dyrere bil over 200000 km i grunn..

Jeg er i utgangspunktet ikke redd for å kjøpe en bil som har rullet 400+ Km... forutsatt at den fremstår som nogenlunde fornuftig og med skikkelig dokumentasjon. Prisen skal imidlertid være betydelig lavere iom. at man også bør ta høyde for kommende reparasjoner. Umiddelbart fremstår en 316i med 10000 Km på telleren som et betydelig bedre kjøp... og jeg ville derfor heller ha kjøpt en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye penger for en bil som i realiteten er brukt opp. Når problemene begynner å balle på seg vil du angre på at du ikke kjøpte en 10000km 316 i stedet..

Jeg ville ikke kjøpt en dyrere bil over 200000 km i grunn..

Jeg er i utgangspunktet ikke redd for å kjøpe en bil som har rullet 400+ Km... forutsatt at den fremstår som nogenlunde fornuftig og med skikkelig dokumentasjon. Prisen skal imidlertid være betydelig lavere iom. at man også bør ta høyde for kommende reparasjoner. Umiddelbart fremstår en 316i med 10000 Km på telleren som et betydelig bedre kjøp... og jeg ville derfor heller ha kjøpt en slik bil.

Helt Enig...

Prisen skal være betydelig lavere pga kommende reperasjoner og for min del blir liksom 300 000 kr alt for mye å betale for en bil som har gått 445 000km. Nesten uansett hvilken bil det er.

Derimot vil jeg ikke si at jeg heller hadde kjøpt en 316i med 10 000km på telleren.

Det kommer jo litt an på hva man er ute etter, han som fant denne bilen på finn.no hadde neppe like stort behov for en 316.

Men å si at jeg heller hadde kjøpt en 525 eller 520 (hvis mån får det) med lavere km og xdrive så er det et godt poeng ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere kjørt litt drosje, og har kjørt bl.a 2007 Mercedes E200cdi som var kjørt rundt 250000km samt en 2002 E220cdi som var kjørt 540000km..

Den "gamle" 2002 modellen begynte man å merke at den hadde kjørt sine km, men fortsatt ganske fast og fin i understellet.

En W211 facelift(2007+) E200cdi med rundt 250km kunne jeg godt tenkt meg å eie.. Man får de ofte til en fornuftig pris(rundt 200k) og de føles på ingen måte utslitt ut! såframt de har blitt godt tatt vare på..

Jeg skjønner dog ikke hvorfor folk ikke gidd å spandere noen minutter hver uke på litt skinnpleie.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere kjørt litt drosje, og har kjørt bl.a 2007 Mercedes E200cdi som var kjørt rundt 250000km samt en 2002 E220cdi som var kjørt 540000km..

Den "gamle" 2002 modellen begynte man å merke at den hadde kjørt sine km, men fortsatt ganske fast og fin i understellet.

Jeg hadde før i tiden den samme holdningen til dette spørsmålet som nesten alle andre har... at en bil som har kjørt 150-200000 Km på mange måter egentlig har gjort sitt. Har man en bil som har kjørt lenger ber man nærmest om problemer. Jeg er derfor litt overrasket over at vår 2003 E46 318d Touring holder så godt som den gjør selv om den nå har kjørt 260000 Km. Ikke virker den spesielt slitt... ikke har jeg opplevd spesielt mange problemer med den... og den er påliteligheten selv. Dette handler selvfølgelig om vedlikehold og hvordan man ellers behandler bilen, men det er også et godt eksempel på at en moderne bil kan holde lenge. Det er absolutt mulig å gjøre gode kjøp når det gjelder biler som har kjørt langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derfor litt overrasket over at vår 2003 E46 318d Touring holder så godt som den gjør selv om den nå har kjørt 260000 Km. Ikke virker den spesielt slitt... ikke har jeg opplevd spesielt mange problemer med den... og den er påliteligheten selv.

Den E46en din bør du vel kunne kjøre et par hundre tusen kilometer til.

Hvis jeg hadde valget, tror jeg heller jeg ville kjøpt en ny bil, og kjørt den 500.000km, enn å kjøpe en brukt bil som var kjørt 250.000km med hensikt å eie den over tid.

Kjørelengde er selvsagt ikke alt, og når bilen når en viss alder støter man også på problemet med komponenter som rett og slett må byttes pga. alder, uavhengig av hvor kort bilen har kjørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelengde er selvsagt ikke alt, og når bilen når en viss alder støter man også på problemet med komponenter som rett og slett må byttes pga. alder, uavhengig av hvor kort bilen har kjørt. :)

Absolutt... en bil blir slitt/brukt selv om den ikke kjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...