Halbakken Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 2 kompiser ble stoppa i fjor rett etterhverandre og fikk 2000 i bot pga tåkelys Jeg derimot hadde griiiiseflaks med første e30'n jeg hadde, var en lys-feil så jeg hadde kun baklys da jeg kjørte på parklys og spredere, ble stoppa et par ganger og fikk beskjed om å skru på lysa mine, skrudde dem på og switcha om da jeg passerte dem så den ikke skulle se at jeg mangla baklys. Egentlig klønete å ikke fikse det, men som nevnt ovenfor, meeeeget uviten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Er mange som ikke slår ned til parklys når de stopper ja.. Utrolig irriterende til tider.. Man ser jo ofte ikke om bilen kjører mot deg eller står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Man har vel heller ingen plikt til å dimme ned, dersom man mener en selv ikke har nok sikt? Det er ulovlig å kjøre med lys som blender andre kjørende.. og det står i loven, det er ikke noe jeg bare sier eller er en norm. men så flott! da kommer jeg kun til å bruke fulltlys heretter, da 95% av bilene jeg møter blender meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 AndreasDG; den kjøreturen var for å prøve å skaffe ny pære.. Men i følge kjøretøyforskriftene er vi åpenbart like ille,du bruker lyshorn og signalhorn ulovlig for å "oppdra" andre bilister, jeg kjørte en bil uten forskriftsmessig belysning for å prøve å skaffe ny pære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 De som derimot blender tilbake når det er DE som kjører med ulovlig/feil lys burde imho få en real omgang juling Å la meg møte deg! Så skal jeg frivillg stoppe på neste busslomme å vente på deg din jekkene lille drittunge! Etter hva jeg har erfart av deg i andre innlegg så skulle du faen ikke hatt lappen en gang ei heller hatt lov til å komme i nærheten av en bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 De som derimot blender tilbake når det er DE som kjører med ulovlig/feil lys burde imho få en real omgang juling Å la meg møte deg! Så skal jeg frivillg stoppe på neste busslomme å vente på deg din jekkene lille drittunge! Etter hva jeg har erfart av deg i andre innlegg så skulle du faen ikke hatt lappen en gang ei heller hatt lov til å komme i nærheten av en bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 De som derimot blender tilbake når det er DE som kjører med ulovlig/feil lys burde imho få en real omgang juling Å la meg møte deg! Så skal jeg frivillg stoppe på neste busslomme å vente på deg din jekkene lille drittunge! Etter hva jeg har erfart av deg i andre innlegg så skulle du faen ikke hatt lappen en gang ei heller hatt lov til å komme i nærheten av en bil Må bare le.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Det har vært mer effektivt å oppfordre til å bruke tåkelys da dette er fornuftig, da hadde rånere og drittunger som bestandig skal operere på kant med det som er lovlig slått av lysene, dog har det ikke virket på kjerringer i Hyunday som ikke vet hvordan bryterene virker i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hvordan er dette med retningsorienterte tåkelys da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Largun: om du leste mitt svar på en av de første sidene i tråden du så ser du at påstanden din ikke nødvendigvis er 100% korrekt. Og man skal ikke ta alt som aviser, politiet eller til og med statens vegvesen sier/skriver for god fisk. Jeg tror at hovedgrunnen til det er at lovene og forskriftene rundt dette temaet er skrevet på en usansynlig tullete og innviklet måte, så det er rett og slett vanskelig å orientere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Det har vært mer effektivt å oppfordre til å bruke tåkelys da dette er fornuftig, da hadde rånere og drittunger som bestandig skal operere på kant med det som er lovlig slått av lysene Det gjør meg til drittunge og råner at jeg bruker tåkelykter ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Det har vært mer effektivt å oppfordre til å bruke tåkelys da dette er fornuftig, da hadde rånere og drittunger som bestandig skal operere på kant med det som er lovlig slått av lysene, dog har det ikke virket på kjerringer i Hyunday som ikke vet hvordan bryterene virker i bilen. Så du tror at de som kjører med tåkelys og nærlys, kjører over fartsgrensen, legger igjen gummi på veien etc. gjør dette med kun en hensikt - å bryte loven? Nå har jeg lest det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hvor tung er en stein? Kjeeeeempe tung Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10037190Og vær så snill og bli voksne og la være med alle "jamen-jamen-jamen" argumentene deres. DET ER IKKE LOV å kjøre med tåkelys sammen med nærlys eller tåkelys alene i mørket. Get over it! OK! Det er forbudt, men akkurat det driter jeg syltynnt i! Så lenge bruk av nærlys og tåkelys/kurvelys gir meg bedre sikt så kjører jeg med det så mye jeg vil! i De politikontrollene jeg har blitt stoppet i så har ikke denne lysbruken blitt påpeket en eneste gang! Slutt så syt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 De som derimot blender tilbake når det er DE som kjører med ulovlig/feil lys burde imho få en real omgang juling Å la meg møte deg! Så skal jeg frivillg stoppe på neste busslomme å vente på deg din jekkene lille drittunge! Etter hva jeg har erfart av deg i andre innlegg så skulle du faen ikke hatt lappen en gang ei heller hatt lov til å komme i nærheten av en bil ha......ha.....fredrik! Oi dæven her snakker vi tøff boler med fantastisk selvbilde... Dama mi sitter et par meter bortenfor meg her, og lurte på hvorfor eg holdt på å le meg ihjæl, akkurat nå. Haha Oi, eg brøt "punktumet" mitt i denne tråden ...beklager, klarte ikkje styre meg Fredrik90. Er du født i 90, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå