Gå til innhold

Mercedes SLK vs BMW Z4

-Martin-
 Share

BMW Z4 vs. Mercedes SLK  

41 stemmer

1. 1. BMW Z4 vs. Mercedes SLK

• BMW Z4
      34
    • Mercedes SLK
      7

Anbefalte innlegg

Det ligger nå en artikkel på "bimmerpost.com" der Mercedes SLK og BMW Z4 blir satt opp mot hverandre designmessig.

Hva tenker BMW folket om den nyavslørte "konkurrenten" ?

MB SLK vs. BMW Z4

attachment.php?attachmentid=474449&d=1294946339

Jeg la tidlig merke til at SLK'en var utrolig formløs i sideprofil! Front og bakende minner mye om Z4, men jeg synes Z4 står igjen som et mer gjennomført produkt på eksteriørsiden.

Disse forskjellene gjenspeiles også i interiøret, men her kommer SLK'en litt heldigere ut. Sammenlignet med Z4'en blir det likevel litt for linjeløst. SLK'en har dôg et ryddig og litt industriellt preg som kler den veldig godt, kontra Z4 med et litt rotete men linjelekkert dashbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fronten til Mercedesen og rumpa til BMW'en. Rumpa til sistnevnte kan faktisk minne litt om Honda S2000, lurer på om de kan ha hentet litt inspirasjon der. Som du er inne på er Mercedesen utrolig kjedelig fra siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes nå omvendt enn de andre gutta tydeligvis, synes slk'en blir for firkantet i front, mens z4'en med sine brede nyrer er übergrom :D

Rompa derimot synes jeg slk'en var heldigere, da z4'en ble litt for tom, flat og bred og utstikkende på midten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte selvsagt på Z4en. Både front og hekk er skikkelig frekk på E89en. Men synes den nye SLKen har blitt mer røff i kantene som jeg liker. Synes at Merce har fått det til med SLKen. 1. gen. var jo bare kjip, 2. gen. milevis forbedring, og den nye er jo lysår bedre enn det igjen. Sier noe som jeg ikke burde si kanskje; GO SLK!! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...