Gå til innhold

Felger til F11

Jon Erik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Ny på forumet.

Har bestilt meg min første BMW, en F11 M sport som kommer i Februar :-)

Noen som vet nøyaktig bolt og senter sirkel?

Må ha meg sommerfelger. Skal holde meg til 18" men trenger noen litt tøffe, tar gjerne i mot tips.

Har tittet litt på på Hartge Classic 2, men er litt redd de skal se små ut med kun 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge felger er en ganske sikker vinner det.

Hvis du går inn på http://www.hartge.de så ser du mange bilder av F10 med felgene på, men husk at ett orginalt felgsett fort havner på 60.000,-

Ellers så hadde jeg gått for minst 19" på F11. Kompis har en som står på 17" vinterhjul (firmabil) og det ser helt ballong ut. De har også en ståendes med 18" i utstillingen, men det ser faktisk mye bedre ut med 19". Masse gummi igjen, F11 svelger lett 21". Så hvis du ønsker bedre utseende er 19" minimum, ellers hadde jeg bare gått for de som følger med std hvis man skal ha 18".

Her er forresten bilder av en F11 med 20" Hartge hjul Bmw 520d F11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltsirkelen er på 5x120

Boltdimmen: 14x1,25

Innpresset (ET): 30

Blir ikke dumt med hartge felgene :)

Kan legge til at navdiameter er vanlig 72.56mm.

I tillegg så er de forskjellig innpress på org felgene alt etter hvor breie de er.

8" er ET30, 8.5" er ET33 og 9" er ET44 (kun bak).

Eller så må jeg si som mange andre at jeg også synes 18" sommerhjul på F10 er altfor smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om disse i 19" ?Breyton Race GTP

Ser de selges med litt gal dekk dimisjon 245/40-275/35R19, skal vell være 35 og 30 bak? men går det greit med de der også?

Felgene er på 8,5X19 ET38 FORAN

9,5X19 ET42 BAK

Går det?

Er helt grønn på dette, derfor mange spørsmål...

5lpagvpx7aspxu4i2mst.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes V-eke 331 19" orginalfelgene fra BMW kler den nye femmern uten M-tech, meget godt. Ekke sikkert på om de fungerer like bra med M-tech.. Viss du ikke skal ha størren enn 18" hadde jeg gjort som de over nevner. Holdt meg til 18" som følger med M-Tech pakka. Gratulerer med kommende bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om disse i 19" ?Breyton Race GTP

Ser de selges med litt gal dekk dimisjon 245/40-275/35R19, skal vell være 35 og 30 bak? men går det greit med de der også?

Felgene er på 8,5X19 ET38 FORAN

9,5X19 ET42 BAK

Går det?

Er helt grønn på dette, derfor mange spørsmål...

245/40 og 275/35 er korrekt dekkdim på 19". :wink:

ET38 er 5mm høyere enn orginalt, men er usikker på hvordan det blir på bilen.

Bak er ET42 2mm lavere enn org som er ET44 med 9x19 og 275/35 dekk så det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTP felgene er de felgene han jeg kjenner hadde før, men han byttet de inn i de nye med kant. Mye fetere. Hadde nok valgt 20" om jeg var deg, beholder nok veldig mye komfort allikevel. Han jeg kjenner er tross alt over 50 år og kjører over 60.000 i året, så han er opptatt av god komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...