Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

fylte noe diesel jeg ikke skulle fyllt på min 325td (m51) som var full av vann , har tatt av filtret og tømt det , bløst rent så godt det lot seg gjøre og fyllt ny diesel.
men ikke f*** at jeg får start...hva blir enkleste løsning forr å få ut den dålige dieseln som er mellom filtret og forbrenningskammeret ? (haster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det virker som om min lmm leser litt lave verdier. Ser at det skrives på første siden her at en lmm kan være "litt defekt", så jeg skal forsøke å bytte sensoren. Den er tross alt 10 år 240'km.

 

MAF-shop anbefaler en hot-film sensor I stedet for den orginale hot-wire, er dere enig I det? Er det noen som har erfaringer med disse hot-film sensorene fra MAF-shop?

 

Ut fra teksten på første side forstår jeg at jeg ikke trenger å programere ved bytte, stemmer dette? Bilen er en 2003 330dat(204hk)

 

ojo

 

 

Kjøp med samme bosch nummer som den du har (les av direkte på maf).

 

Bilen står på verksted (for noe annet) mekanikeren undersøkte maf'en og fant at kontakten har 4pinner. Han kunne ikke finne noe delenummer, og tror derfor at den har vært byttet tidligere. MAF-shop sier at dersom det er 4 pinner er det en EU4, dette støttes også av "bmwfans.info" og andre leverandører som oppgir dele# til 13627788744 som forøvrig er utgått.

 

Jeg har hele tiden trodd at bilen, som er produsert uke 14/2003, var EU3. Dersom jeg har EU4 sensor, er det plugandplay eller må det programeres ved byte?

 

Vil nødig kjøpe feil sensor, så hadde vært taknemmelig dersom noen kunne hjelpe med riktig dele# til maf'en.

 

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1997 E39 525TDS i garasjen med følgende feil/symptomer:

 

- Tungstartet varm motor

- Har målt turbotrykket til 1.5-6bar

- Går ikke som 1.5-6 bar trykk

- Plystrelyd v/pådrag

 

Ellers høres motoren helt fin ut på tomgang og bruker ikke olje. Nylig hatt stor service (alt av filter m.m.)

 

Fant et filter på en vakum/trykkslange,mangler det noe her el skal det være sånn?

post-39925-0-84159200-1385571121_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

har en bmw 530 d 1999 modell som har dårlig toppakning.har skiftet den og overhaldt toppen nå og justert alt er det mulig å turne motoren og sjekke om alt stemmer.på svinghjulet er det bare små skruer som ikke holder hvis du skal turne rundt med latmansarm.pleier allltid å sjekke det på bensinbiler som jeg hatt er det noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

har en bmw 530 d 1999 modell som har dårlig toppakning.har skiftet den og overhaldt toppen nå og justert alt er det mulig å turne motoren og sjekke om alt stemmer.på svinghjulet er det bare små skruer som ikke holder hvis du skal turne rundt med latmansarm.pleier allltid å sjekke det på bensinbiler som jeg hatt er det noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...